Archief - Outlook Express foutmeldingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JorisL

Legacy Member
Hallo,
ik kan sinds kort geen emails meer lezen met outlook express. Als ik het programma opstart krijg ik deze foutmelding:
'Er is een probleem opgetreden bij het overschakelen tussen de mappen; waarschijnlijk omdat de map bezet was. Een ogenblik geduld en probeer het dan opnieuw.'
Dit klik ik dan weg en dan krijg ik gewoon mijn mails. Ik zie dat ik nieuwe mails heb maar als ik er op klik krijg ik twee foutmeldingen vlak achter elkaar.
'Kan een of meer delen van dit bericht niet weergeven.'
'Er is een fout opgetreden bij het openen van dit bericht. Er is onvoldoende geheugen.'

Ik snap hier dus niks van :)

Exit

Legacy Member
mogelijks teveel mails in 1 map, die zal wrs 2GB innemen met als gevolg dat er emails correct geraken en errors krijgt.

check eens volgende:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxx}\Microsoft\Outlook Express
hoe groot de files zijn ...

Exit

Legacy Member
welke windows?
ge zit in juiste pad (dus gebruikersnaam - ... identities - .... microsoft?)

JorisL

Legacy Member
Ik heb windows XP Home edition. Dus ik ga gewoon naar local settings -> Application Data -> Microsoft ... en daar staat nergens outlook bij

Exit

Legacy Member
tja, zoals dus gezegd, ge zit VERKEERD
local settings => dan IDENTITIES en dan die lange nummer en dan pas microsoft - outlook

JorisL

Legacy Member
maar er staat geen identities...
bij local settings staat: application data, geschiedenis en temporary internet files.

Exit

Legacy Member
open mapopties
dan verberg systeemmappen uitzetten
en verborgen mappen aanzetten

of als ge een adresbalk hebt typ dan na local settings \Identities
dan komt ge ook in die map

JorisL

Legacy Member
Dat staat allemaal al juist ingesteld. Ik begin het echt beu te worden, die zever met die skynet email adressen en outlook. En dan te bedenken dat Hotmail zo simpel en goed is :)
Ik zal zelf nog wat proberen, heb nier nog wat fix programmatjes liggen en anders is herinstalleren of mss XP is rap herstellen.

Exit

Legacy Member
maak in outlook een nieuwe map aan en kopieer alle email ernaartoe

JorisL

Legacy Member
ik heb ze allemaal al gekopieerd naar concepten en daar krijg ik ze ook niet open. Zelfs de oude emails die ik al gelezen heb krijg ik niet open. Het is echt raar

Exit

Legacy Member
als ge die outlook map vindt/opent en ge verandert die van naam, start dan outlook terug op en alle email mappen zullen leeg zijn
dan testen of ie nieuwe mails ophaalt en ze opent
dan kunt ge via de menu importeren - outlook express - en ge bladert naar de map met die files erin en laat hem proberen wat er lukt om te importerten.

anders zijn de dbx files corrupt aan het geraken.

JorisL

Legacy Member
nix werkt er... weet ge toevallig nog een ander email programma waar je gewoon de instellingen van outlook snel kunt overnemen. Thunderbird heb ik al, maar dat doet ook al raar. Voor de rest heb ik geen idee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan