Archief - Windows start niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magnusjb1

Legacy Member
Als ik m'n computer opstart krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM\vga850.fon

U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten

Als ik de repairconsole dan open, sluit m'n pc na een paar seconden uit zichzelf af.
Iemand die misschien een idee heeft hoe ik windows kan herstellen?

Exit

Legacy Member
valt volledig uit?
en als ge die melding laat staan, valt hij dan ook uit?
en veilige modus?

farlopa

Legacy Member
als veilige modus niet lukt:

starten vanaf de windows cd en op die manier proberen repareren...

Lukt dat niet moet je beginnen testen... Hard disk testen, memtest,... Waarmee kan ik helaas niet zeggen op dit forum :naughty: Kijk ook eens in de bios of alles nog op een correcte manier gedetecteerd wordt.

Lukt dat niet dan haal je je schijf er best zo snel mogelijk uit om nog een back up te nemen.

Kan je dat niet dan moet je hem ergens binnen brengen. :help:

Ofwel kan je ook gewoon formatteren en kijken wat dat geeft natuurlijk:lol:

magnusjb1

Legacy Member
Als ik de melding laat staan gebeurd er niets, tot ik op een knop druk, dan begint hij weer opnieuw met booten.
Veilige modus werkt niet, aangezien hij na het boodscherm waar hij m'n HDD's enzo laat zien naar het scherm gaat.

Dat probleem van aflsluiten (volledig, hij valt gewoon uit), gebeurd alleen als ik vanaf de windows cd gestart ben, en dan naar de repair console ga.

TiZon

Legacy Member
1. Stop je XP cd in de cd-rom speler en start daar de PC mee op.
2. Als Setup is opgestart kies je voor R om de herstelconsole op te starten
3. Kies de Windows versie waar je je wilt aanmelden en voer het administrator wachtwoor d in. Als je geen wachtwoord hebt ingevul als Administrator druk je op Enter.
4. Ga naar je XP cd door de juiste letter in te vullen. Het hangt van de PC af welke letter dit is. Kan D: zijn maar anders probeer je steeds een letter hoger totdat je juiste hebt.
5. Zoek op de cd naar het bestand VGA850.fo_
6. Als je weet in welke map het bestand staat ga je daar heen met cd <mapnaam>
7. Type nu in: expand vga850.fo_ c:\WINDOWS.0\system\vga850.fon

magnusjb1

Legacy Member
Als ik dit doe geeft hij:
"Toegang geweigerd."
Dat afsluiten doet hij trouwens nog steeds, maar als ik snel genoeg type kan ik t/m stap 7 afmaken.

edit:
Toen ik de volgende code gebruikte werkte het wel:
Code:
expand vga850.fo_ c:\WINDOWS\FONTS

Inmiddels is windows gewoon aan het opstarten, de schijf aan het checken met CHKDSK en heel veel dingen aan het herstellen.

edit 2:
Windows is inmiddels gewoon opgestart, en zal zo is kijken of ik al m'n bestanden nog heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan