vanrumst
Legacy Member
Heb hier een windows 2008 server R2
clean install
alle updates zijn binnengehaald
AD is overgezet van de windows 2003 server
exchange is geïnstalleerd
dns is geconfigureerd, maar hier is iets niet correct gebeurt denk ik.
Wanneer ik de server reboot dan wordt de service "dns server" gestopt en start deze dus niet automatisch op. (in de instellnigen van de service staat dat deze uieraard automatisch moet opstarten, dus daar ligt het probleem zeker niet)
Als ik hem manueel start na het opstarten is het geen probleem, dan loopt hij gewoon.
In de logfiles staat enkel: "dns server wordt gestopt", meer info staat er niet.
Ik denk aan een conflict bij de instellingen maar van dns heb ik niet veel kaas gegeten dus weet niet echt wat te doen voor dit op te lossen.
Iemand tips om dit tot goed einde te brengen?
thx
clean install
alle updates zijn binnengehaald
AD is overgezet van de windows 2003 server
exchange is geïnstalleerd
dns is geconfigureerd, maar hier is iets niet correct gebeurt denk ik.
Wanneer ik de server reboot dan wordt de service "dns server" gestopt en start deze dus niet automatisch op. (in de instellnigen van de service staat dat deze uieraard automatisch moet opstarten, dus daar ligt het probleem zeker niet)
Als ik hem manueel start na het opstarten is het geen probleem, dan loopt hij gewoon.
In de logfiles staat enkel: "dns server wordt gestopt", meer info staat er niet.
Ik denk aan een conflict bij de instellingen maar van dns heb ik niet veel kaas gegeten dus weet niet echt wat te doen voor dit op te lossen.
Iemand tips om dit tot goed einde te brengen?
thx
, fsmo roles zijn geseized