Archief - Trage transfer via netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TIIMM

Legacy Member
Ioo

Ik heb zojuist een Dlink DIR-301 router geplaatst, en de bestandsoverdracht via netwerk valt wat tegen, zo'n 2.5mb/s.. Met men vorige router ging dat toch wel wat sneller..

Hangt dit af van router tot router?

Exit

Legacy Member
Moved.
geen windows probleem


100mbit router moet zo'n 11MB/s halen

ShPonGle

Legacy Member
heb hier ook zo'n speeds als ik het verkeerd aanpak.

hiermee bedoel ik: het maakt wel degelijk een verschil uit of je de file "pusht" vanaf de source naar de destination, dan wel of je ze "pullt" van de destination naar de source, laatste gaat altijd vlugger.

uitgelegd met een voorbeeld:
als ik een file wil gekopieerd hebben die op pc A staat, en ik wil die dus kopiëren naar pc B,dan is de snelste manier achter pc B gaan zitten en daar via de gedeelde mappen van pc A deze file te kopiëren naar de schijf van B. Omgekeerd, vanaf pc A naar een gedeelde map van B browsen en die file daarin slepen gaat echt pokketraag.


kan dit ook niet verklaren maar dat zijn mijn bevindingen na tests met robocopy & teracopy, OS maakt geen verschil uit, router is een D-link DIR-655 en er staat nog een D-link DGS 1008D switch tussen (alles is gigabit lan hier - ik hoop dat je het dan ook niet hebt over wifi).

RpR

Legacy Member
ShPonGle zei:
heb hier ook zo'n speeds als ik het verkeerd aanpak.

hiermee bedoel ik: het maakt wel degelijk een verschil uit of je de file "pusht" vanaf de source naar de destination, dan wel of je ze "pullt" van de destination naar de source, laatste gaat altijd vlugger.

uitgelegd met een voorbeeld:
als ik een file wil gekopieerd hebben die op pc A staat, en ik wil die dus kopiëren naar pc B,dan is de snelste manier achter pc B gaan zitten en daar via de gedeelde mappen van pc A deze file te kopiëren naar de schijf van B. Omgekeerd, vanaf pc A naar een gedeelde map van B browsen en die file daarin slepen gaat echt pokketraag.


kan dit ook niet verklaren maar dat zijn mijn bevindingen na tests met robocopy & teracopy, OS maakt geen verschil uit, router is een D-link DIR-655 en er staat nog een D-link DGS 1008D switch tussen (alles is gigabit lan hier - ik hoop dat je het dan ook niet hebt over wifi).

Full duplex?

Als je nog zou testen, zou ik dezelfde opstelling eens met een crossover doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan