Archief - Resolutie probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PeLoar

Legacy Member
Exit zei:
als het plug en play is zijn er geen drivers vereist en moeten ze ook geen drivers maken, windows herkend het autom (heeft de drivers al)

mja allemaal goed en wel maar waarom doet hij t dan niet :sad:

Exit

Legacy Member
of probleem met instellinge op scherm, of in windows of hardware probleem zelf met scherm ...
als de verkoper het kan testen met een identiek scherm en dat doet hetzelfde = settings in scherm/windows
is dat ander scherm wel goed = scherm zelf ...

scherm testen op andere pc

..., tja testen, proberen, en testen ...

M4dn3ss

Legacy Member
Ik had dit ook voor maar dan met mijn nvidia kaart. Elk game dat ik speelde had zwarte randen. Toen heb ik een oplossing gevonden via nvidia control panel. Daar stond ergens auto adjust(resolutie) ofzo iets . Misschien is er ook zo'n ati tool waarmee je dit kunt doen?

netbookkopen

Legacy Member
Standaard bij 1920x1080 via hdmi aangesloten krijg je die zwarte randen bij de 4xxx series. CCC balkje met underscan - overscan staat verkeerd. Is een balkje dat van 0 - 15% gaat. Op 0 % zetten en je hebt 1:1 perfect fullscreen beeld.

PeLoar

Legacy Member
netbookkopen zei:
Standaard bij 1920x1080 via hdmi aangesloten krijg je die zwarte randen bij de 4xxx series. CCC balkje met underscan - overscan staat verkeerd. Is een balkje dat van 0 - 15% gaat. Op 0 % zetten en je hebt 1:1 perfect fullscreen beeld.

en waar vind ik dat precies terug? in het menu van het scherm zelf staat enkel overscan met de optie On - Off

netbookkopen

Legacy Member
jep idd. Vind ik ook maar raar. Is bij mij ook verdwenen bij de laatste ccc. Probeer een ccc van enkele maanden geleden is te downloaden.

PeLoar

Legacy Member
netbookkopen zei:
jep idd. Vind ik ook maar raar. Is bij mij ook verdwenen bij de laatste ccc. Probeer een ccc van enkele maanden geleden is te downloaden.

de welke is dat dan? nu heb ik 9.11 volgens mij.. maar gaat die vorige wel werken dan op w7 want meeste van de vorige zullen wss voor xp en vista zijn..

netbookkopen

Legacy Member
Heel de layout van ccc is veranderd, maar het tabblad van overscan - underscan slider zit er nog steeds in, alleen een beetje verstopt. Ik had ook ff een WTF! waar is die optie gebleven? :angry: gevoel.

Desktops and displays selecteren.
Rechtsklikke op da schermke links beneje.
configure
en ge krijgt een hoop tabs
scaling options.
slider op 0% zette.
et voila

1:1 fullscreen beeld 1920x1080.

PeLoar

Legacy Member
netbookkopen zei:
Heel de layout van ccc is veranderd, maar het tabblad van overscan - underscan slider zit er nog steeds in, alleen een beetje verstopt. Ik had ook ff een WTF! waar is die optie gebleven? :angry: gevoel.

Desktops and displays selecteren.
Rechtsklikke op da schermke links beneje.
configure
en ge krijgt een hoop tabs
scaling options.
slider op 0% zette.
et voila

1:1 fullscreen beeld 1920x1080.

Yeah het is geluk!!! :D Thx dude :bow:

problem solved :)

sneax

Legacy Member
ik had hetzelfde bij het aansluiten van mijn samsung tv op een hd3870, ik had ook een heel kleine zwarte rand en geen 1:1 pixels, en ik moest ook met die 'scaling options' spelen om het goe te krijgen

PeLoar

Legacy Member
sneax zei:
ik had hetzelfde bij het aansluiten van mijn samsung tv op een hd3870, ik had ook een heel kleine zwarte rand en geen 1:1 pixels, en ik moest ook met die 'scaling options' spelen om het goe te krijgen

ja maar als je dat niet weet :p :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan