Archief - Win xp + Win 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha Soul

Legacy Member
Ne collega van mij heeft problemen met een netwerk opzetten.
Situatie is als volgt:

Hij heeft ne oude pc met win XP (PC-xp) en nu heeft hem pas ne nieuwe gekocht met
win 7 (PC-7).
Hij heeft ook ne nieuwe ADSL-modem gekocht die zowel als modem en als router werkt.
Beide pc's zijn via ne netwerkkabel verbonden met de router, en ze kunnen beiden op internet.
Nu zou hij graag bestanden kunnen uitwisselen Tussen PC-xp en PC-7.
Ik ben nie echt thuis in netwerken enzo, ma da moet toch mogelijk zijn imo, om via de router dan beide pc's met elkaar te verbinden? Of moet ge echt de pc's rechtstreeks met elkaar verbinden dan?
Hij heeft al vanalles geprobeerd, zoals bv. de naam van de werkgroep op beide pc's hetzelfde te zetten, nieuwe accounts aanmaken, delen activeren met en zonder paswoord enz.
Maar hij ziet dus bij netwerkcentrum nooit de andere pc staan.
Iemand nog een idee hoe hij da in orde krijgt?


Dan bijkomstig probleem:
Hij heeft ook ne printer die via ne usb-kabel verbonden is met PC-7. Is het mogelijk van een document af te printen op PC-xp (die eigelijk nie rechtstreeks verbonden is met de printer?). Dus op PC-xp op "print" klikken, zodat da via PC-7 naar de printer verzonden wordt? Of moet ge daar ne netwerkprinter voor hebben?

Alvast bedankt om da hier te lezen! :D

Greetz


PS: Router is ne Level one WBR 3600-B (meen ik mij te herinneren).

Fraggie

Legacy Member
Is het niet mogelijk om gewoon via IP te werken i.p.v. M$-netwerk dienst?

Exit

Legacy Member
netwerk wizard op beide doorlopen?
op elke pc een map delen zodat de pc op netwerk zichtbaar wordt

anders uitvoeren - \\pcnaam

Tha Soul

Legacy Member
Fraggie: wa bedoelt ge met "gewoon via IP werken"? (ben nogal n00b met die dingen :D)

Exit: * netwerk-wizard idd doorlopen (ge bedoelt in netwerkcentrum => nieuw
netwerk instellen he?)
* Op beide pc's zijn mappen gedeeld (mijn docs)
* "uitvoeren - \\pcnaam", ik dacht da ge dan gewoon in verkenner
\\pcnaam moest ingeven, ma da is mss hetzelfde als via uitvoeren?

En weet iemand of da mogelijk is van dieje printer?

Fraggie

Legacy Member
Wel mijn persoonlijke ervaring met Windows XP en bestanden delen via een Microsoft Netwerkje, is dat er een grote vertraging op zit. Alsof Windows niet kan zien dat een PC al lang offline is en maar blijft proberen een connectie te maken.

Wanneer je dus naar een PC "surft" via een naam, dan moet deze sowieso vertaalt worden naar een IP adres (dat is wat je PC kenbaar maakt op de transport layer). Als je echter op IP alleen werkt, dan sla je die stap over, en is mijn ervaring dat het sneller gaat (de initiële verbinding natuurlijk).

Maar gezien je niet direct mee bent met de zaak, neem ik aan dat alles via DHCP verloopt, en heeft het weinig zin om op IP te werken. Ik zou zeggen blijf proberen met de netwerk Wizard en naam zoals Exit zegt.

Trouwens, ik heb net het zelfde probleem voor geschoteld gekregen onlangs.. Het zou grappig zijn als we over dezelfde persoon bezig zijn :p. Een oudere man, met een bril en baardje?

Tha Soul

Legacy Member
Nope, niet dezelfde persoon. Niet ouder, geen bril, gene baardje.
Zou wel lachen geweest zijn. :D
Iedereen toch bedankt, hij moet maar wa verder proberen zoals hem bezig is dan.

Greetz

Exit

Legacy Member
deel eens een extra map (zelf 1 delen) en niet de standaard gedeelde mappen.

en ja het is mogelijk te printen vanaf een andere pc
als ge op die pc geraakt via netwerk zal die printer daar ook te zien zijn
dan die dubbelklikken om die op de pc te isntalelren en te printen (via netwerk) dan.
tenzij de driver niet standaard in windows zit zal windows die zelf installeren, anders vraagt ie naar de driver

Cerv.Be

Legacy Member
Gewoon zorgen dat ze in dezelfde werkgroep zitten en dan is er geen enkel problemen om te delen tussen XP/7.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan