Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

vishnusixclix

Legacy Member
Los van het zoveelste rondje "whatabbout x in wagen y zou sneller zijn dan q in z" (kerels, echt.... zucht!)

Ik ben totaal geïnteresseerd in het komende seizoen. Het gaat één lange sprint zijn, elke fout gaat fataal zijn voor je kampioenskansen. Er staat ook heel wat op het spel!
Verstappen komt stilaan dicht bij de perfecte vorm, vorige jaar was hij al enkele keren de beste combinatie met zijn RedBull en dit jaar gaat de geruchtenmolen dat de Honda (meer power) en de RedBull (betere aero) een geduchte tegenstander gaat worden.
Ook Leclerc bleek vorig jaar niet alleen een racetalent buiten categorie te zijn, hij leek zich ook extreem snel aan te kunnen passen aan grote uitdagingen. Hij rekende met de nr.1 in het team af én hij had ook al snel verstappen zijn nummer. Na Oostenrijk heeft Max een paar races op zijn doos gekregen van Sjarel. Heelijk.
Ondertussen kan Vettel eigenlijk doen waar hij goesting voor heeft. Hij krijgt een seizoen waarin hij alles of niets kan rijden, en hoeft zich geen fuck aan te trekken vna het teamspel. Vettel, nog steeds als meedogenloos beschouwd, kan dit in zijn voordeel laten werken voor maximum vuurwerk voor ons. In het slechte geval gaat hij als deurstop gebruikt worden zoals Kimi, maar ik denk niet dat Vettel plat op mijn buik gaat rollen.
Bottas is de laatste kanshebber. De kwaliteit van de Mercedes is meer dan bewezen en hij heeft zichzelf toch weer heel wat druk opgelegd door in de media te beweren dat hij klaar is om Hamilton te kloppen. Wanneer dat gebeurt moet hij ook het volk hierboven nog over zijn knie zien te leggen.

Laat maar beginnen, liefst met zo min mogelijk materiaalpech, weinig stewardbeslissingen die op niets slaan en liefst nog wat goed natte races erbovenop!

Wie nog? :D

RiCOManiaC

Legacy Member
Ik kijk er ook wel naar uit ! Hopen dat Ferrari beter is dan verwacht ook zodat ze daar met Leclerc etc kunnen strijden voor het WK. Het middenveld wordt ook weer enorm interessant. Ben ook benieuwd naar wat Ricciardo gaat doen bij Renault aangezien Cyrilke al goe na getrapt heeft... Williams zie ik er wel door komen dit jaar. Hopelijk niet ten koste van Haas maar ik vrees er voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

vishnusixclix

Legacy Member
Dan had ik nog niet aan het middenveld gedacht! Inderdaad.

Sainz - Norris - Ricciardo en het ijzersterke (AstonMartin)Racing Point hun copy-paste pink Mercedes! :D




Oh en voor de liefhebbers van F1 fantasy leagues , dat gaat ook van start gaan en het gaat enorm hard lijken op de league die we ei zo na gewonnen hebben anno 2012.

RiCOManiaC

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Dan had ik nog niet aan het middenveld gedacht! Inderdaad.

Sainz - Norris - Ricciardo en het ijzersterke (AstonMartin)Racing Point hun copy-paste pink Mercedes! :D
Vooral Ocon vs Ricciardo en Renault vs Ricciardo. Kzie hem die Renault wel pardoes aan de kant zetten als het Ricciardo niet meer zint
emoji14.png


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

_Pe_

Legacy Member
Ik heb een beetje schrik dat de Ferrari's niet mee zullen kunnen spelen met de Mercedessen en de Red Bulls. Ik hoop dat ik mis ben want ik zie het niet echt zitten om Max als wereldkampioen gekroond te zien worden. Volgens mij is dat zo ongeveer de grote titelkandidaat. Een kort seizoen met 2 keer de GP van Oostenrijk waar Max altijd uitstekend is. En inderdaad, de Honda komt op punt en Max zal sterker zijn dan ooit tevoren.

In het middenveld hoop ik dat Ricciardo Ocon rijles kan geven. Ik moet Ocon niet, en Cyriel nog minder. Is me dat een grinsijzer zeg.

stungunner

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Oh en voor de liefhebbers van F1 fantasy leagues , dat gaat ook van start gaan en het gaat enorm hard lijken op de league die we ei zo na gewonnen hebben anno 2012.


Doet mij er aan denken, ik ben nog altijd de allereerste winnaar van de F1 manager game op Techhob :p.

Gij en Pe deden daar toch ook aan mee? Dat forum is ook helemaal dood btw, vond het nochtans best wel een leuk initiatief.

vishnusixclix

Legacy Member
Het was me een tikkeltje te ingewikkeld. Ook weinig vrijheid en veranderingen in prijs, om de zin van verandering, niet logisch. Soit da's het verleden. Vorig jaar was ik nog wel 2des in de ResetEra league (de huidige naam van de community die uit NeoGaf is gegroeid).
De versie uit 2012 die we hier speelden was nog altijd veruit het beste. Je moest kiezen naar kwaliteit/prijs, bij een goede keuze zag je de waarde van je team stijgen. Zo begint iedereen aan 100M en tegen het einde hadden we over de 180M bvb. De F1 fantasy gaat ook ongeveer die kant uit, met rijders en teams wiens prijs stijgt/daalt met hun prestaties.

Mefke

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Dan had ik nog niet aan het middenveld gedacht! Inderdaad.

Sainz - Norris - Ricciardo en het ijzersterke (AstonMartin)Racing Point hun copy-paste pink Mercedes! :D




Oh en voor de liefhebbers van F1 fantasy leagues , dat gaat ook van start gaan en het gaat enorm hard lijken op de league die we ei zo na gewonnen hebben anno 2012.

