Bart Religion
Legacy Member
Cinnead zei:
Hmm, gezien Club niet speelt worden er niet meer wedstrijden dan andere jaren gespeeld. Maar de voorbije jaren werd de grasmat wel kapot gespeeld met alle gevolgen vandien. Er ligt nu wel een nieuwe mat, als die stevig genoeg is zodat Club & Cercle binnen enkele maanden niet in een modderpoel moeten spelen maar op een deftige mat dan zie ik geen probleem.
Vraag mij wel af of er geen stadia dichter in de buurt liggen? Afstand tussen Zulte & Lokeren is iig veel dichter. Gent nog dichter, maarja, dat nieuw stadium zeker?
Of Kortrijk? Nog het dicht van al me dunkt? Of Moeskroen? Denk dat een kleiner stadium sportief ook beter zal zijn. Want 'k zie ZW geen 28000 man naar in Brugge krijgen.
Verder maken zowel Standard, Genk en zelfs Zulte zeker kans op overwinteren.
Zulte kan het zeker halen. Maribor moet altijd 6/6 zijn. Kazan is te pakken want die zitten in flinke dip en het gaat eerder van kwaad naar erger dan omgekeerd. Wigan is een tweede klasser, maar dat wil niets zeggen. De top uit de Championship moet niet onderdoen voor de Belgische subtop. Het blijft wel afwachten hoe serieus Wigan de EL opneemt. Zetten ze alles op de competitie om terug te promoveren en geven ze geen fuck om de EL, die ze toch niet gaan winnen en promotie enkel moeilijker maakt? Of gaan ze ervoor?
Mijn prono
Wigan
Zulte
Rubin
Maribor
Dan hebben we Standard, allicht de sterkste Belgische ploeg in Europa nu dat de b-ploeg van Club verrassend uitgeschakeld is door Slask. Nuja, als je niet Slask kan winnen ben je fout bezig. Niet alleen moet je winnen tegen een ploeg als Slask, je moet de gasten voetballes geven met een 5-0 pandoering. Zoals Club destijds Dortmund toonde hoe voetbal moest gespeeld worden. Ach, tegenwoordig zijn het niet meer als nostalgische mijmeringen aan betere tijden.
Maar serieus Standard heeft geen excuus om niet door te gaan in de zwakste poule van de EL.
Er komen maar twee ploegen in aanmerking om bij de eerste twee te eindigen jullie weten best wel wie.
Mijn prono
Standard
Salzburg
en dan die andere twee
Genk heeft als enige ploeg een redelijke topploeg in de poule. Groepswinst zou een stunt zijn. Niet kwalificeren zit er dikker in dan groepswinst.
Dinamo Kiev is in principe dé groepswinner die gerust 18/18 kan pakken, maar Dinamo is verzwakt nu Shevchenko gestopt is en vervangen is door Mbokani. Als Mbokani het niveau van de bejaarde Shevchenko kan evenaren is de groepswinner bekend.
De strijd om te tweede plaats wordt spannend. Rapid Wenen is op papier iets beter dan Genk, maar voetbal wordt niet op papier gespeeld. Ik schat hun kansen 50/50.
FC Thun is een middenmoterke uit Zwitserland dat ik niet kan inschatten. In principe zijn ze kansloos, maar het zou de eerste keer niet zijn dat een underdog verrast. Want voor hen is het met het halen van de poules hun Europese campagne al geslaagd. En een ploeg die niet te verliezen heeft en alles te winnen kan voor verassingen zorgen.
Mijn prono
Dinamo
Genk
Rapid of Thun
Maar ik kan het niet goed inschatten. Dinamo verwacht ik als groepswinnaar als Mbokani naar behoren speelt. Voor de tweede plaats geef ik Genk en Rapid 60/40 kans, maar met Thun als gevaarlijke outsider.
Hopelijk valt het "trollgehalte" wel mee nu in deze post en breng ik mijn stadsgenoot niet in verlegenheid 




