king_wlv
Legacy Member
Ik ben dus van zin een wireless lan aan te leggen, maar ik weet niet precies welke componenten ik hiervoor nodig heb.
eve de situatie schetsen,
Het zij dus een soort rooter moeten zijn waarop ik mijn adsl verbinding kan aansluiten en van daaruit naar verschillende andere pc's kan doorverbinden. Namelijk:
- 1 laptop (waarin al een wireless lan component zit
- 1 laptop zonder component
- 1 oude p2 / 450 (met een oude netwerkkaart, maar meer weet ik ook niet.
- 1 p4 / 1500 die ik het liefst wel met utp ofzo naar de router leg.
- 1 hp psc 2410 photosmart all-in-one printer met een utp (denk ik) aansluiting.
dus internet => router => pc's en printer.
En vanaf elke pc moet er kunnen worden geprint zonder dat er een andere pc voor moet opstaat. En zou het ook mogelijk kunne zijn dan de lan verbinding nog steeds te laten werken, want wij spelen hier al eens graag een spelletje op
m.v.g. kingeh
*edit* ik wist niet goed waar het te plaatsen, maar ik dacht dat ze er hier het meeste van zouden weten
eve de situatie schetsen,
Het zij dus een soort rooter moeten zijn waarop ik mijn adsl verbinding kan aansluiten en van daaruit naar verschillende andere pc's kan doorverbinden. Namelijk:
- 1 laptop (waarin al een wireless lan component zit
- 1 laptop zonder component
- 1 oude p2 / 450 (met een oude netwerkkaart, maar meer weet ik ook niet.
- 1 p4 / 1500 die ik het liefst wel met utp ofzo naar de router leg.
- 1 hp psc 2410 photosmart all-in-one printer met een utp (denk ik) aansluiting.
dus internet => router => pc's en printer.
En vanaf elke pc moet er kunnen worden geprint zonder dat er een andere pc voor moet opstaat. En zou het ook mogelijk kunne zijn dan de lan verbinding nog steeds te laten werken, want wij spelen hier al eens graag een spelletje op

m.v.g. kingeh
*edit* ik wist niet goed waar het te plaatsen, maar ik dacht dat ze er hier het meeste van zouden weten

)
]
ad: stomme UML