Archief - windows movie maker wilt niks opslaan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShoveS

Legacy Member
Ok ik heb dus een fragmentje ge-edit in windwos movie maker, en ik wil dit dus opslaan op deze computer.
Maar hij geeft telkens de error
kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie, controleer of de originele bronbestanden die in de film zijn gebruikt nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is.
Nu, ik heb nog 90gb over op m'n hd, de bronbestanden bestaan wel degelijk, de map waar ik het wil opslagen ook, wat doe ik dan mis??
vroeger had ik er nooit problemen mee, is nu de eerste keer dat ik het weer wou gebruiken na een format van een dikke 2 maand geleden wel :s

ShoveS

Legacy Member
ok kheb net ontdekt dat hij ENKEL wilt opslaan als DVI-PAL
hoe kan ik dit verhelpen? want dan is het bestand dus super groot..

ShoveS

Legacy Member
met welk programma?
alles is trial wat ik zover gevonden heb

Exit

Legacy Member
is een avi file?
neemt virtualdub (freeware) en als codec dan divx/xvid en muziek mp3 ...

ShoveS

Legacy Member
die virtualdub maakt alles extreem wazig :[
Ik heb al enorm veel gegoogled naar dit probleem, en het is daadwerkelijk een probleem dat vele anderen blijkbaar ook hebben, maar ik heb nog maar 1 'oplossing' gevonden die bij _sommigen_ werkt en dat is een qasf.dll file van versie 9.0.0.3080 downloaden en vervangen met je huidige qasf.dll
deze versie heb ik echter nergens gevonden om te downloaden, enkel een andere 9.xx, en ikzelf heb een 10.xx versie

ik heb nu de Windows Media Encoder gedownload (stond ook als 1 van de oplossingen bij om mm2 deftig te laten saven, wat dus niet hielp bij mij), en als ik dan een file wil converten zegt hij dat de audio codec 0xc00d0bc2 er niet is...

mss iemand met eenzelfde probleem ? want ik zou graag gewoon kunnen saven met mm2...

ik heb ook al via de xp cd rom gedowngrade naar mm1, maar die wilt zelfs geen video files importen , dus dat is ook geen mogelijkheid

Exit

Legacy Member
als virtualdub wazig maakt mss ander insel eens gebruiken (codec ...)

ShoveS

Legacy Member
nja ik zou liever het probleem opgelost zien geraken
ik heb nu mijn filmpje met zo'n dom programma dat bij de camera zat op pc gezet, maar die maakt op laagste kwaliteit nog steeds grote files, in mpeg...

met mm was dit toch veeeel handiger
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan