TRC
Legacy Member
ik ga eerst even het verhaal schetsen zodat je een beter beeld krijgt.
Gisteren kom ik thuis en verteld men pa dat de pc blijft hangen, ik start hem op, lijkt normaal te werken, maar dan hoor ik dat er zich iets hardwarematig uitschakelt en weer opstart. Ik open de pc en op de koeler van de voeding en de CPU zat nogal wat stof. Heb ik er allemaal voorzichtig afgehaald en de pc bolde terug. Toen ik hem terug helemaal installeerde (alle randapparatuur enzo ..) en terug aanzette, duurde het booten van XP zeer lang. Eens alles opgestart is, werkt de pc wel aan zijn gewoonlijke snelheid. Ook in safe mode gaat het opstarten zeer snel. Ik heb al CHKDSK gedaan en ook al CHKDSK /F en een keertje USN Journal verwijderd, maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen.
Dus kort samengevat:
boot-scherm van XP blijft lang aanwezig, daarna krijg ik even geen beeld, dan soort boot-scherm waar staat "Windows XP wordt geladen". Dan krijg ik het overzicht van de account en het inloggen daarop duurt ook langer dan vroeger, maar eens dat allemaal achter de rug is, werkt de pc zoals altijd.
Iemand suggesties?
Gisteren kom ik thuis en verteld men pa dat de pc blijft hangen, ik start hem op, lijkt normaal te werken, maar dan hoor ik dat er zich iets hardwarematig uitschakelt en weer opstart. Ik open de pc en op de koeler van de voeding en de CPU zat nogal wat stof. Heb ik er allemaal voorzichtig afgehaald en de pc bolde terug. Toen ik hem terug helemaal installeerde (alle randapparatuur enzo ..) en terug aanzette, duurde het booten van XP zeer lang. Eens alles opgestart is, werkt de pc wel aan zijn gewoonlijke snelheid. Ook in safe mode gaat het opstarten zeer snel. Ik heb al CHKDSK gedaan en ook al CHKDSK /F en een keertje USN Journal verwijderd, maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen.
Dus kort samengevat:
boot-scherm van XP blijft lang aanwezig, daarna krijg ik even geen beeld, dan soort boot-scherm waar staat "Windows XP wordt geladen". Dan krijg ik het overzicht van de account en het inloggen daarop duurt ook langer dan vroeger, maar eens dat allemaal achter de rug is, werkt de pc zoals altijd.
Iemand suggesties?