Archief - Probleem Netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

William Hunt

Legacy Member
Ik weet dat er al heel wat threads geweest zijn omtrent netwerkprobelen en dergelijke, maar na lang zoeken toch nog geen antwoord gevonden voor 't volgend probleem :

2 PC's :
1) PIV 2 Ghz
2 netwerkkaarten : één 10Mbit : internet, één 100Mbit netwerk
Windows XP PRO SP1
2) PIV 2 Hgz
1 netwerkkaart 100 Mbit
Windows XP PRO SP2

IP's op PC 1 :
81.... (Telenet IP) voor de internet kaart
192.168.0.1 voor de intranetkaart.
Internet werkt hier altijd (tenzij 't probleem bij telenet ligt)

IP's op PC 2 :
192.168.0.2, subnetmask 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.0.1
DNS : 195.130.131.11
DNS2 : 195.130.130.11

Nu 't probleem :

PC 2 kan soms op internet en soms niet,
na het opnieuw instellen via de wizard klein bedrijfsnetwerk installen op beide verbindingen lukt alles perfect voor een klein uur, daarna valt de verbinding met internet op PC2 weg. Na opnieuw opstarten lukt de verbinding niet meer tot opnieuw die wizard op beide PC's uitgevoerd wordt. De PC's kunnen wel nog pingen naar elkaar en ook bestanden uitwisselen, enkel de Internet Connectie valt weg (iets te maken met een nieuwe lease voor 't telenet IP?)

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen

Ah ja BTW : op beide PC's :
Netwerkkaart : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Duplex mode : auto modus
Client Voor microsoft Netwerken aangevinkt
Bestand en printerdeling voor microsoft netwerken aangevinkt
QoS-pakketplanner aangeviknkt
NWlink Netbios aangevinkt
Nwlink IPX/SPX/Netbois compatibel transportprotocol aangevinkt
Internet-protocol (TCP/IP) aangevinkt

st3ph3n

Legacy Member
Blijven die instellingen identiek hetzelfde (ook wanneer het probleem opduikt) ?
Blijft PC1 op Internet kunnen ?

Heb je die NWLink Netbios, NWLink IPX/... en QoS al eens uitgevinkt (op beide pc's) en dan gekeken of het probleem zich nog voordeed ?

Steven

William Hunt

Legacy Member
We hebben dat eens geprobeerd ...

als je NWbios en toestanden uitschakeld kan je niet meer pingen naar de andere PC.

Tevens kan zowieso vanop de tweede PC niet gepinged worden naar de telenet DNS servers, volgens ons heeft dit iets te maken met de eerste PC die dit niet doorlaat? kan dat?

William Hunt

Legacy Member
Nee hoor, geen firewalls, 'k ging da anders wel gezegd hebben ...

William Hunt

Legacy Member
GRappig :
Daarstraks waren we beide bezig op PC 1 tot plots broer afgemeld werd op MSN : blijkbaar ging internet terug op zijn pc (PC 2). Maar 't was maar van korte duur ... na een kleine 15 minuten was de leute alweer gedaan :s

Raar maar waar : wij hebben niets speciaals gedaan, geen instellingen veranderd. Op 't moment dat MSN aanmelde op PC2 waren we zelfs niet bezig op de PC ....

Aliens?

stelly

Legacy Member
mja kheb het hier wel over het laatst ook iets gelijkaardigs voorgehad

vaste pc een beetje nieuwe hardware in geinstalleerd en daarna een format gedaan maar daarna kan ik geen internet meer delen eens ik vaste pc en laptop op SPII zetten, viel altijd op onbepaalde tijdstippen weer uit

wa ik heb gedaan is vaste pc nog eens geformatteerd (toen we toch bezig waren ^^) en daarna weer drivers opgezet, SPII geinstalleerd en daarna weer netwerkje en sinds dan werkt alles terug normaal


het is iets raar maar volgens mij heeft het iets met SPII te maken

William Hunt

Legacy Member
klein foutje in de eerste post
op geen van beide pc's staat dus SPII
installeren of niet ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan