Archief - Netwerk faalt plots

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azkme

Legacy Member
Hey,

gisteren was alles nog ok, maar sinds deze ochtend kan ik niet meer pingen naar mijn laptop en omgekeerd. Ik heb er bij mijn weten niets aan zitten knoeien, en ik heb al wat instellingen afgeschuimd maar ik geraak er geen wijs uit.

PC: 192.168.0.101 - 255.255.255.0
LAPTOP: 192.168.0.102 - 255.255.255.0

Beiden kunnen pingen naar de router, maar niet naar elkaar.

Als ik van mijn Laptop naar PC probeer te pingen, krijg ik 4 time-out opdrachten en 4 verloren packetten. Als ik van PC naar Laptop probeer te pingen, krijg ik 2 packetten ontvangen, 2 verloren, maar bij de ontvangen packetten zegt hij wel dat de doelhost niet beschikbaar is.

Firewall heb ik ondertussen ook al uitgeschakeld, zonder beterschap. Beide computers draaien Windows 7.

Iemand een ideetje aan wat dit nog kan liggen want ik geraak er niet echt uit. Gisterenavond toen ik de laptop afsloot ging alles nog perfect, en nu plots niet meer. En ik heb geen instellingen zitten veranderen.

Alvast bedankt!

azkme

Legacy Member
ja, beiden kunnen op het internet.. snap er echt geen fluit van waarom ze elkaar niet meer kunnen vinden

kheb mijn routerinstellingen ook al nagekeken, maar daar heb ik echt NIETS aan zitten veranderen de afgelopen dagen/weken.

ksnap het ni ze, zelfde netwerk & subnet, wth..

Foert

Legacy Member
automatische updates die geinstalleerd zijn? is er iets veranderd aan windows firewall?
kijk eens in de system logs op mogelijks gerelateerde foutmeldingen? (je weet dat het sinds deze ochtend niet meer werkt, dus kijk wat er gisterenavond als laatste allemaal instaat en deze morgend).

heb je network and sharing center al gechecked op "network discovery" ?

azkme

Legacy Member
- Laatste automatische update is van 7 november (automatische updates staan uit hier).
- Ik heb niets verandert aan firewall en/of firewall-toepassingen.
- Ik heb de event logs nagekeken en ik kan geen enkele fout terugvinden die dit probleem kan verklaren.
- Network discovery staat enabled op beide computers.

Foert

Legacy Member
heb je een firewall geinstalleerd staan op 1 van beide machines? (in sommige vpn clients zit ook een firewall ingebouwd, bv. bij cisco vpn client).


als je file en printer sharing aanzet, en je deelt een map op beide machines, kan je dan in "network neighbourhood" de gedeelde map van de andere machine zien staan ?


staat er iets ingevuld in de hosts files van beide pc's ?

zijn het fixed ip adressen of dhcp ?

al eens een flush gedaan van de dns? (ipconfig /flushdns en daarna ipconfig/registerdns )

azkme

Legacy Member
ik heb nog wat zitten prutsen en plots werkte het weer ..

ik heb op mijn PC een vast IP ingesteld en toen ging hij weer. Wat kan hier van de oorzaak zijn? Als ik via DHCP mijn IP adres krijg toegewezen dan weet mijn router toch wel dat ik dat IP dan ben.. wtf?

Als iemand me kan uitleggen waarom dan weet ik dat ook weeral :)

Alvast bedankt Foert voor de hulp! Wat ik wel ni snap is u oplossing van DNS, aangezien ik ping is dat toch nutteloos (of heb ik het zo verkeerd voor? :p).

Exit

Legacy Member
ping naar ip is dns nutteloos maar pingen naar de pc naam is wel dns nodig.
dns => tabel die bij houdt welke pcnaam welk ip krijgt/heeft.

via dhcp krijgt ge zelfde ip adres als het handmatige?

azkme

Legacy Member
mja kweet wa dns doet hoor, dermee dak het mij afvroeg of da met pingen op ip wel iets te maken had..

nee, via dhcp kreeg ik 192.168.0.101 en via handmatig heb ik hem op 192.168.0.105 gezet :)

azkme

Legacy Member
van 100 tot 200, dus daar zit em het probleem niet..

twas echt iets RAAR, 1nen dag heeft dus mijn netwerk niet deftig gemacheerd, want ik had em handmatig staan, terug naar automatisch verandert, en dan terug handmatig, en toen werkte em plots terug weer wel, met krak dezelfde informatie als toen em de dag voordien werkte.

tzal den tijd van de maand zijn voor mijne pc zeker.. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan