Er duiken weer verschillende verhaaltjes op rond die transferstop, maar het enige correcte is dat er wel degelijk spelers KUNNEN vertrekken. Maar ze willen het inderdaad gewoon rustig houden rond de goudhaantjes. Bepaalde andere spelers gaan sowieso kunnen/mogen vertrekken. En tevens begint die periode pas binnen 10 dagen... Door deze druk kan er wel nog veel gebeuren. Oa een matoukou staat dicht bij vertrekken (naar Rusland).
Op zich is het een goed initiatief, maar het is uiteraard allemaal niet zo simpel. Immers kan je niet verhinderen dat de manager van pakweg De Bruyne wel zal, doorgeven wat er speelt. En als er dan een kwalificatiematch niet super verloopt, zou hij wel eens keet kunnen schoppen. Alles gaat er dus vanaf hangen hoeveel respect de spelers en managers hebben voor de club. En dat dat niet iets vanzelfsprekend is, weten we allemaal maar al te goed.
Nu: ideaal zit je met een situatie waarin je spelers hebt voor de belangrijke CL voorrondes en als er (mede daardoor) goede boden binnenkomen, kan je ze nog steeds afhandelen en heb je tijd om een vervanger te zoeken die je dan definitief vastlegt na die periode. Maar inderdaad, zoals reeds aangehaald, wacht niet iedereen op RC Genk.
Misschien neemt Degraen een klein risico, maar ik denk niet dat het slechter gaat aflopen als wanneer hij alles maar zomaar zou laten gebeuren. Het signaal op zich naar spelers en supporters toe is er alvast een goede zaak.