Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr. Doezel

Legacy Member
eniac zei:
En Mclaren: die zijn gewoon goed. Als het echt klopt dat Hamilton nog wel sneller had gekund, dan is hij gewoon weer medefavoriet.

Idd, voor de eerste pitstop zag je Hamilton meer dan een halve seconde per ronde wegrijden van Kubica (die dan nog lichter stond). Ik denk dat BMW wel het 3de team zal blijven maar de kloof naar de 2 topteams hebben ze helaas nog niet gedicht :(.


Vanop Sporza:
Zo 23/3 7.35 Sporza Formule 1: LIVE verslag van de GP van Maleisië. Commentaar: Stefaan Lammens.

shiftyke

Legacy Member
Tgoh toen Kova hem voorbij stak heeft hij hem toch netjes terug gepakt hoor

jeltex

Legacy Member
shiftyke zei:
Tgoh toen Kova hem voorbij stak heeft hij hem toch netjes terug gepakt hoor

Tja Kovalainen drukte per ongelijk op zn snelheidsbegrenzer nadat hij Alonso had ingehaald, dus zelfs al reed Alonso op dat moment met de safety car i.p.v. een Renault, dan nog was hij er wel opnieuw voorbijgeraakt.

Voor de rest vind ik dat hij zeker geen slechte race heeft gereden, maar goed iedereen weet dat de meesten hier geen Alonso-fans zijn dus het is best die negatieve reacties altijd met een korreltje zout te nemen.

squan

Legacy Member
Ik ben ook geen Alonso fan maar ik vond hem toch lekker rijden. Je zag gewoon aan het gedrag van zijn Renault dat hij echt moest vechten om die positie te houden. Anders had ie zijn achterliggers nooit zo lang afgehouden.

Ik zie het nog wel goed komen met Renault, Fernando heeft een soort Schumi-effect op een team, tegen midden seizoen zie ik ze wel weer top 8 rijden.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Voor de rest vind ik dat hij zeker geen slechte race heeft gereden, maar goed iedereen weet dat de meesten hier geen Alonso-fans zijn dus het is best die negatieve reacties altijd met een korreltje zout te nemen.

Pas op, ik ben nu eens niet negatief tegenover Alonso. Anders had ik wel tout court gezegd dat hij er niets van gebakken heeft. Nu zeg ik gewoon dat hij door zijn wagen weinig heeft kunnen uitsteken. Maar ik vraag ook enige objectiviteit: hij heeft gewoon weinig getoond.

Heeft trouwens ook enkele keren zot veel chance gehad, vijf ronden na elkaar ofzo kwam hij dezelfde bocht te breed uit en nam aarde mee.

Lucian

Legacy Member
squanman zei:
Ik ben ook geen Alonso fan maar ik vond hem toch lekker rijden. Je zag gewoon aan het gedrag van zijn Renault dat hij echt moest vechten om die positie te houden. Anders had ie zijn achterliggers nooit zo lang afgehouden.

Ik zie het nog wel goed komen met Renault, Fernando heeft een soort Schumi-effect op een team, tegen midden seizoen zie ik ze wel weer top 8 rijden.

idd, wat ik bedoelde dus
heeft echt wel serieus op de limiet van die wagen gereden een hele tijd na elkaar, de manier waarop die de bochten uitgevlogen ivm de wagens net voor hem

shiftyke

Legacy Member
jeltex zei:
Tja Kovalainen drukte per ongelijk op zn snelheidsbegrenzer nadat hij Alonso had ingehaald, dus zelfs al reed Alonso op dat moment met de safety car i.p.v. een Renault, dan nog was hij er wel opnieuw voorbijgeraakt.

Voor de rest vind ik dat hij zeker geen slechte race heeft gereden, maar goed iedereen weet dat de meesten hier geen Alonso-fans zijn dus het is best die negatieve reacties altijd met een korreltje zout te nemen.

jep maar ja, perongeluk op iets duwen is uw eigen schuld he...
Hoort bij het spel

RB26DETT

Legacy Member
Ja maar shiftyke zegt het alsof Alonso daar een prachtig inhaalmanoeuvre deed terwijl hij er gewoon voorbij kon rijden omdat Kovaleinen bijna stilstond.

Lucian

Legacy Member
RB26DETT zei:
Ja maar shiftyke zegt het alsof Alonso daar een prachtig inhaalmanoeuvre deed terwijl hij er gewoon voorbij kon rijden omdat Kovaleinen bijna stilstond.

denk dat het ook wel de schuld is van de commentators (als hij op een gekeken heeft tenminste)
die sukkels hebben ook niks door, kovellainen valt stil & vertraagt een heel pak en zei beginnen over een prachtig inhaalmanouvre van alonso, en hebben het 5min later nog altijd ni door dat er iets mis was... en das dan 1van de zovele fases waar ze de mist in gaan over de hele (elke) race

jeltex

Legacy Member
RB26DETT zei:
Ja maar shiftyke zegt het alsof Alonso daar een prachtig inhaalmanoeuvre deed terwijl hij er gewoon voorbij kon rijden omdat Kovaleinen bijna stilstond.

Idd. Het inhaalmanoeuver van Kovalainen op Alonso vlak daarvoor was wel van dat kaliber. Die stomme knopjes op de verkeerde plaats in die McLarens ook altijd :p

LuCian zei:
denk dat het ook wel de schuld is van de commentators (als hij op een gekeken heeft tenminste)
die sukkels hebben ook niks door, kovellainen valt stil & vertraagt een heel pak en zei beginnen over een prachtig inhaalmanouvre van alonso, en hebben het 5min later nog altijd ni door dat er iets mis was... en das dan 1van de zovele fases waar ze de mist in gaan over de hele (elke) race

Zwijg me ervan. Ik heb op la deux gekeken maar 's avonds zag ik dan nog een korte samenvatting op 1 waar de commentatoren zeker 2 keer de mist in gingen hoewel het ding amper 3 minuten duurde :s
Neem nu dat inhaalmanoeuver van Kimi op Heikki. Zitten ze daar "mooi, mooi, mooi" te roepen, terwijl ik al seconden op voorhand had gezien dat hij die bocht nooit meer zou halen. Vlak daarna gaat m rechtdoor en bijna de bandenmuur in, en daar stonden ze dan voor lul met hun "mooi, mooi, mooi". Bende amateurs ...

eniac zei:
Pas op, ik ben nu eens niet negatief tegenover Alonso. Anders had ik wel tout court gezegd dat hij er niets van gebakken heeft. Nu zeg ik gewoon dat hij door zijn wagen weinig heeft kunnen uitsteken. Maar ik vraag ook enige objectiviteit: hij heeft gewoon weinig getoond.

Heeft trouwens ook enkele keren zot veel chance gehad, vijf ronden na elkaar ofzo kwam hij dezelfde bocht te breed uit en nam aarde mee.

Ik had het zeker niet specifiek op jou hoor. Jij bent idd geen Alonso fan, maar je blijft altijd wel vrij objectief, in tegenstelling tot anderen die bij wijze van spreken al beginnen Alonso-bashen als de man zn haar eens niet goed ligt.

Maar ik ben het toch eerder eens met Lucian. Zeker op het einde van de race reed hij toch wel heel erg agressief en op de limiet van het mogelijke, en dat zien wij graag :)
En chance of niet, mja das moeilijk te zeggen. Hij nam zeker risico's, maar dan blijkbaar toch wel berekende, aangezien hij geen schuiver gemaakt heeft à la Timo Glock.

xDama

Legacy Member
Er is hier feitelijk nog maar weinig verteld over het beschamend slechte debuut van Nelson Piquet Jr.

20e gestart, niet gefinished en langs alle kanten voorbij gereden door iedereen... Ikzelf had redelijk wat verwacht van die jongen, en zeker gezien zijn talloze statements hoe makkelijk F1 was nzo... Maar hij is toch schaamtelijk kopje onder gegaan dit weekend.

Lucian

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Er is hier feitelijk nog maar weinig verteld over het beschamend slechte debuut van Nelson Piquet Jr.

20e gestart, niet gefinished en langs alle kanten voorbij gereden door iedereen... Ikzelf had redelijk wat verwacht van die jongen, en zeker gezien zijn talloze statements hoe makkelijk F1 was nzo... Maar hij is toch schaamtelijk kopje onder gegaan dit weekend.

eerste race me een draak van een auto eh, nie iedereen heeft het geluk ala hamilton in een auto gedropt te worden die niet buiten de top4 kan eindigen :)

paar races afwachten en dan oordelen, net zoals die dwazen wat nu overal liggen te roepen dat de durability van ferrari op niks trekt...voor tzelfde geld hebben ze alle pech van het heel jaar in een weekend gehad en pakken ze doubles in elke komende race :cool:

xDama

Legacy Member
Bwaja "draak van een wagen". Het is nu niet dat die Renault zo slecht is. Maar in vgl. met Alonso was het verschil wel immens imo.

Maar idd, het is nog wat afwachten, maar ik heb er zo toch al mijn twijfels rond.

Darks

Legacy Member
Ik ga de F1 ook terug eens beginnen volgen. Ten tijde van Hakkinen altijd enthousiast gekeken, toen hij gestopt is jaren niet meer. Maar lijkt me wel iets om het terug beginnen te volgen. Nu eens bekijken voor wie ik de komende jaren ga supporteren.. hmm

Lucian

Legacy Member
squanman zei:
Je hebt:
  • Sporza: :puke:
    bij gebrek aan beter :p
  • La Deux: :niceone:
    frans=:puke:
  • ITV: geen idee, maar goeie dingen over gehoord
    gisteren het half uur voor de start op pc gekeken via die link die ?(kweniemeerwie) hier had gepost en zag er toch wel zeer goed uit, interviews op de pit net voor de start, previews van het hele seizoen, prerace interviews met rijders ed, met bekwame commentators etc... weer heel jammer & typisch dat itv hier niet te krijgen is (net zoals belgacom tv ma soit)

qdfqf

Darth-Falcon

Legacy Member
LuCian zei:
eerste race me een draak van een auto eh, nie iedereen heeft het geluk ala hamilton in een auto gedropt te worden die niet buiten de top4 kan eindigen :)

paar races afwachten en dan oordelen, net zoals die dwazen wat nu overal liggen te roepen dat de durability van ferrari op niks trekt...voor tzelfde geld hebben ze alle pech van het heel jaar in een weekend gehad en pakken ze doubles in elke komende race :cool:

ik hoop daar eigelijk niet op ma soit

er is niet veel van piquet gezegd geweest omdat ie nauwelijks in beeld is geweest, buiten 3 of 4 keer als ie voorbijgestoken werd ...

zijn snelste tijd was ook redelijk traag.

Zijn talent wordt volgens mij redelijk overschat. Tegenover bv hamilton komt ie een pak te kort volgens mij, hij is in GP2 door een rookie (hamilton dus) verslagen voor de titel, dat moet zeer doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan