Deefees
Legacy Member
Hallo,
Onlangs had ik een cd op mijn pc waarbij enkele 'mapjes' stonden (bonus-tracks, covers..). Aangezien het de echte cd was klikte ik zonder veel nadenken op een mapje. Dit waren echter geen mapjes, maar .scr bestanden die het icoontje van een mapje hadden. Na klikken verdwenen deze bestanden gewoon. Ik sloot mijn pc nietsvermoedend af en nu, een paar dagen later, als ik hem opnieuw wil opstarten lukt dit niet.
Het windows-laadscherm komt er op, maar na enkele seconden valt hij gewoon uit en begint hij opnieuw. Ik besloot om te formateren, maar toen ik naar mijn opstart-menu wou via F11, kreeg ik enkel een venster dat om een paswoord vroeg. Ik veronderstel dus dat heel mijn computer om zeep is als dat virus zelfs een pass op mijn bios heeft geplaatst. Valt hier nog iets aan te doen?
Alvast bedankt.
Onlangs had ik een cd op mijn pc waarbij enkele 'mapjes' stonden (bonus-tracks, covers..). Aangezien het de echte cd was klikte ik zonder veel nadenken op een mapje. Dit waren echter geen mapjes, maar .scr bestanden die het icoontje van een mapje hadden. Na klikken verdwenen deze bestanden gewoon. Ik sloot mijn pc nietsvermoedend af en nu, een paar dagen later, als ik hem opnieuw wil opstarten lukt dit niet.
Het windows-laadscherm komt er op, maar na enkele seconden valt hij gewoon uit en begint hij opnieuw. Ik besloot om te formateren, maar toen ik naar mijn opstart-menu wou via F11, kreeg ik enkel een venster dat om een paswoord vroeg. Ik veronderstel dus dat heel mijn computer om zeep is als dat virus zelfs een pass op mijn bios heeft geplaatst. Valt hier nog iets aan te doen?
Alvast bedankt.


