Archief - PC probleem ( pc sluit vanzelf af )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dragonm8

Legacy Member
Ik heb nog al een groot probleem. telkens als ik een spel speel maakt eingelijk niet uit welke slaat me pc na een bepaalde tijd zomaar opeens uit. wil ik hem dan weer aanzetten hoor je hem opstarten maar gaat hij weer opeens uit. pas na een paar minuten heeft het indrukken van het aan knopje weer nut. en zecht hij dat hij verkeerd is afgesloten en dan moet ik eerst door de bios heel en die dan saven voordat hij vedder iets doet. zodra ik save bios gedaan heb start hij weer op en nu gaat hij gewoon naar windows. kan dit een virus zijn of is er ergens een verkeerde instelling.
:help: kan iemand mij helpen B.V.D. :help:


:Edit 19/12/04 15:\11

ik heb nu alleen nog mijn vidiokaart tempratuur weten te vinden
geforce core slowdown 140graden
GPU Temperature 57graden
ambent temperature 41graden

j .

Legacy Member
Controleer de temperaturen eens, als een processor te warm wordt, schakelt de computer zichzelf soms uit. Gebruik b.v. speedfan, of controleer in het bios.

Sond_SpideY

Legacy Member
hmmmz heb net hetzelfde probleem als dragonm8...
en heb het temp. gechecked met speedfan!
+-70° en ik speelde niet eens een game :doh:
isdit niet een beetje veel? zo ja wat moet ik eraan doen? nieuw coolers ofzo? :eek:
mvg spin :woohoo:

Liquid LP

Legacy Member
Sond_SpideY zei:
hmmmz heb net hetzelfde probleem als dragonm8...
en heb het temp. gechecked met speedfan!
+-70° en ik speelde niet eens een game :doh:
isdit niet een beetje veel? zo ja wat moet ik eraan doen? nieuw coolers ofzo? :eek:
mvg spin :woohoo:

wss zit uw heatsink vol met stof...

hoe herken je uw heatsink? simpel, ziet er uit als een blok metaal met groeven in. haal die van je cpuZET JE PC DAARVOOR AF(zit meestal vast met 2 vergrendelingen aan de zijkant), ontkoppel die kleine 2 draadjes die eruit lopen (ontkoppellen aan je moederbord) , haal de fan eraf (meestal schuifmechanisme)haal eerst het stof er zo wat af(zal wss een pak zijn) en ga vervolgens eens met een borstel door de gleufjes.


alles terug monteren en vergeet zeker je powercord niet terug aan te sluiten

Dragonm8

Legacy Member
Is er niet een progje om tempratuur te laten zien wand ik ken het ff niet vinden :confused:

Kurrado

Legacy Member
Kijk eens bij configuratiescherm, er kan ergens (systeem of energiebeheer) iets staan waar dat 'Automatisch heropstarten van PC' staat ingeschakeld.

Weet dit niet zeker, heb het eens ergens gelezen...

Sond_SpideY

Legacy Member
mja heb nu al 3 blauwe error screens gekrege! en dan sluit hij af en krijg je hem even niet opgestart... help help... heb dat met die heatsink al gedaan en heb een nieuwe fan erbij gezet maar het blijft steeds dezelfde temperatuur! :help: :sad:

Dragonm8

Legacy Member
Dragonm8 zei:
Ik heb nog al een groot probleem. telkens als ik een spel speel maakt eingelijk niet uit welke slaat me pc na een bepaalde tijd zomaar opeens uit. wil ik hem dan weer aanzetten hoor je hem opstarten maar gaat hij weer opeens uit. pas na een paar minuten heeft het indrukken van het aan knopje weer nut. en zecht hij dat hij verkeerd is afgesloten en dan moet ik eerst door de bios heel en die dan saven voordat hij vedder iets doet. zodra ik save bios gedaan heb start hij weer op en nu gaat hij gewoon naar windows. kan dit een virus zijn of is er ergens een verkeerde instelling.
:help: kan iemand mij helpen B.V.D. :help:


:Edit 19/12/04 15:11

ik heb nu alleen nog mijn vidiokaart tempratuur weten te vinden
geforce core slowdown 140graden
GPU Temperature 57graden
ambent temperature 41graden



:Edit 20/12/04 13:
Ik heb wat tepratuuren gevonden
moederbord 26graden
CPU 60graden
CPU diode 82graden
Maxtor (hard disc ) 40graden

Koelingsventilatoren
CPU 2450 rotation per minut
Stroomvoorziening 2450 rotation per minut

Is dit te warm of niet ??????

Dragonm8

Legacy Member
Exit zei:
cpu diode????
maxtor 40° valt mee, de rest is ok

ja ik weet ook neit wat het is maar het stond er bij cpu diode d8 misschine heeft iemand er wat aan.

maar het is dus neit te veel hmmz dan weet ik het ook neit emer hoor. waarom zou hij anders vanzelf uitslaan en min 8 min moet w8ten om aan te zetten lijkt tog echt op te warm dat die 8 min of meer zijn om af te koelen ofzo.

Dragonm8

Legacy Member
Exit zei:
welk mobo en hoe is de over temp ingesteld?

Volgens de vriend van me zus licht het aan de temp ja maar toch bedankt voor de hulp ik ga er een ventilator bij plaatsen kijken hoeveel effect het heeft.

Dragonm8

Legacy Member
Ik heb he uitgezogen en dat scheeld ene hele hoop stof kan ik je vertellen. temp is flink gehaald.

moederbord was 26 graden nu 24
CPU was 60 graden nu 46
hard disc was 40 graden nu 35

Nu maar hopen dat het de goede oplossing is en het niet gewoon aan heel iets anders lag.

IIG bedankt voor jullie hulp

Dragonm8

Legacy Member
Dragonm8 zei:
Ik heb nog al een groot probleem. telkens als ik een spel speel maakt eingelijk niet uit welke slaat me pc na een bepaalde tijd zomaar opeens uit. wil ik hem dan weer aanzetten hoor je hem opstarten maar gaat hij weer opeens uit. pas na een paar minuten heeft het indrukken van het aan knopje weer nut. en zecht hij dat hij verkeerd is afgesloten en dan moet ik eerst door de bios heel en die dan saven voordat hij vedder iets doet. zodra ik save bios gedaan heb start hij weer op en nu gaat hij gewoon naar windows. kan dit een virus zijn of is er ergens een verkeerde instelling.
:help: kan iemand mij helpen B.V.D. :help:


:Edit 19/12/04 15:\11

ik heb nu alleen nog mijn vidiokaart tempratuur weten te vinden
geforce core slowdown 140graden
GPU Temperature 57graden
ambent temperature 41graden

:Edit 24/12/04 21:52

Dit is tog niet te warm
moederbord 26 Graden
CPU 47 Graden
Harde Shijf 40 Graden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan