Archief - NA UPDATE KAN IK GEEN VIDEO MEER SPELEN MET WMP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spock

Legacy Member
Hallo, onlangs heb ik updates uitgevoerd die belangrijk waren op mijn W7 Ultimate, maar sinds die updates kan ik geen videobestanden meer afspelen met WMP(hij geeft deze fout : Kan het bestand niet afspelen) , heb de codecs al opnieuw geinstalleerd, geen succes. Ben ten einde raad hope u guys can help me :)

Alvast bedankt
matruzi

PS: na system restore werkt alles weer maar uiteindelijk installeerd hij toch die updates en heb ze al proberen te verebergen maar weet niet welke het zijn die mijn WMP aantsten..

menace2070

Legacy Member
windows media player dumpen, sucked echt donkeyd*ck , installeer CCP(combined community codec pack) , komt met alle mogelijke codecs en wmp Classic, werkt altijd.

Spock

Legacy Member
ok zal es testen merci

edit: Bedankt alles werkt, maar mijn beeld staat omgekeerd en ik vind niet direct hoe ik dit aanpas.. De kwaliteit is ook al niet wat het moet zijn, bij gewonde Windows Media Player was het veel betere kwaliteit, Iemand die een andere media player (buiten VLC en Media Player Classic) kent die even goede kwaliteit levert als windows media player 12?
Thx

AzZ_KiKr

Legacy Member
menace2070 zei:
windows media player dumpen, sucked echt donkeyd*ck , installeer CCP(combined community codec pack) , komt met alle mogelijke codecs en wmp Classic, werkt altijd.

waarom zou je hoop codecs installeren en dan toch wmp classic gebruiken???


Beter gewoon MPC-HC (media player classic, home cinema)(1 exe filetje) of vlc afhalen... daar zitten alle codecs in en dan is het niet nodig om 100-en codecs en andere crap te installeren...

menace2070

Legacy Member
AzZ_KiKr zei:
waarom zou je hoop codecs installeren en dan toch wmp classic gebruiken???


Beter gewoon MPC-HC (media player classic, home cinema)(1 exe filetje) of vlc afhalen... daar zitten alle codecs in en dan is het niet nodig om 100-en codecs en andere crap te installeren...

zucht ... omdat wmpHC niet flv enzovoort ondersteund (out of the box toch niet)

Spock

Legacy Member
Beeld blijft omgekeerd...
is er echt totaal geen oplossing voor het probleem met Windows Media Player 12? Daar werkte het tot die update van gisteren altijd perfect!
Plz..

matrusi

Spock

Legacy Member
beeld en ondertitels staan 180* gedraaid
maar ik wil een oplossing voor WINDOWS Media Player 12, daar lukte alles tot gisteren perfect

AzZ_KiKr

Legacy Member
menace2070 zei:
wat bedoel je eigenlijk met beeld omgekeerd? :s

ja onderste boven, ik had da ook voor heeeeeeeel vroeger...

diene CCCpack, op wat is da gebaseerd? ffdshow of aparte codecs voor divx/xvid.....??

der zit ergens optie in xvid


in ffdshow staat het -> Start Menu->ffdshow->Configuration. Onder Miscellaneous moet ge ergens flip video aanzetten...

Spock

Legacy Member
toch blijft het slechte kwaliteit op mpc hc, van scene naar scene gaat het in verticale lagen en de pixels zijn ook groter dan normaal, echt geen oplossing met WINDOWS media player?

Grtzz

AzZ_KiKr

Legacy Member
die vette oplossing is voor WMP.....

als da codec pack ffdshow gebruikt

Spock

Legacy Member
Heb het dan over het probleem dat Windows Media Player na een update niet meer doet wat het moet, namelijk video's afspelen terwijl hij het ervoor wel deed en in veel betere kwaliteit dan al die andere mediaplayers. Als ik alle codec packs verwijder geeft hij geen foutmelding meer maar zie ik ook geen beeld,alleen geluid. Dus het moet zijn dat er ergens een of andere codec verkeerd is voor Windows Media Player 12..
Ik hoop dat er een oplossing is

Grtzz

AzZ_KiKr

Legacy Member
ffdshow installeren, die speelt ook alles en in beter beeld dan die andere players...

als dan uw beeld nog, nog ondersteboven staat...Start Menu->ffdshow->Configuration. Onder Miscellaneous moet ge ergens flip video aanzetten.

Spock

Legacy Member
heb ffdshow geïnstalleerd, alle andere codecs verwijderd en het bestand speelt af, maar alleen de audio en het EERSTE FRAME dat er blijft staan als een soort albumhoes spelen af. Geen bewegend beeld dus. Het zijn AVI-bestanden en ffdshow heeft hier volgens mij geen voor, de mijne toch niet : FFDShow
WMV doet hij ook niet, maar de foutmelding is wel weg.

Enig idee?

AzZ_KiKr

Legacy Member
ow WMP 12, diene gebruikt normaal zijn eigen interne decoder...

gebruikt hem diene ffdshow als ge diene film speelt?? ge krijgt normaal icootnjes rechts onderaan..

want volgens mij, met alles eraf te smijten van codecs... pakt uwen mediaplayer da terug aan en geeft die geen fouten meer (en doet diene ffdshow niets, ge moet daarvoor iets anders veranderen in reg)... da first frame freeze ligt meestal ergens aan uw videokaart drivers/hardware accelleratie....

zet die hardware accel es af voor WMV, ik durf wedden dat ze dan spelen -> In WMP -> Opties -> performance -> onderaan directX accel inschalen uitschakelen!!!!

als ze dan spelen, moete kijken naar videokaart drivers of in DXdiag es de hardware accell es wa meer/minder zetten

Spock

Legacy Member
1. hij gebruikt geen ffd, het staat niet in de taakbalk rechtsonderaan terwijl hij speelt.
Maar sinds ik ffd show heb genstalleerd krijg ik die 'first frame freeze' en anders had ik gewoon een muziek visualisatie zoals bij gewoon muziek afspelen
2.heb het uitgeschakeld, directX accel. maar blijft hetzelfde

wat zou ik dan moete veranderen in register?

thx

EDIT : Kan ook geen dvd's meer spelen, kon vroeger wel! Plz help

AzZ_KiKr

Legacy Member
met win7dsfiltertweaker kunt ge da verzetten..

gewoon opstarten en dan ffdshow aanvinken op zowel 32 als 64 bit (als je 64 bit hebt natuurlijk)

dan wmp opnieuw starten en proberen...

Spock

Legacy Member
zal proberen kzal direct posten
Edit:
heb geprobeerd, heb voor ze allen ffdshow aangeklikt.
Nu komt weer juist dezelfde FOUT
:sad: misschien wat preciezer zeggen wat ik precies allemaal moet aanvinken?
Je hebt ook vinkjes voor Media Foundation, vink aan 'for which you want to disable the use of Media Foundation' Note: This will break thumbnailing for those formats.
Wat moet ik daarmee? als ik er hiervan(media foundation) geen enkele aanvink, is het weer first frame freeze, zoals vorige keer.( zonder FOUT)

screenshot Win7 dsfilter tweaker

screenshot first frame freeze wmp


Nu heb ik ook nog een vraagje over VLC, hiermee kan ik al mn videos afspelen, maar de kwaliteit is echt rotslecht voor sommige bestanden(AVI XVid, MPeg-4) kan je in VLC geen setting veranderen zofat er niet soms storing komt in mijn beeld(wat ik bij WMP nooit heb gehad)en dat de resolutie ook wat hoger ligt, bij WMP is die hoog..

Thanks
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan