Ookami
Legacy Member
Hallo,
Ik heb hier de HP pc van mijn tante om te repareren. Hij had de NTLDR is missing, dus heb ik deze bestanden gekopieerd van een werkende installatie. Waarom niet van de windows CD? Omdat deze niet opstart. Ik krijg een BSOD wanneer hij op het punt staat naar het menu te gaan waar je kan kiezen voor "recovery console".
Nu dat de NTLDR error niet meer toont, geraakt hij tot het boot scherm (met de XP vlag, en het laadbalkje), dit wordt enkele seconden getoond, waarna er een flits van een bluescreen getoond wordt en de PC reboot.
Ik wou de PC formatteren in de recovery mode van HP, aangezien hij mijn windows cd niet wil booten. Ik moet echter eerst wat bestanden kopieren naar een externe schijf. Ik heb dit geprobeerd door middel van een Ubuntu 8.04 live cd. Ik kan dan inderdaad de schijf openen, maar in "documents and settings" ziet hij de Mijn documenten map niet...
Ik vroeg me af of iemand een suggestie heeft hoe ik, of de PC kan redden, of de bestanden kan kopieren?
Ik heb hier de HP pc van mijn tante om te repareren. Hij had de NTLDR is missing, dus heb ik deze bestanden gekopieerd van een werkende installatie. Waarom niet van de windows CD? Omdat deze niet opstart. Ik krijg een BSOD wanneer hij op het punt staat naar het menu te gaan waar je kan kiezen voor "recovery console".
Nu dat de NTLDR error niet meer toont, geraakt hij tot het boot scherm (met de XP vlag, en het laadbalkje), dit wordt enkele seconden getoond, waarna er een flits van een bluescreen getoond wordt en de PC reboot.
Ik wou de PC formatteren in de recovery mode van HP, aangezien hij mijn windows cd niet wil booten. Ik moet echter eerst wat bestanden kopieren naar een externe schijf. Ik heb dit geprobeerd door middel van een Ubuntu 8.04 live cd. Ik kan dan inderdaad de schijf openen, maar in "documents and settings" ziet hij de Mijn documenten map niet...
Ik vroeg me af of iemand een suggestie heeft hoe ik, of de PC kan redden, of de bestanden kan kopieren?
, hij start de cd wel, maar in het blauwe scherm waar hij allerhande drivers etc opent, stopt hij en geeft hij een bluescreen. 