Archief - Vraagje....

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TooTall

Legacy Member
Kheb een klein probleem, en hoop dat iemand hier mij een beetje kan helpen:

Ik heb 1*80GB als HD. Deze werd mij een beetje te klein, ik heb 2 nieuwe 80GB bestelt, en een externe behuizing voor mijn oude 80GB, zodat ik die als grote CDRW kan gebruiken :doc:

Nu, mijn vraag is het volgende;

Ik heb al vaak genoeg mijne windows opnieuw geïnstalleerd (XP PRO) ma vroeg me af of het nie mogelijk zou zijn om gewoon over te zetten? Dit is ongeveer wat ik in gedachten had;

-Maak backup van XP
-Maak backup van Registry
-Ik steek mijn 2 nieuwe HD erin
-Maak mijn partities (zelfde letter als op de oude HD, bvb Games (D) blijft (D)
-Installeer XP PRO in mijn nieuwe (C)
-Sluit mijn externe HD aan, kopieer mijn Windows-map die daar op staat naar mijn nieuwe install, alle files die nieuw zijn
-Zet alle games/software in hun partities van extern naar nieuwe in EXACT hetzelfde pad
-Zet de oude registry backup over de nieuwe isntallatie

Is het mogelijk om dit uit te voeren? Ik verwacht wel dat hier en daar iets niet meer gaat werken, maar tzou me al veel werk besparen.

Zijn er programma's geschikt die bvb een bite-per-bite kopie kunnen maken van mijn (C)

Er zijn mensen die zeggen "laat uw oude HD dan steken", ma die partities zijn volledig ingedeeld, wil die echt formatteren. + die 2 nieuwe wil ik in de PC, omdat het dan tenminste dezelfde schijven zijn.

Al mensen die iets gelijkaardigs hebben geprobeert?

Alvast bedankt!

TooTall

Legacy Member
Merci :p En denkte dat ik alles terug aan de praat ga krijgen? +, met die programma's, zit dar in de image ook de bootsector bij? Want dan moet ik zelfs nie eerst opnieuw installeren he.

st3ph3n

Legacy Member
De Windows-bootbestanden (boot.ini, ntldr, ntdetect.com) zitten daar ook bij en worden dus ook telkens teruggeplaatst. Zo'n image kan je nemen van een cleane installatie, of nadat je drivers en programma's geïnstalleerd hebt. Als je die image terugplaatst kom je terug in die status terecht (dus met geïnstalleerde drivers en programma's).

Je moet wel opletten om de nodige backups te maken, want zo'n terugplaatsen van een image wist die partitie en zet die image er volledig over. (Kan je vergelijken met het terugdraaien van de klok)

Steven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan