Wat Killgore zegt klopt in ruwe lijnen, maar om het even te verfijnen:
Ik heb eerst wat vanalles geprogrammeerd van utilities, netwerk-apps, DOS shell, text to speech etc. Een jaar of drie geleden ben ik begonnen met OpenGL experimentjes waarmee ik uiteindelijk een simpele 3D engine wou maken. Daar heb ik ongeveer een jaar aan gewerkt. Die engine(toen al +-25000 lijnen code) vond ik niet goed genoeg dus begon ik opnieuw(heb daartussenin ook nog Ogre getest om dat eventueel te gebruiken voor een game) en met die tweede versie van m'n 3D engine(en dus al de andere apps in m'n CV) ben ik gaan solliciteren.
Eerst probeerde ik bij Larian, maar die hun job-beschrijving was heel algemeen. Mijn CV sloot dus zonder problemen aan bij hun "vereisten", maar ik was niet wat ze zochten. Toen ik uitleg vroeg wat ik dan miste, kreeg ik gewoon hetzelfde vage antwoord, wat zoiets was als "onze hoofdprogrammeur heeft je CV bekeken en zag dat het niet in het profiel paste". Anyway, toen ging ik solliciteren bij Guerrilla(dat werd mij aangeraden door Hourences, dus many thanks to him!) en dat ging dus vrij vlot

Ik kreeg eerst een programmeeropdracht die ik in 7 dagen tijd moest afwerken en toen dat in orde was werd een contract aangeboden.
De bedoeling van "AlterNova" was om een 3D engine te maken met dezelfde naam en daarnaast ook een 3D first person tactical shooter, zoals Counter-Strike en Tactical Ops. Het is nog steeds niet zo ver geraakt, maar ik werk er nog steeds aan verder. Het gaat natuurlijk veel trager dan vroeger, omdat ik nu full-time programmeer. Sinds een maand draait hij nu ook op de Nintendo DS
Het is dus ook nóóit mijn bedoeling geweest om te gaan gamedevven in de industrie zoals ik nu doe. Toen ik stopte met school(had er geen zin meer in, de studies die ik deed interesseerden me niet meer) heb ik eerst anderhalf jaar in een call-center gewerkt(wat ik overigens graag deed) en in m'n vrije tijd heb ik aan AlterNova toen gewerkt, wat ik ook al eerder deed toen ik nog naar school ging en zo heb ik natuurlijk veel tijd verloren ipv te studeren

Anyway, na een jaartje call-center wou ik wel wat anders doen omdat ik het gevoel had dat ik wel meer kon. Ik had nooit durven hopen dat ik zo snel aan een gamedev job kon geraken, maar als je écht iets wil bereiken, dan kan het, zolang je maar een realistische doelstelling hebt.
(en ik heb net iéts te veel wijn op, dus forgive me my spelling errors

)