Archief - Virtual Server met Ovislink ADSL Modem Router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Paradoxx

Legacy Member
hoe stel ik mijn virtual server in met deze router? ik heb de handleiding gevolgt enz maar ik krijg men poort 8000 wel open gezet maar als mene via mijn ip naar m'n poort 8000 wille surfen lukt dit niet? (http://ip:8000) wat doe ik fout?

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 8000 8000 TCP 10.0.0.2



wat is hier fout ingegeven? mvg

Irtimid2001

Legacy Member
is da nen e-tech router? als da zo is, dan hebde ingegeven da hij poort 8000 moet forwarden naar ue router zelf (ip van router is 10.0.0.2) dus ge moet ees kijken op ue pc welk ip het heeft en dan naar diene pc forwarden (vergeet dan wel geen statisch ip tegeven ipv een dynamisch ip want anders moede da in princiepe altijd veranderen).

dus:

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 8000 8000 TCP 10.0.0.(ip van u pc)
2 8000 8000 UDP 10.0.0.(ip van u pc)

(zet der udp ook maar bij als ge da kunt aanvinken)

Grtz Irtimid2001

Paradoxx

Legacy Member
Irtimid2001 zei:
is da nen e-tech router? als da zo is, dan hebde ingegeven da hij poort 8000 moet forwarden naar ue router zelf (ip van router is 10.0.0.2) dus ge moet ees kijken op ue pc welk ip het heeft en dan naar diene pc forwarden (vergeet dan wel geen statisch ip tegeven ipv een dynamisch ip want anders moede da in princiepe altijd veranderen).

dus:

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 8000 8000 TCP 10.0.0.(ip van u pc)
2 8000 8000 UDP 10.0.0.(ip van u pc)

(zet der udp ook maar bij als ge da kunt aanvinken)

Grtz Irtimid2001


heb ik ook gedaan maja tga ni egt

Qtronix

Legacy Member
Als het de link is die in je onderschrift staat,dan kan ik je vertellen dattie werkt hoor.Waarschijnlijk kan jou router hetzelfde niet als die van mij.
Namelijk via een externe link terug op je webserver komen.

Paradoxx

Legacy Member
nee Q tgaat erom... ik ben momenteel webradio aant opstelle :) en dit gaat via nullsoft... wat je wss wel kent.. maar ik kan naar de server van winamp sturen maar als ik naar m'n link toega ip:8000 om te luistere, dan doet ie het niet... dan kank niet naar men webradio toesurfe en alsk apache run... doet ie et ook niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan