Archief - Prob met Medion mp3-speler (driver?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

« ei »

Legacy Member
Hallo,

Ik heb pas 2dehands een Medion mp3-spelerke gekocht.
Tis dus de bedoeling dat je hem gewoon aansluit op USB en geen drivers installeert op Windows ME/2000/XP.

Maar.. toen ik hem op mijn pc (OS: Windows 2000 SP4) aansloot, kreeg ik geen toegang tot de mp3-stick, dus ging ik proberen op m'n zus haar pc (OS: Windows XP) en daar ging hij wél, dus er is nix mis met de mp3-speler zelf...

Ik heb gegoogled naar drivers (voor Windows 2000), op de Medion-site gezocht, en nix gevonden (buiten de win98 driver die ook op de driver-cd staat)

Op de driver-cd staat ook een setupje dat je moet installeren wanneer je een firmware-update wil doen, en als ik dat probeer, krijg ik de volgende foutmelding:
screenshot :(

Nuja, hij doet het dus prima op m'n zus haar pc, maar ik zou die liever op mijn eigen pc aansluiten, zodat ik mijn eigen mp3's erop kan zetten...
Kan iemand me mss verderhelpen met de drivers voor Windows 2000 of mss iets anders ?

Alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
sluit hem aan, open het vensterke waar ge normaal klikt om te ontkoppelen en kijk wat daar staat.
(die screen klikt ge gewoon yes, da wil zeggen dat windows/ms die nie gechecked heeft)

« ei »

Legacy Member
Ik moet yes klikken op die melding op het screenshotje dak in m'n eerste post heb gezet ja, dat had ik al gedaan, maar dan werkt de boel nog altijd niet :(

En van het ontkoppelen, dit is wat ik te zien krijg:

screenshot 2

Hij vindt dus geen drivers voor dien mp3-stick :(

raintjah`

Legacy Member
Kweenie maar, probeer is USB 2 ?
Kijk hier eens:

Start -> Rechtsklik op deze computer -> Eigenschappen -> Tablad hardware -> Apparaatbeheer

Daar moet je eens kijken wat er bij je USB controllers staat. Zie je daar ergens "Enhanced USB controller" staan?

Gegroet.

Exit

Legacy Member
wel ie die 2de screenshot neemt ge eigenschappen, dan update driver en kiest ge een standaard usb massaappaaraat voor massa opslag. (heb trouwens dezelfde speler als het die laatste is uit aldi met 20gb schijf. is de batt ook snel leeg? zojaa, binnen doen heeft iemand me gezegd ....)

« ei »

Legacy Member
Exit zei:
wel ie die 2de screenshot neemt ge eigenschappen, dan update driver en kiest ge een standaard usb massaappaaraat voor massa opslag. (heb trouwens dezelfde speler als het die laatste is uit aldi met 20gb schijf. is de batt ook snel leeg? zojaa, binnen doen heeft iemand me gezegd ....)

Nee, tis een Medion Pro² mp3-stick van 256 mb :)

Btw, tis gelukt zoals je het beschreven hebt, ge zijt héél erg bedankt !!!! :applause:

Exit

Legacy Member
dees fout komt meer voor, 1keer zelf gekozen stuurprog werkt het normaal terug goed tot ie het terug krijgt, en doet ge terug zelfde.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan