Archief - windows XP backup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marbug

Legacy Member
is het mogelijk om een backup te maken van windows, dat als er iets mee winXP zou zijn dat ik dan C formateer en dien backup in de plaats zet ?
hoe kan ik dat dan doen?
(hopelijk staat deze thread op de juiste plaats)

shimbayi

Legacy Member
Hiervoor moet je norton ghost gebruiken. Dat programma moet je wel kopen, maar zoals altijd zijn er ook ... Met dit programma maak je een afbeelding van windows die je op cdrom kan zetten of een andere harde schijf. Die afbeelding kan je dan later terug zetten.

Marbug

Legacy Member
shimbayi zei:
Hiervoor moet je norton ghost gebruiken. Dat programma moet je wel kopen, maar zoals altijd zijn er ook ... Met dit programma maak je een afbeelding van windows die je op cdrom kan zetten of een andere harde schijf. Die afbeelding kan je dan later terug zetten.

da werkt zekers onder dos he?
thx

shimbayi

Legacy Member
Nee, dat werkt in windows. Je selecteert gewoon de partitie waarvan je een afbeelding wil maken en waar je die wil bewaren. Dan start de computer opnieuw op en begint hij de afbeelding te maken, maar op dat moment moet je zelf niets meer doen.

El Di@bLo

Legacy Member
shimbayi zei:
Nee, dat werkt in windows. Je selecteert gewoon de partitie waarvan je een afbeelding wil maken en waar je die wil bewaren. Dan start de computer opnieuw op en begint hij de afbeelding te maken, maar op dat moment moet je zelf niets meer doen.
Ik weet nie waar ge die ... kunt vinden ze. Ik vind da voor geen enkel proggy :(
Maar da is toch nie zo handig voor een format, een format is toch om u pc eens grondig te kuisen, dan gaat da met ghost toch terug vervuild zijn.
Ik snap het nut er niet erg van

Marbug

Legacy Member
El Di@bLo zei:
Ik weet nie waar ge die ... kunt vinden ze. Ik vind da voor geen enkel proggy :(
Maar da is toch nie zo handig voor een format, een format is toch om u pc eens grondig te kuisen, dan gaat da met ghost toch terug vervuild zijn.
Ik snap het nut er niet erg van
ik installeer windows + programs, als ik dan later een probleem heb met een virus ofzo, dan formater ik, en zet ik backup terug in de plaats :)

El Di@bLo

Legacy Member
Marbug zei:
ik installeer windows + programs, als ik dan later een probleem heb met een virus ofzo, dan formater ik, en zet ik backup terug in de plaats :)
Kunde dan nie gewoon systeemherstel gebruiken? :unsure:

kr15t0f

Legacy Member
norton ghost gelijk hier al gezegt is. Zeer goei program. :niceone:

ge moet al nie verder zoeken.

Exit

Legacy Member
norton ghost maakt een image, zoals ge doet met cd's, die image bewaart ge dan ergens, ge maakt boot diskette en dan kunt ge ten alle teide die image terug zetten.

Kn0t

Legacy Member
Sorry dat ik deze thread terug omhoog haal, maar door een search kwam ik hier terecht :) Ik doe regelmatig eens een format (+/- elke 6 maand) en het is dan wel vrij irritant om alle service packs, windows updates, drivers etc.. opnieuw te installeren. Ik ben dus ook opzoek naar een dergelijk programma.

1.) Kan je met die Norton Ghost ook 1 enkele partitie backuppen en restoren, of gaat het enkel voor een ganse hd? Ik draai meerdere OS'en op mijn systeem en ik zou dus enkel mijn xp partitie willen backuppen en restoren.

2.) Zijn er ook goeie freeware alternatieven voor? 'k ben hier al op uitgekomen: http://www.partition-saving.com/ maar misschien heeft er iemand ervaring met dergelijke programma's?

Greetz

shimbayi

Legacy Member
Je kan er een backup mee maken van individuele partities, dat is geen enkel probleem. Voor de rest geen ervaring met gratis alternatieven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan