Tha Soul
Legacy Member
Ne collega van mij heeft problemen met een netwerk opzetten.
Situatie is als volgt:
Hij heeft ne oude pc met win XP (PC-xp) en nu heeft hem pas ne nieuwe gekocht met
win 7 (PC-7).
Hij heeft ook ne nieuwe ADSL-modem gekocht die zowel als modem en als router werkt.
Beide pc's zijn via ne netwerkkabel verbonden met de router, en ze kunnen beiden op internet.
Nu zou hij graag bestanden kunnen uitwisselen Tussen PC-xp en PC-7.
Ik ben nie echt thuis in netwerken enzo, ma da moet toch mogelijk zijn imo, om via de router dan beide pc's met elkaar te verbinden? Of moet ge echt de pc's rechtstreeks met elkaar verbinden dan?
Hij heeft al vanalles geprobeerd, zoals bv. de naam van de werkgroep op beide pc's hetzelfde te zetten, nieuwe accounts aanmaken, delen activeren met en zonder paswoord enz.
Maar hij ziet dus bij netwerkcentrum nooit de andere pc staan.
Iemand nog een idee hoe hij da in orde krijgt?
Dan bijkomstig probleem:
Hij heeft ook ne printer die via ne usb-kabel verbonden is met PC-7. Is het mogelijk van een document af te printen op PC-xp (die eigelijk nie rechtstreeks verbonden is met de printer?). Dus op PC-xp op "print" klikken, zodat da via PC-7 naar de printer verzonden wordt? Of moet ge daar ne netwerkprinter voor hebben?
Alvast bedankt om da hier te lezen!
Greetz
PS: Router is ne Level one WBR 3600-B (meen ik mij te herinneren).
Situatie is als volgt:
Hij heeft ne oude pc met win XP (PC-xp) en nu heeft hem pas ne nieuwe gekocht met
win 7 (PC-7).
Hij heeft ook ne nieuwe ADSL-modem gekocht die zowel als modem en als router werkt.
Beide pc's zijn via ne netwerkkabel verbonden met de router, en ze kunnen beiden op internet.
Nu zou hij graag bestanden kunnen uitwisselen Tussen PC-xp en PC-7.
Ik ben nie echt thuis in netwerken enzo, ma da moet toch mogelijk zijn imo, om via de router dan beide pc's met elkaar te verbinden? Of moet ge echt de pc's rechtstreeks met elkaar verbinden dan?
Hij heeft al vanalles geprobeerd, zoals bv. de naam van de werkgroep op beide pc's hetzelfde te zetten, nieuwe accounts aanmaken, delen activeren met en zonder paswoord enz.
Maar hij ziet dus bij netwerkcentrum nooit de andere pc staan.
Iemand nog een idee hoe hij da in orde krijgt?
Dan bijkomstig probleem:
Hij heeft ook ne printer die via ne usb-kabel verbonden is met PC-7. Is het mogelijk van een document af te printen op PC-xp (die eigelijk nie rechtstreeks verbonden is met de printer?). Dus op PC-xp op "print" klikken, zodat da via PC-7 naar de printer verzonden wordt? Of moet ge daar ne netwerkprinter voor hebben?
Alvast bedankt om da hier te lezen!

Greetz
PS: Router is ne Level one WBR 3600-B (meen ik mij te herinneren).
. Een oudere man, met een bril en baardje?