Archief - [ALG] PS3 SDK

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trash

Legacy Member
Jo,

Ik vroeg mij af of er voor de ps3 toevallig geen sdk beschikbaar is om je eigen games te schrijven. Iets zoals XNA dat is voor de XBOX 360. Of heeft er iemand een idee van of ze hiermee bezig zijn..

Thx,
Brock jr.

Tyfius

Legacy Member
Ik kan mij vergissen, maar ik dacht dat de SDK voor de PS3 niet gratis was, en toch al makkelijk enkele duizenden euro's kost.

Cycloon

Legacy Member
Sony is ook heel erg strikt in het leveren van hun SDK. Ze geven die niet meer zomaar aan iedereen die hem wil kopen (waarschijnlijk om hackers enzo tegen te gaan).

KeaTs

Legacy Member
Er is een SDK voor de PS3 net zoals er een SDK is voor de Xbox360, met een hardware devkit etc, die een eindje kost ( was t nu 7000 euro ofzo? ), en die je niet zomaar gaat krijgen, die is enkel voor echte developers.

XNA is niet de devkit voor XBOX360 maar is wel een heel goed framework om eenvoudigere games te developen op die console. Er is geen equivalent voor XNA voor de PS3 [of voor eender welke console afaik].

dJeez

Legacy Member
Wat wel kan - afhankelijk van je vereisten/wensen - is er Linux op gooien uiteraard. Dan kan je de standaard development tools (gcc et al) gebruiken op Linux. Alleen is dat momenteel echt nog gepruts (heb het eens getest met Ubuntu 7.10, maar voor elke firmware revisie heb je blijkbaar al een andere otheros.bld file nodig). In theorie zou je zo trouwens een Linux Live CD kunnen maken met je app (game of whatever) erop :p.

dJeez

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Ik vermoed dat de PS3 geen live CD boot?
Mits kboot erop geïnstalleerd is zou dat wel moeten gaan, maar uiteraard moet het wel een PPC versie zijn hé (een modale Intel/AMD liveCD kan je er uiteraard niet op booten). Er zijn al Gentoo en Debian/Ubuntu LiveCDs voor PS3 beschikbaar. Enige nadeel is dat je in principe wel via HDMI verbonden moet zijn omdat de resolutie anders te laag is (wat al een probleem is voor mij aangezien ik - nog - geen HD Ready LCD heb :sad:).

Moto

Legacy Member
Der is niet zoiets beschikbaar :(
der was wel ooit eens sprake van mono xna maar dat is niet echt actief meer precies
ge hebt ook een celldotnet project om met C# de cell processor te gebruiken
maarja via linux hebt ge geen toegang tot de GPU en dus ook maar de helft van het geheugen dus...

Vroeger had sony ook iets dergelijks voor de ps1 (net-yahroze) nu zijn ze weer zoiets van plan voor de PSP (maar wel enkel via scholen) misschiens dat ze in de toekomst ook weer iets voor de PS3 doen

dJeez

Legacy Member
Moto zei:
Vroeger had sony ook iets dergelijks voor de ps1 (net-yahroze) nu zijn ze weer zoiets van plan voor de PSP (maar wel enkel via scholen) misschiens dat ze in de toekomst ook weer iets voor de PS3 doen
Afhankelijk van het type van onderzoek wordt de PS3 devkit ook gratis ter beschikking gesteld aan onderwijsinstellingen (het gaat dan in principe wel over universitair onderzoek).

Trash

Legacy Member
hm, das wel jammer natuurlijk..

Toch bedankt voor de vele comments. Tzal nog een beetje wachten worden eer ze er eentje releasen..

KeaTs

Legacy Member
'nooit', voor de PS3, waarschijnlijk niet nee. Als Microsoft's democratisering van de gamedev ( XNA + creative community ) blijft evolueren en een succes wordt, zal de PS4 wel een tegenhanger hebben denk ik.

Hourences

Legacy Member
PS3 laat we mods toe, unlike Xbox..., dus je zou op die manier dus homemade materiaal op PS3 kunnen krijgen. UT3 heeft onder andere tools om PC mods te converten naar PS3.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan