Archief - [ALG] Gamedesign.be??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Verata

Legacy Member
hey iedereen,

Ik heb al vaak gelezen dat op gamedesign.be bakken info i.v.m. gamedev staat. Nu, als ik naar de site surf, is het gelijk hij niet meer bestaat.
Is die site soms verplaatst of is hij gewoon weg?

greets,
Tim

Hourences

Legacy Member
Site is permanent offline wegens gebrek aan interesse in combinatie met het feit dat het de bedoeling was de site te vervangen met behindthescreens.be. Door de komst van BTS was gamedesign.be nutteloos geworden en zijn we er dus maar mee gestopt.

1 klein probleem, BTS.be is ondertussen ook wat stil gevallen, dus nja :)

Het publiek in vlaanderen is zoooooo klein, het is moeilijk om zoiets draaiende te krijgen.

En zoveel info stond er nu ook weer niet op.

TheJudge

Legacy Member
Ja bts ligt voor de moment gewoon stil. Gewoonweg door het feit dat de 2 mensen die aan de site werkten nu gewoon geen tijd meer hebben ;)

We kunnen gewoon een forum online gooien zoals gamedesign.be maar whats the point, niemand gaat daar naar omkijken. Zoals elk nederlandstalig gamedesign forum dat ondertussen gewoon offline is. Ik wou het ofwel goed doen ofwel gewoon uitstellen, en voorlopig is het gewoon uitgesteld :)

Als een webdevver hem geroepen voelt om de site toch nog online te krijgen, je kan me altijd een pm sturen btw.

Verata

Legacy Member
weet er iemand soms nog een ander forum/site waar ik veel info over gamedev kan vinden?

greets, Tim

Hourences

Legacy Member
Der staan ook nog altijd aantal links in de links thread, al mag die ooit nog eens worden geupdate:)
Ma it's a start.

killgore

Legacy Member
Probleem was voornamelijk dat er wel nog voldoende interesse was, maar te weinig inzet. Ik heb buiten mij, vich en hourences maar zeer weinig mensen echt iets weten toevoegen :(.

Achja, het was mooi zolang het duurde, maar het lukt gewoon niet in een land zoals België :).

TheJudge

Legacy Member
Idd killgore maar het probleem was voornamelijk dat je moeilijk iets kan toevoegen als de site nog maar half geprogrammeerd is. We hebben een leuke hoop mensen verzameld die volgens mij zeker en vast zouden bijdragen maar die gewoon wachten op de site.

Ik en Jochen waren uiteindelijk de enige die bezig waren om de site up and running te krijgen maar het is moeilijk om nog tijd te vinden. Zeer spijtig dat er niemand anders in staat is en gewillig om de site te programmeren want dat is het enige dat nog moet gedaan worden in principe. Het design is zo goed als compleet :)

Edit: Ik heb nu pas door dage het op gamedesign.be hebt:) anyway:P

Hourences

Legacy Member
Tis zonde, het zou leuk zijn als er idd iemand mee verder ging.
Der is ook geen kans op steun vanuit de school, of whatever else?

Is het nog heel veel werk dat wat nog over is?

Post starten op webdesign forum, en andere webdesign forums, om publiekelijk hulp te vragen? Niet ideaal, maar beter dan niks.

Het is een site met een goed en cool doel, design looks nice, etc. Er moet toch wel iemand voor te vinden zijn die wil helpen lijkt mij.

killgore

Legacy Member
Ik heb bts altijd gemeld dat ik wil helpen en dat blijft zo, het probleem blijft echter dat ik steeds minder tijd heb om me met zo ene project bezig te houden. Alsook dat ik merkte dat er zowel bij mij, jonas als jochen eigenlijk iets te weinig fut achter zat om het op te starten. Allemaal veel werk & natuurlijk de redenen die ik hieronder post.

Als je het goed wilt aanpakken komt er heel wat meer bij kijken als enkel maar de site coden. Je community opzetten houdt ook in reclame maken, zorgen voor een basiskern echt actieve gebruikers en liefst al een hoeveelheid interessante/nuttige startcontent. Op deze manier kan je zorgen voor mond-tot-mondreclame e.d. . Ook zekerheid bieden op vlak van regelmatig geupdate content (nieuws, artikels, jobs, ...) is belangrijk.

