Archief - plots van 40GB naar 2GB na format

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

drol

Legacy Member
hallo,

ik heb een paar dagen geleden ne pc format gedaan, en alles ging goed, behalve dat ik nu één groot probleem heb, mijn harde schijf is normaal gezien 40GB, maar na de format was ie nog maar 2GB, en nen nieuwe format helpt niet.

dank

raintjah`

Legacy Member
Meer info graag:

- OS
- Hardeschijf, merk + type

Is het effectief nog 2GB of kan er nog werkelijk 40GB hoewel er een foute weergave is?

Gegroet

GhO$T

Legacy Member
installeer anders windows op die 2gb (of hang de schijf gewoon aan een andere pc als ge die mogelijkheid hebt) en kijk met het programma partition magic als ge via dat niet uw volledig schijfgrootte kunt terugkrijgen in windows...

Exit

Legacy Member
format via fdisk? 9x? dan is de barriere van 2GB ... fdisk (vanaf 98) en ondersteuning voor grote schijven ja zeggen
partitie aanmaken ....

kortom meer info gevrraagd.

st3ph3n

Legacy Member
Volgens mij heb je de schijf gewoon in FAT(16) geformatteerd ipv FAT32 of NTFS. Met fdisk (win98) of diskpart (win2k/xp recovery console) kan je het bestandssysteem wel veranderen naar FAT32 of NTFS.

Steven

drol

Legacy Member
Der staat hier bij deze computer: eigenschappen dat het een GENERIC IDE DISK TYPE 47 is. En de schijf is nu wel degelijk 2GB want alsk der een spel wil opzetten zegt ie dat er niet genoeg schijfruimte beschikbaar is.

De schijf was vroeger geloofik ook FAT 32 en der staat windows millenium op (dervoor ook).

Keb de schijf geformateerd door met een opstartdiskette in DOS te booten, mo mijne maat had eerst die format uitgevoerd en kweetnie ofdat hij dat ook zo heeft gedaan.

en als ik kijk bij de eigenschappen van de HD, dan staat ergens bestandssysteem: FAT

Exit

Legacy Member
die eigenschappen zeggen enkel HD type NIET format type
vraag eigenschappen van de hd bij deze computer (waar ge ook ziet hoeveelerop de hd staat) enkijk daar wat er staat, fat16, fat32 of ntfs ...

drol

Legacy Member
sorry, keb da gedaan, en tstaat nu in FAT 32 maar tis nog alsan maar ongeveer 2GB.

Genious

Legacy Member
zoals hier gezegd wordt, gebruik fdisk:
1 steek een bootfloppy in uw systeem
2 boot met die floppy
3 voer als command in fdisk
4 ge zult wel zien, ge moet gewoon de schijven wissen
5 dunno of ge daar NTFS schijf er van kunt maken (ma normaal moet windows dat zelf doen)

Sander H

Legacy Member
ja dan is alleen uw partitie omgezet naar FAT32 denk ik, ge moet ook opnieuw partitioneren en dan opnieuw formatteren volgens mij, da heb ik toc meoten doen

Exit

Legacy Member
tis omgezet maar blijft 2GB, gebruik Fdisk (98 of hoger) en maak van de overige ruimte een 2de partitie OF verzijder alles en maak 1 grote pertitie.

drol

Legacy Member
ok, zou het ook nie lukken met partition magic zonder dak ne format moet doen?

Exit

Legacy Member
ja, dat gaat als ge die hebt .... open PM, dan gaat ge zien da ge nog vrij ruimte hebt, edit de bestaande en voeg de lege ruimte toe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan