Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YuRiPa

Legacy Member
Heb een beetje een dubbel gevoel bij deze uitspraak. Aan de ene kant is t goed dat de titel op de baan beslist wordt en niet achter de groene tafel, maar aan de andere kant zijn er 3 wagens niet gestraft voor het illegaal zijn. Als dit midden in t seizoen gebeurd was waren ze waarschijnlijk wel gediskwalificeerd. Dus ergens klopt er iets niet. Ben benieuwd hoe de FIA dit gaat aanpakken, want straks komt elk team volgend jaar met iets te koude brandstof die dan zeggen "ja maar in Brazilië 2007 was t ook toegestaan". Een reden waarom t erg jammer is dat de uitspraak is zoals ie is is dat Bernie Ecclestone nu blijft. Die had gezegd dat ie de F1 zou verlaten als McLaren zou winnen. (Niet dat je Bernie moet geloven, maja :p).

Al met al ben ik wel blij met deze beslissing, al had ik liever gehad dat Hamilton gewoon nie zo stom gedaan had in Brazilië.:p

Anyway, hopelijk wordt t volgend seizoen weer een topseizoen met een mooie strijd tussen Kimi en Lewis Hamilton. Denk dat Massa het niet meer kan bijbenen zonder TC. Massa zit nu al te zeuren dat t (te) gevaarlijk wordt...:s :wtf:

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6625

Wesdude

Legacy Member
Het beroep was gewoon onontvankelijk, een term die stipuleert dat er procedurefouten waren.

1)Ofwel omdat Mclaren eigenlijk niet betrokken was bij de zaak.
2)Ofwel omdat het beroep te laat werd aangetekend

Uiteindelijk werd de zaak dan toch bekeken (bij een gewone rechtzaak houdt het volgens mij meteen op als er procedurefouten zijn) en werd besloten dat de metingen van de temperaturen niet nauwkeurig genoeg zijn. Lijkt me ook logisch aangezien het reglement inzake weer op niks trekt.

Dr.Gay

Legacy Member
Wederom is er toch weer geen greintje consequense te bespeuren in het kampioenschap :)

Illigale benzine, en ze weten het dan nog, is onreglementair dus diskwalificatie is dan de boodschap, wat er op volgt is bijzaak.
Tgaat om het principe en bs zoals niet goed voor de sport en dit en dat, zo'n gezeik is even rot.

Muismat

Legacy Member
Dr.Gay zei:
Wederom is er toch weer geen greintje consequense te bespeuren in het kampioenschap :)

Illigale benzine, en ze weten het dan nog, is onreglementair dus diskwalificatie is dan de boodschap, wat er op volgt is bijzaak.
Tgaat om het principe en bs zoals niet goed voor de sport en dit en dat, zo'n gezeik is even rot.

Onconstructief wat je daar zegt. Het is juist dat het regelement niet naar de letter is toegepast, maar ik meen mij te herinneren dat Hamilton & Alonso niet gestraft zijn voor hun aandeel in het spionage-schandaal, dat Hamilton tijdens de kwalificaties/vrije trainingen van een GP (weet niet meer welk) 3 soorten banden had gebruikt ofzoiets en daar normaal een halve seconde straftijd moeten krijgen en dat is ook niet gebeurt.

Dr.Gay

Legacy Member
Muismat zei:
Onconstructief wat je daar zegt. Het is juist dat het regelement niet naar de letter is toegepast, maar ik meen mij te herinneren dat Hamilton & Alonso niet gestraft zijn voor hun aandeel in het spionage-schandaal, dat Hamilton tijdens de kwalificaties/vrije trainingen van een GP (weet niet meer welk) 3 soorten banden had gebruikt ofzoiets en daar normaal een halve seconde straftijd moeten krijgen en dat is ook niet gebeurt.

Kerel leer is lezen, der staat wederom, dus zoals gewoonlijk. Zoals in vele gevallen.

Ze moeten juist strikt zijn, ,hoe willen ze geloofwaardig blijven met hun dit wel en dit niet spellekes.

YuRiPa

Legacy Member
Williams heeft gereageerd op de uitspraak.

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6626

Staan toch wel wat opmerkelijke dingen in:
Temperatuur gemeten door Meteo France was 33 graden (buitentemperatuur) en volgens de Williams temperatuursensors zijn de laagste brandstoftemperaturen 31 en 35 graden geweest. Er is geen verzegelde officiële temperatuurmeter ofzo van de FIA in de benzinetanks, wat toch wel opmerkelijk is.

Zowel McLaren (Martin Whitmarsh) als BMW (Mario Theissen) hebben ook gereageerd met dat de regels veel duidelijker moeten.

Maja, het reglement moet gewoon duidelijker, snap nie waarom een duidelijk reglement zo moeilijk is om te maken, maja, tis de FIA he, met Ecclestone en Mosley, die 2 kunnen gewoon niks..:doh:

Ennuh, 6 groeven voor de achterbanden? Was t nie zo dat de slicks weer terug gingen komen een dezer jaren?:confused:

hatetn

Legacy Member
YuRiPa zei:
Heb een beetje een dubbel gevoel bij deze uitspraak. Aan de ene kant is t goed dat de titel op de baan beslist wordt en niet achter de groene tafel, maar aan de andere kant zijn er 3 wagens niet gestraft voor het illegaal zijn. Als dit midden in t seizoen gebeurd was waren ze waarschijnlijk wel gediskwalificeerd. Dus ergens klopt er iets niet. Ben benieuwd hoe de FIA dit gaat aanpakken, want straks komt elk team volgend jaar met iets te koude brandstof die dan zeggen "ja maar in Brazilië 2007 was t ook toegestaan". Een reden waarom t erg jammer is dat de uitspraak is zoals ie is is dat Bernie Ecclestone nu blijft. Die had gezegd dat ie de F1 zou verlaten als McLaren zou winnen. (Niet dat je Bernie moet geloven, maja :p).

Al met al ben ik wel blij met deze beslissing, al had ik liever gehad dat Hamilton gewoon nie zo stom gedaan had in Brazilië.:p

Anyway, hopelijk wordt t volgend seizoen weer een topseizoen met een mooie strijd tussen Kimi en Lewis Hamilton. Denk dat Massa het niet meer kan bijbenen zonder TC. Massa zit nu al te zeuren dat t (te) gevaarlijk wordt...:s :wtf:

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6625



wete wa het vreemde is aan die zaak. het zijn net degenen die voor hamilton zijn gefinished da beschuldigd zijn en de temp van de vierde rijder van het team gaat dan wel legaal rondrijden, imo is er van heel die zaak geen kloot waard en was het een wanhoopspoging om hamilton nog kampioen te krijgen want zeg nu zelf, is het geen beetje verdacht dat een team bij de ene een fout gaat maken en bij de andere niet

trouwens wete wie het meest gaat terugvallen imo, alonso want die gast kan geneen bocht nemen zonder da die tc volledig begint te werken, ofwel moet em heel zijn rijstijl aanpassen en daar gaat ook wel veel tijd inkruipen

Dr. Doezel

Legacy Member
hatetn zei:
wete wa het vreemde is aan die zaak. het zijn net degenen die voor hamilton zijn gefinished da beschuldigd zijn en de temp van de vierde rijder van het team gaat dan wel legaal rondrijden, imo is er van heel die zaak geen kloot waard en was het een wanhoopspoging om hamilton nog kampioen te krijgen want zeg nu zelf, is het geen beetje verdacht dat een team bij de ene een fout gaat maken en bij de andere niet

trouwens wete wie het meest gaat terugvallen imo, alonso want die gast kan geneen bocht nemen zonder da die tc volledig begint te werken, ofwel moet em heel zijn rijstijl aanpassen en daar gaat ook wel veel tijd inkruipen

Was het niet Mclaren dat het WK op de baan wou beslissen? Triestige mannen daar.

Hopen dat Alonso het voor elkaar krijgt om Hamilton zijn poepje te laten ruiken. Maar ik vrees er wat voor :(

Defkes

Legacy Member
hatetn zei:
trouwens wete wie het meest gaat terugvallen imo, alonso want die gast kan geneen bocht nemen zonder da die tc volledig begint te werken, ofwel moet em heel zijn rijstijl aanpassen en daar gaat ook wel veel tijd inkruipen

Ma jongen toch. Alonso liet in een Minardi ZONDER tc toch al enkele mooie dingen zien waardoor hij naar Renault kon. Als er een iemand wel F1 zonder tc kan rijden, zal hij het wel zijn. Hij heeft het namelijk al gedaan.

Darth-Falcon

Legacy Member
hatetn zei:
trouwens wete wie het meest gaat terugvallen imo, alonso want die gast kan geneen bocht nemen zonder da die tc volledig begint te werken, ofwel moet em heel zijn rijstijl aanpassen en daar gaat ook wel veel tijd inkruipen

Iemand die niet zonder tractie controle kan komt niet eens door de lagere klasses. laat staan dat die ooit in een F1 wagen komt te zitten ...


De helft van de grid voor 2008 heeft nog races gereden zonder tc, incl Raikonnen en Alonso. Alonso had in heel 2001 nooit een deftige tc en liet toen regelmatig veel mensen achter zich met tc.

wie ik wel zie terugvallen is massa die al om de veiligheid begint te wenen.

wie zich prolly helemaal niet heeft hoeven aan te passen is Sebastien Bourdais, vermits die uit champcar komt met 700 pk motoren

Defkes

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
wie ik wel zie terugvallen is massa die al om de veiligheid begint te wenen.

wie zich prolly helemaal niet heeft hoeven aan te passen is Sebastien Bourdais, vermits die uit champcar komt met 700 pk motoren

Bwa. Massa gaat niet terugvallen hoor. Hij is btw niet de eerste die om veiligheid aan t zagen is e. Ik denk dat de helft van de grid dat al wel heeft vernoemd.

En Bourdais gaat zich niet moeten aanpassen aan het feit dat er geen tc is, maar wel aan al de rest. Die jongen gaat zo verloren gereden worden door Vettel e :p.

xDama

Legacy Member
Defkes zei:
En Bourdais gaat zich niet moeten aanpassen aan het feit dat er geen tc is, maar wel aan al de rest. Die jongen gaat zo verloren gereden worden door Vettel e :p.

Bwa, ik weet dat zo nog niet. Imo gaan beide coureurs volgend jaar hard op hun doos gaan. Bourdais uiteraard nog het hardste van al, want Vettel kan soms wel nog is een flits laten zien, waartegenover Bourdais gwn hopeloos achteraan zal rijden.

Ik kijk uit naar volgend jaar. Eindelijk terug powerslides, auto's die terug in het rond gaan :love: :love: :love:

*EDIT*

Op formula1.com staat nu eens een enorm aantrekkelijke poll:

"Put them head to head in identical Ferrari F2007s and who would be quickest over a single lap?"

*- Massa
*- Raikkonen
*- Schumacher

Da's nu is iets wat ik feitelijk wel is zou willen weten. Volgens mij zou het o n g e l o o f e l i j k close moeten zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan