Archief - UEFA Champions League 2012-2013

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Thorazer zei:
Nee gewoon nee RSCA moet CL spelen.

Trouwen ben nog altijd van mening dat elke kampioen CL moet spelen ongeacht van welke competitie anders kan je het beter geen Champions League noemen.

Snap niet dat mensen een Belgische ploeg het geld niet gunnen?

Veel kunnen we er idd niet gaan doen maar geld is altijd welkom anders blijven WIJ in deze rampzalige stadions spelen en geraken we er nooit meer bovenop.

Is dus niet enkel voor RSCA hè maar elke ploeg in België.

Anderlecht is al de rijkste ploeg van België, hoe groter de kloof wordt, hoe minder leuk voor de andere ploegen. Beter dat de top aan elkaar gewaagd blijft. Op korte termijn is dat wel leuk als het jouw favoriete ploeg is die er boven uitsteekt natuurlijk.
Al is het op lange termijn voor niemand goed eigenlijk.

En voor nieuwe stadiums is geld genoeg, 't zijn andere factoren die tegenwerken.

Weebl

Legacy Member
Tja, dat weet je op voorhand wat je met Jova binnenhaalt he. Die gast heeft een van de beste contracten in België en zal natuurlijk gaan geloven dat hij de enige is die zoveel verdient. Al zuigt die de stenen uit de grond, ik denk niet dat Anderlecht het zwaar op prijs zou stellen moest iemand met zo'n contract gewoon op de bank zitten en helemaal niks opleveren.

olegunnar25

Legacy Member
Weebl zei:
Al zuigt die de stenen uit de grond, ik denk niet dat Anderlecht het zwaar op prijs zou stellen moest iemand met zo'n contract gewoon op de bank zitten en helemaal niks opleveren.

Als hij 2 enorme kansen mist zoals gisteren, bal niet afgeeft net voor het 2e doelpunt en een domme rode kaart pakt, gaat hij nog minder opleveren dan niks.

Rikie

Legacy Member
Waarom mag ik nu niet vinden dat Bart Religion zijn post zever is? Dus Anderlecht mag niet naar de CL, omdat ze die 15-17M euro zouden krijgen. En dus de kloof tussen Anderlecht, en de rest groter wordt? :lol:

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Wel verschrikkelijk dat Jova vond dat hij goed in de match zat en in een uitstekende vorm zit... Van zelfreflectie heeft die ook nog nooit gehoord precies

Vedeco

Legacy Member
Ik denk dat de mod in kwestie toch liever wat meer argumentatie wou zien. Het spelletje ''neen-jawel'' wat erop volgde illustreerde dat. :)

Je mag gerust alles zever vinden maar er moet wat argumentatie bij hé, anders wordt het hier pas echt een boelke.

Philharmoniker

Legacy Member
Bart Religion zei:
Anderlecht is al de rijkste ploeg van België, hoe groter de kloof wordt, hoe minder leuk voor de andere ploegen. Beter dat de top aan elkaar gewaagd blijft. Op korte termijn is dat wel leuk als het jouw favoriete ploeg is die er boven uitsteekt natuurlijk.
Al is het op lange termijn voor niemand goed eigenlijk.

En voor nieuwe stadiums is geld genoeg, 't zijn andere factoren die tegenwerken.
Rsca is al een poosje niet meer de rijkste club jongeman.

"
Standard bleef de rijkste club van België. De Luikenaars teren nog steeds op de lucratieve transfers die in het verleden werden afgesloten. Volgend seizoen zou hier echter verandering in kunnen komen. Dan kan Racing Genk immers uitpakken met de transfers van Thibaut Courtois en Kevin De Bruyne. Ook het spelen van de Champions League zorgde voor geld in het Limburgse laatje.

Tot slot is het opvallend dat Club Brugge meer dan dertig miljoen euro opbrengsten verzamelde. Hiermee springen de West-Vlamingen over Anderlecht.


"
gewoon ter info

Rbn13

Legacy Member
Die HVH is toch ook een blaaskaak ze man.
"Zelfs zonder ons duo Kouyaté-Juhasz stonder we er! Het duo Wasyl-Ollie was werkelijk fantastisch."

En ik die vond dat het Genks transferbeleid al op de kloten sloeg. Een CV is het eerste wat RSCA nodig heeft IMO. Of Hawsawi brengen... :')

Boukreev

Legacy Member
Xperia zei:
Rsca is al een poosje niet meer de rijkste club jongeman.

"
Standard bleef de rijkste club van België. De Luikenaars teren nog steeds op de lucratieve transfers die in het verleden werden afgesloten. Volgend seizoen zou hier echter verandering in kunnen komen. Dan kan Racing Genk immers uitpakken met de transfers van Thibaut Courtois en Kevin De Bruyne. Ook het spelen van de Champions League zorgde voor geld in het Limburgse laatje.

Tot slot is het opvallend dat Club Brugge meer dan dertig miljoen euro opbrengsten verzamelde. Hiermee springen de West-Vlamingen over Anderlecht.


"
gewoon ter info

is een verkeerde interpretatie. mss zijn ze 'rijker', maar rsca heeft nog steeds het grootste budget en dat is waar je uiteindelijk moet naar kijken. een overzicht (cijfers komen uit SVM, geen perfecte bron, soms moeten ze ook schatting maken, maar is ongeveer correct en geeft de juiste verhoudingen weer):

2010/11 2011/12 2012/2013
Anderlecht 30 35 35
Club Brugge 22,5 27,5 30
Standard 25 25 25
Racing Genk 17 20 22
AA Gent 16 16,5 17,5

budgetten in miljoen euro van de laatste 2 seizoenen en voor het huidige seizoen. de kloof wordt duidelijk kleiner (voor oudere cijfers: Dossier: De budgetten in eerste klasse | Specials | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal en Dossier: budgetanalyse van de eersteklassers | Specials | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal), maar rsca blijft toch duidelijk de kroon spannen.

Philharmoniker

Legacy Member
Boukreev zei:
is een verkeerde interpretatie. mss zijn ze 'rijker', maar rsca heeft nog steeds het grootste budget en dat is waar je uiteindelijk moet naar kijken. een overzicht (cijfers komen uit SVM, geen perfecte bron, soms moeten ze ook schatting maken, maar is ongeveer correct en geeft de juiste verhoudingen weer):

2010/11 2011/12 2012/2013
Anderlecht 30 35 35
Club Brugge 22,5 27,5 30
Standard 25 25 25
Racing Genk 17 20 22
AA Gent 16 16,5 17,5

budgetten in miljoen euro van de laatste 2 seizoenen en voor het huidige seizoen. de kloof wordt duidelijk kleiner (voor oudere cijfers: Dossier: De budgetten in eerste klasse | Specials | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal en Dossier: budgetanalyse van de eersteklassers | Specials | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal), maar rsca blijft toch duidelijk de kroon spannen.

Is best mogelijk, maar alst er op aan komt spant Standard nog steeds de kroon met zijn suiker nonkel Roland D. die ene vermogen heeft van +550M€ :crazy: Jammer dat het geen echte voetbal liefhebber is zoals Roman A.

TazzDeMazz

Legacy Member
Xperia zei:
Is best mogelijk, maar alst er op aan komt spant Standard nog steeds de kroon met zijn suiker nonkel Roland D. die ene vermogen heeft van +550M€ :crazy: Jammer dat het geen echte voetbal liefhebber is zoals Roman A.

Brugge heeft met verhaeghe toch ook wel één met veel cash.

Off-Topic: Xperia, hebde gij al uw prono aangepast want er stond dat brugge zou winnen met 0-65.

Philharmoniker

Legacy Member
TazzDeMazz zei:
Brugge heeft met verhaeghe toch ook wel één met veel cash.

Off-Topic: Xperia, hebde gij al uw prono aangepast want er stond dat brugge zou winnen met 0-65.

0-65? effe checken!

Anoniem15

Legacy Member
Het blijft toch een raadsel waarom onze competitie op een goeie tien jaar tijd geen zak meer voorstelt in Europa.

kakmongool

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Het blijft toch een raadsel waarom onze competitie op een goeie tien jaar tijd geen zak meer voorstelt in Europa.

Voor mij niet, de ploegen verdienen constant veel te weinig geld omdat de stadions van de grote ploegen te klein zijn. Alsook investeren ze te veel geld in spelers ipv eigen jeugd. En laatste argument in onze competitie steken niet veel ploegen zich zo diep in de schulden zoals de Spaanse/Italiaans compo.

caoimhin

Legacy Member
kakmongool zei:
Voor mij niet, de ploegen verdienen constant veel te weinig geld omdat de stadions van de grote ploegen te klein zijn. Alsook investeren ze te veel geld in spelers ipv eigen jeugd. En laatste argument in onze competitie steken niet veel ploegen zich zo diep in de schulden zoals de Spaanse/Italiaans compo.

Vooral dat laatste mag je niet onderschatten. Beerschot is hier geschrapt geweest voor peanuts, en in Spanje, Engeland,.. blijven ze maar schulden maken. Eigenlijk gewoon oneerlijke concurrentie.

BleKKie

Legacy Member
kakmongool zei:
Voor mij niet, de ploegen verdienen constant veel te weinig geld omdat de stadions van de grote ploegen te klein zijn. Alsook investeren ze te veel geld in spelers ipv eigen jeugd. En laatste argument in onze competitie steken niet veel ploegen zich zo diep in de schulden zoals de Spaanse/Italiaans compo.

Tweederangs buitenlanders kopen ze dan vooral, terwijl ze waarschijnlijk een ongeveer even goeie jonge speler zitten hebben of kunnen opleiden in/uit de jeugd

Re@V0r

Legacy Member
moest anderlecht de rijkste club zijn zouden ze ook niet zielig in hun kas zitten krabbelen hebben, op zoek naar geld om Moisander te bekostigen... 2 miljoen geven voor Cyriac en het transferbudget was er al door :wtf:

Milfhunter

Legacy Member
Het is niet tegen Engeland/Spanje dat ze zich moeten qualificeren. Ook tegen Cyprus of Belarus lukt het niet

Booka Shade

Legacy Member
558430_10151104982583911_1651883904_n.jpg


:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan