Boromir zei:
Spreekkoren en liederen zouden moeten gaan over de grootsheid van hun eigen ploeg en een positieve mentaliteit creeëren. Dit om hun eigen team tot grootsere prestaties te leiden. Zingen om de tegenstander te kleineren is gewoon een teken van zwakte en weinig eer. Tuurlijk het mag plagerig blijven, maar de grens is niet altijd even makkelijk te trekken. Zingen over scheidsrechter mag van mijn part wel altijd. Tenzij racistisch of dergelijke. MHO
Ik snap uw punt: ik heb het al zoveel gehoord en gelezen van zoveel mensen dus het is niet nieuw. Maar ik blijf daar toch niet akkoord mee gaan.
Ik zou echt niet onderschatten hoeveel angst voor de tegenstander er verdwijnt als ge als speler voelt dat u supporters die angst zelf niet hebben.
Ik vind dat je als supporter moet tonen aan je team dat ze grinta en overgave moeten hebben in de match. Respectvol zijn is juist: ik heb een grondige hekel aan dat anti-joden lied (hoewel dat dat volgens mij niks te maken had met de joden als volk, ik weet nie meer zo goe wat daar precies achter zat). De Fukushima spreekkoren vond ik eerder flauw; humor mag geen censuur krijgen maar als het flauw wordt dan vind ik ook al rap dat het gedaan mag zijn. Hoewel ik ook wel wa vind da ze da weer wat overroepen hebben, het echte erge eraan voor veel mensen was het feit dat het 'too soon' was, hadden supporters hetzelfde gedaan over 5 à 10 jaar was er mss nie zoveel commotie meer over, wat ik persoonlijk dan weer hypocriet zou vinden van die mensen maar goed, zo zijn er wel veel.
Er zijn veel mensen die denken dat Beerschot supporters alleen anti-liederen zingen maar dat is echt niet waar: dat is hooguit 5 minuten in de match (en die nemen ze er direct uit op sportweekend of whatever oftwel omdat ze het grappig vinden oftwel om te verketteren voor racisme...zucht...). Al de rest zijn aanmoedigingen naar het eigen team. Het feit is gewoon dat wij geloven in originele en humoristische spreekkoren en de eerste die hier gaat zeggen dat geen enkele van de spreekkoren van Beerschot supporters niet ten minste een glimlach op het gezicht brengt, moet toch eens een serieus gevoel voor humor gaan kweken

.