Archief - [ALG] Animator gezocht: Hitman 2D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wafel

Legacy Member
Hallo daar :)

Misschien kennen jullie Hitmanforum.com wel. Wereldwijd zijn we de grootste fan community van de u waarschijnlijk welbekende Hitman reeks.

Een van onze meer creatieve leden heeft een paar maanden geleden een project opgestart dat de naam Hitman: 2D draagt. Als je ooit een van de Zelda spelletjes hebt gespeeld op de oudere consoles/handhelds ... stel je er zoiets bij voor, maar dan uiteraard met onze vriend 47 in de hoofdrol en een ietwat ander concept.

Aan het programmeerwerk/coding is hij volop bezig (het wordt uiteraard vrij basic, hij is geen development team op zichzelf). Verder schrijft er ook nog een minder technisch aangelegd team aan storyline, zoekt ze naar bijhorende muziek, enzovoort.

Ik quote even de man hemzelve.
All the formats I used in my game engine are custom and binary, not counting the CFG format of course (I recently got the CFG parser to work, so the game will not only process CFG scripts, but it will also have a console).

So far the following editors are ready:
Quick Texture Editor (TEX format) - basically creates TEX from an image
Quick Animation Editor (ANM format)
Quick Model Editor (MDL format) - Models are basically sprites.
Quick Script Editor (SCM format) - Edits script maps

The following editors I am working on/not yet started:
Quick Map Editor (MAP format) - that's the largest and the hardest one.
Quick Screen Editor (SCN format)

*** info for geeks :: if you are not one, consider this post over { ***

I think i will slightly elaborate on the structure of the engine. I'm not very good at explaining things, plus you at least have to know C/C++ to understand this. And so I begin:

The engine is written in C++, with Visual C++ 6.0 compiler. It's a user DLL that uses MFC and CRT.

http://www.hitmanforum.com/forum/index.php?showtopic=25688
Dat is de thread waarom het allemaal zo'n beetje draait.

Nu komt het er op neer dat we nog iemand missen die wat animation work kan doen. Dat klinkt misschien vrij pretentieus aangezien we nog geen bewonderenswaardige resultaten hebben kunnen neerleggen, maar dat is vrij logisch gezien we nog niets kunnen screencappen, omdat er nog geen animaties zijn.

Het project is gisteren 'officieel' aangekondigd, maar zat uiteraard al enkele maanden te broeden.
http://www.hitmanforum.com/show.php?id=28966&catid=37
In dit artikel vind je trouwens wat artwork - loading screens etc.

Voel je je geroepen om deel te nemen aan dit project en heb je animation skills ? Laat dan iets weten op bertvdh57*@hotmail.com (zonder het *, uiteraard).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan