Pure_evil
Legacy Member
Over een heel eind mini lanke gedaan met stuk of 10 man.
Alles ging perfect, tot ik besliste om wat te downen ipv te uppen ...
Toen bleek men 100mbit die ik bij het uppen had, gereduceerd te zijn tot een schamele en schommelende waarde van rond de 1mbit
Toen ik echter men kaart op de 10mbit modus zette, eigenlijk de drivers in windows, werkte hij perfect full duplex 10mbit, op 100 noch full noch half duplex.
Drivers waren laatste nieuwe, voor zover er nieuwe zijn voor een onboard kaart.
Toen heb ik de rest van de lan niet met de ondraaglijke snelheid van 10mbit blijven werken maar gigabit kaartje van één van mijn medelanners mogen gebruiken.
Kaartje erin, driverkes installen, om zeker te zijn die van op diskette, en lannen maar.
Tot weer een uur of 3 verder, opeens totaal geen verbinding meer. Ik check even de hardware tab in windoos en zie helemaal geen lankaart meer, zelfs na reboot niets te vinden.
Nog een paar verwensingen en uren later eindelijk probleem kunnen "oplossen", namelijk, kaartje eruit, reboot, pc trug af, kaartje erin en hop daar waren we weer tegen 1 gigabit (feitelijk veel trage ma kom) aant lannen.
Ambetantste probleem was echter dat ik dit elke 2-3 uur mocht doen.
Drivers kunnen het (haast) niet geweest zijn want ik had weekje voordien pas men pc geformateerd en van alles de nieuwste drivers gezocht, tot bios toe.
Vraag is nu, was het toch een software probleem of is het louter harwarematig?
Btw: kaartje was realtek dacht ik en mijn mobo is msi-6701 (aldi pc)
Reden van deze hele vraag is omdat ik binnen 2 weken trug naar die minilan ga.
PS: als de mods beslissen dat dit in het hardwareforum moet, feel free to move it
en men excuses voor het ongemak
grtz
Pure_evil
Alles ging perfect, tot ik besliste om wat te downen ipv te uppen ...
Toen bleek men 100mbit die ik bij het uppen had, gereduceerd te zijn tot een schamele en schommelende waarde van rond de 1mbit
Toen ik echter men kaart op de 10mbit modus zette, eigenlijk de drivers in windows, werkte hij perfect full duplex 10mbit, op 100 noch full noch half duplex.
Drivers waren laatste nieuwe, voor zover er nieuwe zijn voor een onboard kaart.
Toen heb ik de rest van de lan niet met de ondraaglijke snelheid van 10mbit blijven werken maar gigabit kaartje van één van mijn medelanners mogen gebruiken.
Kaartje erin, driverkes installen, om zeker te zijn die van op diskette, en lannen maar.
Tot weer een uur of 3 verder, opeens totaal geen verbinding meer. Ik check even de hardware tab in windoos en zie helemaal geen lankaart meer, zelfs na reboot niets te vinden.
Nog een paar verwensingen en uren later eindelijk probleem kunnen "oplossen", namelijk, kaartje eruit, reboot, pc trug af, kaartje erin en hop daar waren we weer tegen 1 gigabit (feitelijk veel trage ma kom) aant lannen.
Ambetantste probleem was echter dat ik dit elke 2-3 uur mocht doen.
Drivers kunnen het (haast) niet geweest zijn want ik had weekje voordien pas men pc geformateerd en van alles de nieuwste drivers gezocht, tot bios toe.
Vraag is nu, was het toch een software probleem of is het louter harwarematig?
Btw: kaartje was realtek dacht ik en mijn mobo is msi-6701 (aldi pc)
Reden van deze hele vraag is omdat ik binnen 2 weken trug naar die minilan ga.
PS: als de mods beslissen dat dit in het hardwareforum moet, feel free to move it
en men excuses voor het ongemakgrtz
Pure_evil