Was al ingeschreven voor Australië zoveel maanden terug. Maar ik weet niet wat het is maar de F1 ziet mij als een Duits, zit ook in het Duits landenklassement. Als ik nochtans in mijn instellingen van mijn account ga kijken staat daar toch Belgium.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

FlatSix

Legacy Member
Mugello en Algarve krijgt allicht vandaag groen licht. Wat beide echt super zou zijn, zeker Mugello.

Cerulean

Legacy Member
Mugello vind ik een van de plezantste circuits om (virtueel :p) op te rijden, dat zou echt zalig zijn! Wordt wel treintje rijden denk ik.

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
Mugello vind ik een van de plezantste circuits om (virtueel :p) op te rijden, dat zou echt zalig zijn! Wordt wel treintje rijden denk ik.

Inderdaad, het is geen circuit waar we veel inhaalbewegingen moeten verwachten, maar daar gewoon eens de F1 zien gaan an sich is al leuk. :) is inderdaad geen circuit dat er voor mij elk jaar op moet staan. Tenzij ter vervanging van een ander treintjes circuit.

Cerulean

Legacy Member
Wat ik wel niet goed begrijp, is dat er nu naar alternatieven wordt gezocht, specifiek binnen Europa, maar dat Zandvoort blijkbaar geen optie is om gewoon later in het jaar te doen. Of wordt het gewoon niet toegelaten door Nederland?

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
Wat ik wel niet goed begrijp, is dat er nu naar alternatieven wordt gezocht, specifiek binnen Europa, maar dat Zandvoort blijkbaar geen optie is om gewoon later in het jaar te doen. Of wordt het gewoon niet toegelaten door Nederland?

Ik denk dat ze gewoon geen "eerste" race wilde zonder alle toeschouwers, maar goede vraag, geen idee.

StruikGewas

Legacy Member
't is iets anders. We gaan wat meer zwart vanvoor zien.
Mooier als het zilver weet ik nog niet.

eniac

Legacy Member
_Pe_ zei:
Ik hou dat niet tegen hem.

Sorry in dat geval, maar dan begrijp ik de opbouw van je post niet.

"Schumacher was zeker goed ... maar hoeveel jaar heeft het geduurd vooraleer hij bij Ferrari wereldkampioen werd ? En dat terwijl hij de beste wagen had en zijn teamgenoot hem geen duimbreed in de weg mocht leggen."

Wat houdt die "maar" dan in?

Maar met die van 1997 en 1998 had hij toch wereldkampioen kunnen worden. Zeker indien Schumacher zo superieur was als sommigen denken.

Ja maar nu zeg je iets anders. Er is een verschil tussen "een superieure rijder zou met een mindere wagen wereldkampioen moeten kunnen worden" (wat slechts tot een bepaalde mate klopt) waar en "Schumacher had de beste wagen".
De beste wagen had hij vanaf 1999.

1997: ondanks 6 puntenloze resultaten wint Villeneuve de titel nog. Eindigt in de andere races nagenoeg elke keer voor Schumacher en dan meestal nog met winst. We hebben in Villeneuve's verdere carrière toch ook zowat geleerd dat die wagen hem flatteerde.
1998: McLaren duidelijk de betere wagen ook.

In beide seizoenen maakte Schumacher ook minder fouten dan Villeneuve & Hakkinen respectievelijk. Zeker Villeneuve kon er toch wat een boeltje van maken en werd nog steeds wereldkampioen.
Ook nuttig om te kijken wat Irvine deed in beide jaren tov zowel Schumacher als tov Frentzen resp. Coulthard.

Hoe je kan besluiten dat de Ferrari in die seizoenen de betere was... Ik vind het vreemd. Ik heb er echt nooit serieus discussie over gezien behalve nu van jou (en ik heb echt jaren gespendeerd op F1-specifieke fora).

Denk jij echt dat Schumacher in Suzuka niet had kunnen winnen indien hij echt wilde ? Denk jij echt dat hij Hakkinen niet had kunnen verslaan ? Hij had pole position en de snelste ronde. De hele race reed hij op korte afstand van Hakkinen maar nooit echt dicht genoeg om een aanval in te zetten. Denk je echt dat hij geen aanval had kunnen inzetten indien hij het zelf was die de titel zou kunnen halen. We hebben in 1994 en in 1997 gezien tot wat hij in staat is wanneer het om hem zelf gaat.

Je en dan had hij gewonnen, reed Irvine nog steeds een anderhalve minuut verderop en won die nog steeds de titel niet.
Stel dat hij was beginnen spelen met Hakkinen en daardoor viel hij uit, dan wint McLaren het constructeurskampioenschap.

Allez, waarom anders in Sepang toch tweede eindigen en zo punten afsnoepen van Hakkinen?

RipTor

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Ik ben totaal geïnteresseerd in het komende seizoen. Het gaat één lange sprint zijn, elke fout gaat fataal zijn voor je kampioenskansen.
Volgens mij gaat het gewoon wederom één grote Hamilton show worden. Ik zie niet goed in waarom niet ? Mercedes met hun DAS systeem gaan oppermachtig zijn in de race omwille van beperktere bandenslijtage.
Als ik het goed begrijp gaan er niet echt veel minder races zijn als andere seizoenen. Dus een fout wordt niet echt erger dan anders.

En als Verstappen kan aanklampen maakt die toch te veel fouten. Bottas daar moet je niet op hopen, en Ferrari ook niet.


Maar hopelijk zit ik helemaal fout :)

BuYcKi

Legacy Member
We gaan het direct zien bij de eerste race. Als Ferrari/RedBull hier sterk zijn, zal het een leuk seizoen worden!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan