Archief - virus scanner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dundo

Legacy Member
wat is een goeie virus scanner en WAAROM?

ik heb altijd Norton gebruikt maar ik had laatst een virus op mijn com (Delf-t) en die vond norton niet. nu heb ik een gratis versie van avast en die vond em wel. zijn er andere scanners die beter zijn of moet ik in het vervolg maar avast gaan kopen?

Wat wel een nadeel is aan avast is dat ik deze eerst moet uitschakelen als ik mijn emails via outlook wil binnen halen.

Bedankt

shimbayi

Legacy Member
Ik gebruik Antivir. Die is gratis en vond bij mij ook dingen die norton liet staan toen ik overschakelde. Er zijn ook regelmatig updates (meestal dagelijks).

PussyDuster

Legacy Member
AVG Free 7 - Gratis niet te zwaar. Persoonlijk nog nooit een prob met een virus gehad.

tergemble

Legacy Member
kaspersky

positivos :
licht
grote database (alles van virussen, hacktools , trojans, dialers...)
om de UUR een update (kan je instellen)

negativos
duur voor een pcNOOBs , goedkoop voor diegenen dat veel geheimpjes van het internet afweten

Vertrouw nooit op norton , ik heb andere ook telkens horen zeggen dat ze met kaspersky TIG virussen vonden die norton niet eens bemerkte.
Zelf heb ik het ook meegemaakt , noch avast, noch norton vond iets , toch bleef mijn pc zwaar vertragen -> toen was kaspersky mijn redder in nood

tegenwoordig installeer ik op alle behandelde pc's Kaspersky , (eerst alle andere AVprogs delete natuurlijk) en na de eerste scan blijkt dat de pc's vol zitte met shti

demon326

Legacy Member
ja kaspersky is heel goed ik heb die ook en vind zogoed als alle virussen

cram

Legacy Member
Dundo zei:
wat is een goeie virus scanner en WAAROM?

ik heb altijd Norton gebruikt maar ik had laatst een virus op mijn com (Delf-t) en die vond norton niet. nu heb ik een gratis versie van avast en die vond em wel. zijn er andere scanners die beter zijn of moet ik in het vervolg maar avast gaan kopen?

Wat wel een nadeel is aan avast is dat ik deze eerst moet uitschakelen als ik mijn emails via outlook wil binnen halen.

Bedankt

das raar ik heb dat probleem niet met outlook.en Avast
En het is niet nodig om Avast te kopen,de gratise versie is goed genoeg.

THE JOKER SS

Legacy Member
ik ben AV spy voor Kaspersky , kan het alleen maar aanraden , de beste zonder enige twijfel , en norton is de grootste zever ooit ....

killer999

Legacy Member
ik ben AV spy voor Kaspersky , kan het alleen maar aanraden , de beste zonder enige twijfel , en norton is de grootste zever ooit ....

ik heef u gelijk @THE JOKER SS
:niceone:
dat norten de grootste zever is en op neits trekt
da vind niets en gratis scanner vinden wel virussen

Exit

Legacy Member
doorzoek dit forum, hoeveel keer dat dees vraag al nie is gesteld en polls gestart daarvoor ... leert search te gebruiken (lees sticky over hoe posten) :doh:

flyingdutchman

Legacy Member
kheb bitdefender frop staan goe ding nog nooit last mee gehad

Kurrado

Legacy Member
Altijd Symantec Antivirus Corporate Edition 9.0 gebruikt, omdat deze sowieso al minder resources gebruikt dan zijn Home-variant Norton...
Toch blijkt ook deze versie zwaar op de resources te wegen (Hij gebruikt effectief 32 MB van het fysiek geheugen), terwijl een andere slechts maximaal 16 MB RAM gebruikt (Je gaat toch niet méér geheugen toekennen aan een virusscanner en je applicaties daarvoor trager laten lopen ;) )

Dus 1 vd 2: AVG of Antivir !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan