Archief - Giro d'Italia 2008

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint de Giro d'Italia 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten.

Il Pirata

Legacy Member
Ah nee juist, twas idd Parra die twee ritten had gewonnen, niet Rujano, maar die zat wel elke dag in de lange ontsnapping

Gentille

Legacy Member
Weeral Sella met een lange run. En hij verliest zo goed als geen tijd op de klassementsrijders integendeel zelf.

Het afwachtend koersen kan alleen maar in het voordeel zijn van Contador. Hij verliest een handvol seconden maar met de tijdrit (zeker de laatste) maakt hij dat ruimschoots goed. Ik ben wel benieuwd naar zijn klimtijdrit van morgen. En Klöden mogen we afschrijven.

sjoene

Legacy Member
allé, hoe kan je dat nu zien, wie gaat em nog oprollen nu?

morgen ist tijdrit, maar die is niet in zijn voordeel
juist in de afsluitende tijdrit kan hij tijd goedmaken

Tweak37

Legacy Member
Pellizotti zou eventueel nog kunnen. Maar ik denk het eigenlijk niet.

Eagle`

Legacy Member
gezien de laatste beklimming va de fedaia zou ik precies voordeel geven aan contador. Is precies toch ni in topconditie aan den giro begonnen en wordt bergop elke dag ietsje beter precies, vandaag toch is kunnen aanvalleke opzetten, da was gisteren ni het geval.

MilM

Legacy Member
Il Pirata zei:
kwou het niet zeggen maar kheb toch ook wa vragen bij de prestaties van die mannen om eerlijk te zijn

Ik wou het ook niet zeggen, maar ik vind het ook verdacht :p
Vooral omdat het geen Pro tour ploeg is (= minder controles) en het niet enkel Sella is die indruk maakt. (Pozzovivo en die andere ploegmaat).

Maar kom, ik zeg niet dat er iets is é :p

Verder blijft het een enorm spannende Giro.

Wel wat teleurgesteld opt einde.
Na die vroege test van Di Luca had ik toch veel meer actie verwacht op de laatste berg :(

Maar achteraf gezien kon er gewoon niemand beter.

Romelus

Legacy Member
Vandenbroeck zal geen top 5 rijden hoor. Best haalbaar is een 7e plaats. Maar een 8e positie is al heel goed:) Al die mannen die voor hem staan zijn potentiële Giro winnaars dus we mogen niet klagen.:p

F e r o x

Legacy Member
CSF zal wel nog voor sensatie zorgen in de negatieve zin. Klopt iets niet, was in Turkije ook al.

Knap toch weer van VDB. Rustig eigen tempo. Als hij morgen een supertijdrit rijdt (top10), en er heeft eentje voor hem een offday kan hij toch nog opschuiven. Als ze met 3 ofzo volgende zondag in dezelfde minuut en half staan, rolt hij ze nog op in die 30 km.

sjoene

Legacy Member
niet vergeten dat het een enorm zware giro is, en dat laatste weekend wederom moordend, ik zie mannen als simoni, menchov en di luca daar toch beter tegenkomen dan een vandenbroeck. juist een contador zou daar wel eens zwaar door het ijs kunnen zaken, met zen povere voorbereiding, alhoewel, met al die zen talent

bambinoh

Legacy Member
Kloden heeft toch een vrij sterke slotklim gereden. Heeft nog heel veel volk opgeraapt en heeft denkik maar een goede minuut moeten toegeven op Ricco, wat nog wel meevalt.Hij doet niet mee voor de overwinning, maar wel voor een dagzege morgen of volgende week imho :)

clincker

Legacy Member
Jawadde, Sella die wint, opnieuw. 't Zal wel enigzins logisch zijn dat er daar wat vragen bij gesteld worden, want de manier waarop... Laten we hopen van ni natuurlijk.
Toppers zijn precies heel erg aan elkaar gewaagd. Hoewel Contador verre van schitterend is, kan de rest toch ni echt noemenswaardig veel tijd terugpakken, wat toch wel nodig zal zijn met het oog op afsluitende tijdrit. Hoop dat we morgen wat spektakel mogen verwachten met wat renners die het spel is gaan optrekken. Ik zou precies nog altijd wel is op Contador proberen te gokken hoewel dat dan eerder zou zijn omwille van zijn tijdritprestatie dan van zijn klimprestaties in deze giro. Hoewel ik toch wel denk dat ook iemand als Bruseghin iets gaat laten zien.

Brianz

Legacy Member
tof zo'n open giro :)
Tja CSF. Ik vond het al raar dat sella al terug in de ontsnapping zat. Zit die kerel daar een zotte eindklim te rijden. Tja ....
Contador die vandaag wat beter leek, wss mede door de regen waardoor ie minider last had van de pollen zoals gistren.
Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar rofl.
Ricco lijkt me dit jaar nog niet klaar voor de giro te winnen. Maar dat ie het in de toekomst doet ben ik wel zeker van.
Voorlopig geef ik het voordeel voor de giro aan contador, door de 2 tijdritten die er nog komen, al wil ik het nog wel es zien hoe contador de mortirollo oprijdt als simoni zoals 2 jaar terug vroeg gaat in de beklimming
Toch knap van vdb, blijft bevestigen.

Glor

Legacy Member
bambinoh zei:
Kloden heeft toch een vrij sterke slotklim gereden. Heeft nog heel veel volk opgeraapt en heeft denkik maar een goede minuut moeten toegeven op Ricco, wat nog wel meevalt.Hij doet niet mee voor de overwinning, maar wel voor een dagzege morgen of volgende week imho :)

Niet overdrijven ih, Vandenbroeck was al meer dan ne minuut na Ricco binnengekomen, kdenk dat Kloden toch wel ne minuut of 4 verloren heeft. :)
Edit:
3. Riccardo Ricco (Ita) 2'10"
20. Andreas Klöden (Dui) 7'47"

Il Pirata

Legacy Member
hij bedoelt da hij op de klim zelf niet zo heel veel veroren heeft op Ricco

Cuth

Legacy Member
vandenbroeck door de Gazzetta Dello Sport uitgeroepen tot revelatie van de giro ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan