Archief - Verhoogde latency WoW/Signaalsterkte verhogen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Valkyrium

Legacy Member
Goeieavond,

Ik heb al een aantal maanden draadloos internet en hoewel het veel voordelen heeft, zijn er ook een aantal nadelen...

Het grootste probleem is namelijk verhoogde latency, wat uiteraard normaal is als je draadloos internet hebt.

Maar sinds gisteren heb ik gemerkt dat mijn latency in World of Warcraf omhoog is geschoten. Normaal gezien hang ik rond de 180 en nu heb ik een gemiddelde van 380/400.

Ook krijg ik de indruk dat mijn internet trager gaat wanneer World of Warcraft openstaat.

Een aantal maanden geleden vertelde een Telenet-technieker me, dat ik dit kon verbeteren door de signaalsterkte van mijn draadloze router te verhogen. Volgens hem kon je dit instellen aan de hand de software die bij de router zat.

Spijtig genoeg ben ik deze CD kwijt, maar als ik naar 'Eigenschappen' ga van mijn router staat er een link (mijn IP-adres) naar een pagina waar ik alle informatie kan vinden van mijn router en eigenschappen kan veranderen.

Mijn vraag is: Kan ik de signaalsterkte verhogen en waar moet ik dan precies naar kijken?
Mijn tweede vraag: Kan WoW mijn internet vertragen?
Alvast bedankt

Fraggie

Legacy Member
Ik weet wel dat het richten van de antennes effect heeft. Natuurlijk is dit afhankelijk van waar je ap/router staat en hoeveel antennes hij heeft.

Mijn ervaring: plaats hem zo hoog mogelijk, en zo centraal mogelijk zonder obstakels.

Softwarematig verhogen geloof ik niet, want die normen zijn HEEL streng.

Valkyrium

Legacy Member
Hartelijk bedankt.

Ik heb hem op een andere positie geplaatst, maar mijn latency blijft nog altijd veel hoger dan normaal.
Speedtest geeft me deze resultaten:


Mijn pagina's laden niet abnormaal trager dan normaal, maar het is hoofdzakelijk in World of Warcraft dat ik problemen heb. Momenteel zit ik aan 518 MS...
Kan het zijn dat Telenet World of Warcraft 'vertraagd' of is er iets dat ik kan doen om mijn latency naar omlaag te krijgen?

Fraggie

Legacy Member
Indien het niet veel verbeterd met het richten van de antennes zou ik er niet echt op hopen. Ergens zal TN wel aan een QoS doen, maar of dat merkbaar is?

Verder kan je die router nog fine tunen door oa:
- Kijken of er overlappende kanalen zijn (gebruik echter enkel: 1, 6 of 11).
- AES als beveiliging
- Enkel uitzenden op het protocol dat jij gebruikt (dus geen Mixed maar G/N/..)
- Kijk eens in de manual wat je kan doen voor bepaalde timers te verlagen/verhogen en de MTU vast te leggen.

Valkyrium

Legacy Member
Fraggie zei:
Indien het niet veel verbeterd met het richten van de antennes zou ik er niet echt op hopen. Ergens zal TN wel aan een QoS doen, maar of dat merkbaar is?

Verder kan je die router nog fine tunen door oa:
- Kijken of er overlappende kanalen zijn (gebruik echter enkel: 1, 6 of 11).
- AES als beveiliging
- Enkel uitzenden op het protocol dat jij gebruikt (dus geen Mixed maar G/N/..)
- Kijk eens in de manual wat je kan doen voor bepaalde timers te verlagen/verhogen en de MTU vast te leggen.

Nogmaals bedankt.
Op die IP-pagina heb ik bij 'Applications & Gaming' een optie QoS.
Hier is een screenshot van dat menu
Moet ik QoS activeren en wat zou ik ook best veranderen?

Fraggie

Legacy Member
Nee nee :p, laat QoS maar uit staan. Ik bedoelde dat TN zelf prioriteit zal geven aan "belangrijke" data boven game data. Maar dit is in mijn ogen niet merkbaar, trek je er bijgevolg ook niets van aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan