Archief - Ubuntu 64bit (enkele vraagjes)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conspectus

Legacy Member
Hallo

Ik heb een HP Pavillion 9700 serie multimedia notebook waar momenteel Vista op draait.

Sinds ik onlangs met videobewerking begonnen ben en eindelijk Linux eens deftig wil testen overweeg ik Ubuntu 64bit te installeren.

Enkele vraagjes van een complete leek:

- Waar vind ik de 64bit versie van Ubuntu? Op ubuntu.com staat blijkbaar enkel een link naar de 32bit desktop versie. Of zouden jullie gewoon de 32bit versie te gebruiken?

- Ik neem aan dat ik tijdens de installatie ergens een optie krijg om een dual boot te creeeren zodat ik nog altijd ook gewoon Vista kan opstarten?

- Wat zijn leuke apps die jullie geinstalleerd hebben die niet basis meegeleverd worden met de distro?

bugoff

Legacy Member
Conspectus zei:
Hallo

Ik heb een HP Pavillion 9700 serie multimedia notebook waar momenteel Vista op draait.

Sinds ik onlangs met videobewerking begonnen ben en eindelijk Linux eens deftig wil testen overweeg ik Ubuntu 64bit te installeren.

Enkele vraagjes van een complete leek:

- Waar vind ik de 64bit versie van Ubuntu? Op ubuntu.com staat blijkbaar enkel een link naar de 32bit desktop versie. Of zouden jullie gewoon de 32bit versie te gebruiken?

Ik dacht dat de 64bit versies nu ook al deftig waren:

Download Ubuntu | Ubuntu

klik op: Alternative download options, including Ubuntu installer for Windows

en selecteer daar de 64bit versie

Conspectus zei:
- Ik neem aan dat ik tijdens de installatie ergens een optie krijg om een dual boot te creeeren zodat ik nog altijd ook gewoon Vista kan opstarten?

Normaal is de installer slim genoeg om dit zelf te zien

Conspectus

Legacy Member
Qua keyboardherkenning ook niet.

Alle mogelijke HP keyboards die ik in ubuntu kon kiezen herkken mijn "O" (van oscar) toets als een 6? enz...

heeft 15 min geduurd eer ik het moe was.

Conspectus

Legacy Member
Allemaal goed en wel als mijn keyboard nog niet werkt...

InFerNo

Legacy Member
heb je een andere keyb om aan te sluiten en te testen?

Misschien moet je eens een 'generic' keyboard proberen ipv specifiek voor HP te kiezen uit de lijst

grooverider

Legacy Member
of ergens een numlock uitschakelen. Bij mijn keyboard komt de 'O' toets namelijk ook overeen met de 6 van een alternatief numeriek klavier, maar dit wordt bij mij alleen gebruikt als ik de 'fn' knop gebruik. Ik denk ook dat hier meer aan de gebruiker ligt dan aan het besturingssysteem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan