Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

falc.be

Legacy Member
Mee zei:
Sorry dat ik de discussie weer moet beginnen, maar op James Allen's website staat een heel interessante foto: de high-resolution versie van de foto die we ondertussen wel allemaal kennen.

Schuey-and-Rubens3.jpg


Je mag nu zeggen wat je wil, maar Rubens kreeg wel degelijk genoeg plaats (20 cm?) van Schumi, en dit is op het einde van de muur getrokken.
Ik beweer niet dat Schumi zijn move er niet over ging, maar of het een moordaanslag was...
Nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen "maar wat als die muur nog langer was?". It wasn't...

dat is bijlange geen 20 cm

denkimi

Legacy Member
Mee zei:
Sorry dat ik de discussie weer moet beginnen, maar op James Allen's website staat een heel interessante foto: de high-resolution versie van de foto die we ondertussen wel allemaal kennen.
http://www.jamesallenonf1.com/wp-content/uploads/Schuey-and-Rubens3.jpg

Je mag nu zeggen wat je wil, maar Rubens kreeg wel degelijk genoeg plaats (20 cm?) van Schumi, en dit is op het einde van de muur getrokken.
Ik beweer niet dat Schumi zijn move er niet over ging, maar of het een moordaanslag was...
Nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen "maar wat als die muur nog langer was?". It wasn't...

kijk nog eens naar de bewegende beelden:
YouTube - ‪El Adelantamiento de Barrichello a Schumacher Hungría‬‎

dit was weldegelijk over de grens en dat heeft schumacher ook toegegeven.


btw: die muur ging het ergste probleem niet geweest zijn. als barri het achterwiel van schumi had geraakt was hij in de lucht gekatapulteerd, en dat zou aan 300km/u wel eens heel dicht bij dodelijk kunnen geweest zijn.

vishnusixclix

Legacy Member
Mee zei:
Sorry dat ik de discussie weer moet beginnen, maar op James Allen's website staat een heel interessante foto: de high-resolution versie van de foto die we ondertussen wel allemaal kennen.

IMG

Je mag nu zeggen wat je wil, maar Rubens kreeg wel degelijk genoeg plaats (20 cm?) van Schumi, en dit is op het einde van de muur getrokken.
Ik beweer niet dat Schumi zijn move er niet over ging, maar of het een moordaanslag was...
Nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen "maar wat als die muur nog langer was?". It wasn't...

dan vergeet je effe dat schumacher barri dwingt om over de volle witte lijn van de pit-exit te rijden, waar soms trage wagens (tegen 60 a 100 per uur) blind uitkomen gereden.

Tsubasa

Legacy Member
Ik vind nu ook wel dat er overdreven wordt, maar dat is typisch de media en typisch internet. Het was er over. Hij heeft dat toegegeven. Maar al dat geneut...

squan

Legacy Member
Hoedanook, als we dat acceptabel gaan beginnen vinden... waar gaat dan de limiet komen te liggen vraag ik mij af?

Het was ongehoord, en de Weltmeister heeft zijn excuses aangeboden. Ik denk dat vooral dat laatste al genoeg zegt... :)

Anoniem04

Legacy Member
Daarbij, op de racetrack zelf had dat misschien voldoende plaats geweest, maar op tarmac dat veel vuiler is en waarschijnlijk hobbeliger ligt dan de track zelf gewoonweg niet.

xDama

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
dan vergeet je effe dat schumacher barri dwingt om over de volle witte lijn van de pit-exit te rijden, waar soms trage wagens (tegen 60 a 100 per uur) blind uitkomen gereden.

Dillyracer zei:
Daarbij, op de racetrack zelf had dat misschien voldoende plaats geweest, maar op tarmac dat veel vuiler is en waarschijnlijk hobbeliger ligt dan de track zelf gewoonweg niet.

Voila.

Die muur was uiteindelijk nog het minste van Barrichello zijn zorgen. Knalt hij zijwaarts tegen die muur dan gaat hij gewoon nog een paar 100 meter verder glijden tot hij in de banden zit, maar zoals Schumacher hem op de pitstrook duwde én dan nog is tot in het gras, dat was het onaanvaardbare gedeelte imo.

Zoals denkimi al aanhaalde, had Barrichello op dat punt tegen Schumacher zijn achterkant getikt, dan had je eenzelfde katapult-effect als Webber met Kovalainen in Valencia.

Echter moet ik wel toegeven dat het een van de beste inhaalmanouvres is geweest sinds lang, en zo'n momenten zouden er meer moeten zijn.

stageline

Legacy Member
Mee zei:
Sorry dat ik de discussie weer moet beginnen, maar op James Allen's website staat een heel interessante foto: de high-resolution versie van de foto die we ondertussen wel allemaal kennen.

http://www.jamesallenonf1.com/wp-content/uploads/Schuey-and-Rubens3.jpg

Je mag nu zeggen wat je wil, maar Rubens kreeg wel degelijk genoeg plaats (20 cm?) van Schumi, en dit is op het einde van de muur getrokken.
Ik beweer niet dat Schumi zijn move er niet over ging, maar of het een moordaanslag was...
Nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen "maar wat als die muur nog langer was?". It wasn't...

Schumacher gaat idd een beetje ver in z'n aktie maar het is ferm overroepen vind ik.
Hetgeen mensen dus in feite dan toch uiteindelijk willen zien is ze allemaal aan treintje rijden doen, men wil meer aktie, men krijgt het en dan lopen ze te janken, ja, het was niet netjes en het was niet ongevaarlijk maar f1 is sowieso al geen veilige sport, wie geen ballen aan z'n lijf heeft moet niet aan f1 beginnen.
Als je ziet dat barrichello nog meer plaats over had dan je denkt dan mag je wel stellen de aktie niet oke was maar dus wel ferm overdreven is.
En idd, dat van als als dat telt allemaal niet natuurlijk.

falc.be

Legacy Member
Gothrek zei:
tis meer? Der kan bijna nen helen band tussen het voorwiel van MSC en BAR.

het gaat over de afstand tussen barrichello en de muur. en ook al is de afstand tussen de 2 20cm, das is nog veel te dicht dat er mens daar nog op kan reageren indien nodig

FrostByte

Legacy Member
Voor hetzelfde geld knalde Barrichello gewoond de muur in, aan die snelheden het je eigenlijk bitter weinig controle en zijn dit soort marges gewoon puur geluk. No way dat dit berekend was. En idd: moest hij aan die snelheid tegen iemand die net uit de pitlane komt gereden gevlamd zijn, het zou gemakkelijk een dode in de F1 geweest kunnen zijn.

eniac

Legacy Member
FrostByte zei:
En idd: moest hij aan die snelheid tegen iemand die net uit de pitlane komt gereden gevlamd zijn, het zou gemakkelijk een dode in de F1 geweest kunnen zijn.

Ik ga die move zeker niet verdedigen, maar iedereen moet nogal rap eens stoppen met zeggen dat hij "gemakkelijk dood had kunnen zijn". De voorbije jaren hebben we enkele misselijkmakende crashes gezien en het laatste sterfgeval in een F1-wagen kennen we allemaal nog, en is lang geleden. Die wagens zijn zo enorm veilig geworden dat sterfgevallen helemaal niet "gemakkelijk" voorvallen en zelfs vrij onwaarschijnlijk worden.

denkimi

Legacy Member
eniac zei:
Ik ga die move zeker niet verdedigen, maar iedereen moet nogal rap eens stoppen met zeggen dat hij "gemakkelijk dood had kunnen zijn". De voorbije jaren hebben we enkele misselijkmakende crashes gezien en het laatste sterfgeval in een F1-wagen kennen we allemaal nog, en is lang geleden. Die wagens zijn zo enorm veilig geworden dat sterfgevallen helemaal niet "gemakkelijk" voorvallen en zelfs vrij onwaarschijnlijk worden.

felipe-massa-accident-hongrie.jpg


hoeveel heeft het daar gescheeld denkt ge?

eniac

Legacy Member
Ja, want dat had vooral enorm veel te maken met structurele stevigheid van een F1-wagen bij botsingen.

Denk eens na voor je post.

hatetn

Legacy Member
eniac zei:
Ik ga die move zeker niet verdedigen, maar iedereen moet nogal rap eens stoppen met zeggen dat hij "gemakkelijk dood had kunnen zijn". De voorbije jaren hebben we enkele misselijkmakende crashes gezien en het laatste sterfgeval in een F1-wagen kennen we allemaal nog, en is lang geleden. Die wagens zijn zo enorm veilig geworden dat sterfgevallen helemaal niet "gemakkelijk" voorvallen en zelfs vrij onwaarschijnlijk worden.



er staan nog mensen rond het circuit ook. zeker bij de pits kan er al eens iets naar binnen vliegen. denk maar aan wat er tijdens de SC is gebeurt. het kon daar gemakkelijk helemaal fout zijn gegaan. maar dat zijn geen drivers dus wat maakt het uit.

eniac

Legacy Member
Bij een botsing waarbij 2 wagens voorwaarts rijden vliegt er zelden debris aan enorme snelheid achteruit (dus de pits in). Lijkt me onwaarschijnlijk dat er in de pits iemand zou gestorven zijn door een mogelijke botsing, als die zou gebeurd zijn.

maar dat zijn geen drivers dus wat maakt het uit.

Laten we niet nog meer de drama queen utihangen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan