Archief - afbeeldingen manipuleren met Photoshop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Enigma²

Legacy Member
ik zou op volgende afbeeldingen graag de gezichten veranderen adhv foto's van enkele personen die ik zo wil manipuleren dat ze perfect in deze afbeeldingen passen

LaurelHardy.jpg

LC20-laurel-hardy.gif


nu, hoe kan ik dit het best doen? vooral de kleur is een probleem. Ik vind nergens hoe ik dit in zwart/wit kan zetten

Floyd

Legacy Member
De eenvoudigste manier om om te zetten in zwart wit is Image > Adjustments > Hue & Saturation en daar de saturation naar beneden halen. Er zijn veel betere manieren maar dat is de makkelijkste.
Ook om de gezichten uit te snijden zijn er veel manieren, de gemakkelijkste alweer is misschien wel met de eraser-tool uit de originele foto alles behalve het gezicht weggommen en dan die gezichten op die van Laurel en Hardy plaatsen.

vincentvc

Legacy Member
Floyd zei:
De eenvoudigste manier om om te zetten in zwart wit is Image > Adjustments > Hue & Saturation en daar de saturation naar beneden halen. Er zijn veel betere manieren maar dat is de makkelijkste.
...

...
Eh Desaturate (Ctrl/Cmd+Shift+U). :p

wouter_dc

Legacy Member
Desaturate is hetzelfde als bij Hue&Sat uw Saturation volledig naar beneden te halen... duh

LeSec

Legacy Member
wouter_dc zei:
Desaturate is hetzelfde als bij Hue&Sat uw Saturation volledig naar beneden te halen... duh

Maar dat is een vrij domme manier om iets in zwart wit te zetten imo.
CS3 heeft daar een apart venster voor..

Image, adjustments, black & white.

En daar wat rondfoefelen en slepen op het scherm en zo kunde het detail verscherpen over de afbeelding, geeft véél betere resultaten dan gewoon desaturate te doen imo.

wouter_dc

Legacy Member
detail verscherpen met b&w? :wtf:

z-w kunt ge met zoveel mogelijke dingen; hue&sat, channel mixer, .. maar de beste is idd (sinds CS2 of CS3) de black&white versie zoals poster hierboven zei :)

Kunt ge op een zeer makkelijke manier elke kleur apart bewerken en het geeft imo de beste resultaten

vincentvc

Legacy Member
(da was men point wouter)
Door u saturatie naar beneden te halen, word er geen onderscheid gemaakt of dat kleuren meer of minder zwart of wit worden. Alles word gelijk gedesatureerd.
Bij Black&White kunt ge gewoon kiezen welke kleuren meer zwart of wit word.
Afbeelding verscherpen klopt inderdaad niet, tonen er meer laten uitspringen lijkt me een betere omschrijving.

En btw, Black&White is vooraf ingesteld en komt helemaal niet hetzelfde als gewoon desaturaten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan