Archief - Programma verwijderen op "externe" schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle-Eye

Legacy Member
Hey,

Enkele maanden geleden wou onze hoofd-PC niet meer opstarten doordat m'n moeder zo slim geweest was om 2 antivirusprogramma's (G-DATA en Telenet Security Pack) te installeren. Ondertussen hebben we wel al een nieuwe PC, maar willen we die oude PC toch terug doen werken.
1) Omwille van de bestanden die erop staan.
2) Mijn broer wil al een tijd een eigen PC en hij zou die dus kunnen gebruiken.

Nummer 1 is ondertussen al geen probleem meer omdat ik de harde schijf in de PC van m'n zus heb kunnen steken en zo alles zou kunnen overzetten naar een externe HDD.


Nummer 2 is wat hardnekkiger. Wil ik de 2e antivirus (Telenet Security Pack) verwijderen door de uninstaller te gebruiken zegt die dat ik moet gaan via Configuratiescherm - Software - Programma verwijderen.
Maar daar vind ik dus geen enkel geïnstalleerd programma van de 2e schijf, aangezien het register van de originele harde schijf gebruikt word, vermoed ik.
Wellicht is het gewoon verwijderen van de map Telenet Security Pack onder Program Files ook niet genoeg om het programma volledig te verwijderen?


Ik zou uiteraard gewoon van al wat we nodig hebben een back-up maken en dan die schijf formatteren, maar omdat ik daar niet zo in thuis ben wil ik dat voorlopig de laatste optie houden.

Iemand van jullie die mij misschien wat hulp kan bieden?

Thanks,
Eagle-Eye


EDIT: Beide HDD's hebben WinXP 32bit SP3 installed.

Exit

Legacy Member
boot in veilige modus en verwijder 1 van de 2 antivirussen.

tja op een andere pc kunt ge onmogelijk de virusscanner verwijderen via windows software, het is niet op die pc geisntalleerd he.

ja en neen, zal wellicht niet voldoende zijn en zal eerder meer probs geven daarna.

start de pc op, na bios scherm (en voor windows laadscherm) druk F8 en kies veilige modus
verwijder nu 1 virrusscanner
herstart de pc
zou opgelost moeten zijn

Nielsvds

Legacy Member
Je kan ook deze remover voor g-data gebruiken wanneer er een mislukte verwijdering heeft plaatsgevonden of ook in jouw geval.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan