Archief - De Rode Duivels - Interlandvoetbal - Deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jepjep

Legacy Member
Die toont bijna nooit emoties in zijn gezicht, deze legende heeft alles al meegemaakt :cool:

Logos

Legacy Member
Gavin zei:
Het ging beter omdat Silva en Pedro en vooral Torres eruit waren. Zeker dieje laatste had weer een superdag. Hebt gij die nu zien pressen of zo tijdens de match? Maar wel KO liggen na negentig minuten ...

Dat Del Bosque dan kiest voor Martinez is toch niet geheel onlogisch? Als hij nu vindt dat Spanje gestalte nodig heeft voorin en Martinez kan daar spelen, waarom niet? Ze waren dat toch al bezig met Piqué en Ramos. Het liep toch ook zeer goed in de verlengingen nadat Martinez in de spits lag te dobberen. Is dat omdat Martinez het goed deed of omdat Torres er eindelijk af was, dat moogt ge zelf uitmaken.

Alba heeft wel het zwaarst te lijden onder Xabi zijn afwezigheid (en Arbeloa zijn "standvastgheid" op rechts brengt Alba nog meer in de problemen), Pedro heeft nog altijd de complete off-of-on-day van het hele seizoen, en Silva en Torres blijven de boel vertragen maar mogen toch altijd spelen. Del Bosque heeft wel volk genoeg om die probleemposities in te vullen: backs beter balanceren (desnoods Alba én Arbeloa eruit), Silva nooit meer daar laten starten, voor de match aan Pedro vragen of hij denkt dat het eventueel zou kunnen lukken vandaag, en Torres gewoon vastplakken op de bank.

Ik snap inderdaad echt niet dat Silva een basisplaats krijgt, zeker als je ziet hoe slap die inviel de vorige match. Komt steeds een stap tekort en zoals je zegt vertraagd hij het spel onnoemelijk hard. Pedro kon je op basis van zijn voorbije matchen nu echt wel laten starten. Del Bosque moet dan misschien gewoon vroeger ingrijpen maar ja.


Er wordt hier ook gezegd dat de Spanjaarden fysiek (conditioneel) sterk zijn, maar dat ligt meer aan hun speelstijl dan iets anders denk ik. Dat de Italianen er vol voor gaan en achter elke bal lopen kost énorm veel krachten, dat zag je dan ook tijdens de verlengingen. Spanje laat de bal het werk doen, waardoor je toch meer overhoud op het einde denk ik.

eurowarriors

Legacy Member
Gavin zei:
Het ging beter omdat Silva en Pedro en vooral Torres eruit waren. Zeker dieje laatste had weer een superdag. Hebt gij die nu zien pressen of zo tijdens de match? Maar wel KO liggen na negentig minuten ...

Dat Del Bosque dan kiest voor Martinez is toch niet geheel onlogisch? Als hij nu vindt dat Spanje gestalte nodig heeft voorin en Martinez kan daar spelen, waarom niet? Ze waren dat toch al bezig met Piqué en Ramos. Het liep toch ook zeer goed in de verlengingen nadat Martinez in de spits lag te dobberen. Is dat omdat Martinez het goed deed of omdat Torres er eindelijk af was, dat moogt ge zelf uitmaken.

Alba heeft wel het zwaarst te lijden onder Xabi zijn afwezigheid (en Arbeloa zijn "standvastgheid" op rechts brengt Alba nog meer in de problemen), Pedro heeft nog altijd de complete off-of-on-day van het hele seizoen, en Silva en Torres blijven de boel vertragen maar mogen toch altijd spelen. Del Bosque heeft wel volk genoeg om die probleemposities in te vullen: backs beter balanceren (desnoods Alba én Arbeloa eruit), Silva nooit meer daar laten starten, voor de match aan Pedro vragen of hij denkt dat het eventueel zou kunnen lukken vandaag, en Torres gewoon vastplakken op de bank.
In de verlengingen lag er plots heel wat ruimte in de rug van die Italiaanse defensie. Als ge dan een Villa of (fitte) Soldado brengt, amuseren die zich wel met constant in die ruimte te lopen. Hij bracht Martinez, die op bepaalde momenten in de 16 zat, maar eigenlijk meer de positie van Piqué heeft ingenomen dan iets anders. Zet dan spits voor spits en laat Piqué gewoon vanachter staan.

Alba schiet defensief te kort tegen een goeie tegenstander. Dat was bij Valencia zo, dat is dit seizoen bij Barcelona ook gebleken. Bij Spanje viel dat vaak nog mee omdat die met Busquets-Alonso speelden en die relatief veel goedmaakten en ook omdat veel tegenstanders daar gewoon veel te weinig gebruik van maken. Gisteren was Candreva heel gretig en voetbalde goed, Alba zag sterretjes. Tegen een sterke tegenstander schat ik Monreal absoluut hoger in, vooral omdat Monreal wél een pure LB is.

Een opstelling met Iniesta én Silva kan voor mij niet. Pedro moet gewoon op de bank zitten, Mata zit een paar niveaus hoger dan die kerel. Mata op links, Navas op rechts en zorgen dat er tenminste twee man in die box staat als ze een cross trappen zou ook wel al wat helpen. Of hou uw spel breed met Mata en Navas, en zorg dat een speler als Iniesta door het centrum kan.

Lilspanyol

Legacy Member
Je zou maar dom zijn om Pedro op de bank te zetten. Komaan, welke coach gaat die niet laten spelen als die in zijn laatste interlands telkens scoorde? Akkoord wel dat hij er sneller af moest, maar toch.

Xcessive-

Legacy Member
Ik snap echt niet dat Torres speelde. Tegen sterkere ploegen bakt die er echt niets van.

Monoslay

Legacy Member
Drew zei:
i3g6iojOYCY3M.gif
Geniaal.

puni

Legacy Member
Mijn vriendin vermoordt mij als ik mijn baard een week niet afscheer, laat staan dat ik zoiets zou proberen te kweken. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan