thugangel
Legacy Member
yuw manne,
kheb gistere dus opnieuw linux op men pctje gezet, deze keer Ubuntu linux.
ik vind deze veel beter als mandrake, redhat , ( voor beginners dan
).
maar k heb hier weer een probje met de bootloader.
ik kan namelijk windows xp nimeer starten. ik zie em wel in de lijst staan, maar wanneer ik deze kies uit het lijst zegt em:
en verder gebeurt er dan nix meer.
kheb hier een screentje gemaakt met alle info dat nodig is ( denk ik )
, zodat de ervaren linux gebruikes mij miss kunnen helpen.
screenshot
ps: Door met de instellingen te spelen , heb k er ondertussen ookal voor gezorgt dat ik de bootloader diskette MOET gebruiken dat ik juist heb gemaakt
, t start dus niet op zonder diskette, as de diskette er niet insteekt zegt em : ' could not load operating system '.
alvast bedankt
mvg lilpac
/EDIT:
in de recovery console van windows xp werken de volgende commands ook niet: "FIXBOOT", Fixmbr ... kheb die geprobeert en t zegt wel dat er een nieuwe mbr is geschreven nzo maar toch blijf k die foutmeldingen krijgen.
kheb gistere dus opnieuw linux op men pctje gezet, deze keer Ubuntu linux.
ik vind deze veel beter als mandrake, redhat , ( voor beginners dan
).maar k heb hier weer een probje met de bootloader.
ik kan namelijk windows xp nimeer starten. ik zie em wel in de lijst staan, maar wanneer ik deze kies uit het lijst zegt em:
Code:
title Windows NT/2000/XP
root (hd0,0)
savedefault
makeactive
chainloader +1
kheb hier een screentje gemaakt met alle info dat nodig is ( denk ik )
, zodat de ervaren linux gebruikes mij miss kunnen helpen. screenshot
ps: Door met de instellingen te spelen , heb k er ondertussen ookal voor gezorgt dat ik de bootloader diskette MOET gebruiken dat ik juist heb gemaakt
, t start dus niet op zonder diskette, as de diskette er niet insteekt zegt em : ' could not load operating system '.alvast bedankt
mvg lilpac
/EDIT:
in de recovery console van windows xp werken de volgende commands ook niet: "FIXBOOT", Fixmbr ... kheb die geprobeert en t zegt wel dat er een nieuwe mbr is geschreven nzo maar toch blijf k die foutmeldingen krijgen.



