Het beste is alleen de codecs te installen die je nodig hebt en geen codecpack gebruiken !
Om te zien welke codec een film nodig heeft => Gspot
Dat probleem van groen beeld zou ook wel eens aan het volgende kunnen liggen :
Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak start je divx film en alles zal perfect werken.