Dit houdt in dat je ook best probeert contact op te nemen met gerelateerde opleidingen (want wees eerlijk, bedrijven zijn er in ons geval niet echt :p). En dan heb ik het natuurlijk niet enkel op DAE, er zijn zoveel opleidingen in België die iets te maken hebben met digitale media of informatica (in die laatste alleen al heb je ingenieurs, informatici, toegepaste informatic, elektrotechniekers, ...).

En begin dat maar eens te regelen met 2-3 man.

Als we er in slagen een groep van minstens 6 man bijeen te krijgen die zich er echt wil achterzetten (en dan bedoel ik: strak schema, deadlines, ... => professioneel dus), dan wil ik er eventueel nog eens voor gaan. Anders maak je in mijn ogen geen kans van slagen.

Owjah, en je moet trachten de nl community te steunen en imho proberen iets verder te gaan als gamedev, er zijn genoeg mensen bezig met informatica of multimedia of iets dergelijk die ook veel zijn met een dergelijke community. Deze 2 factoren kunnen voor een grotere doelgroep zorgen die tenminste wat overlevingskansen heeft.

Dat is wat ik nu uit de ('mislukte') jaren van gamedesign.be en 'leiden' van andere projectjes geleerd heb :). Je moet het quasi professioneel aanpakken wil je er iets van maken.

Vich

Legacy Member
killgore zei:
Ik heb bts altijd gemeld dat ik wil helpen en dat blijft zo, het probleem blijft echter dat ik steeds minder tijd heb om me met zo ene project bezig te houden.
Same here ._.
Ik werk atm aan 5 privé-projecten :x

Je moet het quasi professioneel aanpakken wil je er iets van maken.
I couldn't agree more.

Hourences

Legacy Member
Negatief man, je hoeft het helemaal niet zo groots aan te pakken, daar val je net ook weer van dood, teveel werk, iedereen ontmoedigd, iedereen bolt het.

Bouw het rustig op, begin klein, bouw rustig door. Het belangrijkste dat je nodig hebt zijn enkele dedicated personen, als je die hebt gaat de rest vanzelf over de tijd.
Daar zat het probleem bij gamedesign.be. Had de core actief geweest, dan had al de rest vanzelf gekomen, inclusief contact met bedrijven, etc.

Verata

Legacy Member
nja, ik zou graag willen meehelpen, alleen heb ik er de tijd niet voor,
en de kennis over webdesign (en gamedev) e.d. schiet me ook nog tekort...
(mischien een linkje (indien dit kan/mag) via de 9lives homepage plaatse, en je hebt al snel een deftige community + een hele hoop geïnteresseerden denkik)

killgore

Legacy Member
Hourences zei:
Negatief man, je hoeft het helemaal niet zo groots aan te pakken, daar val je net ook weer van dood, teveel werk, iedereen ontmoedigd, iedereen bolt het.

Bouw het rustig op, begin klein, bouw rustig door. Het belangrijkste dat je nodig hebt zijn enkele dedicated personen, als je die hebt gaat de rest vanzelf over de tijd.
Daar zat het probleem bij gamedesign.be. Had de core actief geweest, dan had al de rest vanzelf gekomen, inclusief contact met bedrijven, etc.

negatief as in overdreven => mssch juist. Maar ik wou er maar op wijzen dat het niet zo simpel is als een siteje opzetten (wat eigenlijk al wat werk op zich is). Overdrijven kan geen kwaad om mensen duidelijk te maken dat het niet triviaal is.

De te bereiken community IS klein, dat weet jij waarschijnlijk zelfs beter als ik. Dat is nu eenmaal iets waar je niet omheen kan. Daar bedoelde ik dat je een team nodig hebt om een beetje te zorgen voor content & mond tot mond reclame enz. . ALs je dat niet 'vastlegt' in een planning of zo komt er niet veel van.
Dat 'klein beginnen' met dedicated personen is maar een klein verschil met wat ik zeg, je zou het zelfs gewoon een alternatieve woordkeuze kunnen noemen :). Dus ben ik echt zo negatief? Geloof me vrij, ik wil even graag als u een nederlandstalige 'digital media' community (bij gebrek aan een beter woord).

Ik zeg heus niet dat je een gamedev.net of deviantART of ... van de eerste keer moet nabouwen hoor :). Dat is zeker niet wat ik bedoel met semi-professioneel, eerder dat je het van de eerste keer georganiseerd & gestructureerd aanpakt zodat je die basis deftig kan lanceren en al tenminste 'iets' kunt tonen.

Anyway, tot juni kan ik niets concreet doen buiten hoogstens wat plannen, organiseren, brainstormen (dus geen coding of zo). Ik verzuip in projectwerk :(. On the bright side, als er toch iets van zou komen kan ik misschien enkele goede coders van men richting overtuigen voor het maken van de site.

TheJudge

Legacy Member
Killian, het probleem met gamedesign.be was ook voornamelijk dat de site er niet professioneel uitzag, geloof me dat scheelt echt een pak in gebruikers. Plus het feit dat het meer gericht was op programmeren, dan loop je ook al een enorm pak mensen mis.

Ik geef je 100% gelijk dat je zoiets professioneel moet aanpakken in zekere zin. Ik denk dat we met bts iets hebben dat er al vrij professioneel uitziet, nu enkel nog zorgen voor regelmatige content en die gebruikers zullen wel komen.

Het was niet direct dat er te weinig fut inzat bij mij maar zolang die site niet geprogrammeerd is kan ik echt niet veel doen:) Ik heb talloze mensen gecontacteerd zowel in belgie, nederland als daarbuiten om mee te werken en de meerderheid had effectief interesse nadat ik hun het project had laten zien. We hebben toch tot nu toe al een leuke crew verzameld denk ik. Maar ik moet telkens die mensen teleurstellen als ze me na een paar maanden vragen hoe het staat met bts.. want die zitten immers ook wel te wachten op een nederlandstalige community.
Ik ben er zeker van dat die mensen zouden bijdragen maar ze moeten natuurlijk wel de kans krijgen.
Ik ben met de coordinator van DAE naar genk gegaan om een samenwerking met BGin te bespreken maar opnieuw je moet een werkend geheel kunnen voorstellen en niet enkel een design. De site van BGin is precies ook van start gegaan. http://www.bgin.org

Nuja miss de bts discussie verder zetten op een ander forum hehe:)

Hourences

Legacy Member
Moeten zij net zeggen, werkend geheel voorstellen en niet enkel design :)

Design was zeker professioneel, het had iets heel sterk kunnen worden, en met genoeg content hadden we genoeg aandacht getrokken lijkt mij om een actieve community mee op te bouwen. Het had ook een gratis alternatief geweest voor bgin, in die zin hadden ze dan ook best BTS moeten proberen op te slokken.

Onbeantwoorde vraag, hoeveel moet er effectief nog gebeuren? Zonder in detail te gaan.

TheJudge

Legacy Member
Hourences zei:
Moeten zij net zeggen, werkend geheel voorstellen en niet enkel design :)

Design was zeker professioneel, het had iets heel sterk kunnen worden, en met genoeg content hadden we genoeg aandacht getrokken lijkt mij om een actieve community mee op te bouwen. Het had ook een gratis alternatief geweest voor bgin, in die zin hadden ze dan ook best BTS moeten proberen op te slokken.

Onbeantwoorde vraag, hoeveel moet er effectief nog gebeuren? Zonder in detail te gaan.


hehe, true. Hun site ziet er nice uit maar spijtig genoeg niet echt gericht op studenten.

In principe moet er een template gemaakt worden van de site want we maken gebruik van een bestaande backend om het ons makkelijker te maken. Zelf een backend fixen bleek gewoon een onmogelijk opdracht voor 1 persoon.
Dus het is voornamelijk het design integreren plus het forum koppelen.
Zoveel werk is het niet echt meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan