Archief - USB Datalink kabel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

potvisjager

Legacy Member
hallo

ik heb mij zojuist nen usb datalink kabel gekocht

mijn vraag is nu als da mogelijk is om met diene kabel een netwerk te maken

eerste pc : win xp en op telenet

tweede nen laptop : win 98

is danu mogelijk dus behalve data uit te wisselen ook met mijn laptop (win 98) op het internet te geraken

aja den datalink kabel is van thrust

dank bij voorbaat

stelly

Legacy Member
het is mij ooit gelukt om met een firewire linkkabeltje een netwerk op te zetten dus ge kunt gerust proberen om het met die usb kabel te doen

die win98 kan wel mogelijk lastig doen

raintjah`

Legacy Member
potvisjager zei:
hallo

ik heb mij zojuist nen usb datalink kabel gekocht

mijn vraag is nu als da mogelijk is om met diene kabel een netwerk te maken

eerste pc : win xp en op telenet

tweede nen laptop : win 98

is danu mogelijk dus behalve data uit te wisselen ook met mijn laptop (win 98) op het internet te geraken

aja den datalink kabel is van thrust

dank bij voorbaat


Het aanleggen van een netwerkt tussen XP en 98 kan inderdaad voor moeilijkheden gaan zorgen, maar dit moet zeker te doen zijn...
Gelieve niet zoveel spaties tussen je zinnen te gebruiken... Als dit automatisch gebeurt wanneer je op enter duwt, gebruik dan SHIFT+ENTER :)

Groeten

Exit

Legacy Member
ik heb geen probs om 98 op een netwerk te krijgen, is simpel, XP daarentegen geeft meer probs ... maar da zal aan mij en xp liggen
(we kunnen mekaar nie uitstaan, hou het geen 2sec uit in nen xp of ik erger me of die xp krijgt probs :crazy: ; allergie aan xp :cool: )

potvisjager

Legacy Member
ik heb al geprobeerd
maar ik kan dus niet kiezen zoals in xp , dus in 98 kan ik nie kiezen , dat ik diene usb kabel gebruik als verbinding
hoe zou ik da moeten oplossen in win 98 da ik da wel kan kiezen

Exit

Legacy Member
in xp moet ge bij de internet verbinding internet delen aanzetten, dan wordt da gedeeld naar alle andere verbindingen, mss ook die usb dingen ...

firewalls eens afzetten (om te zien of die blokken)

potvisjager

Legacy Member
ik zie geen verandereing en het netwerk marcheert nog nie maar hoe kan ik win 98 instellen dat hij verbinding maakt met mijn zogezegde server
dank bij voorbaat

Exit

Legacy Member
als die usb als gewoon netwerk werkt moet ge gewoon IE instellen ... maar wrs doet ge netwerk via prog? of lukt het gewoon via icoon netwerk te browsen in win naar lan?

Exit

Legacy Member
anders in den xp een 2de lan kaartje steken en dan nen cross over naar die laptop (als die een usb heeft ...)

potvisjager

Legacy Member
ja ik ben nog eens aan het proberen
ergens gelezen dat ik op diene laptop met win 98 de cd van win xp moet tseken en via diene cd netwerk instellen
mss lukt da
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan