Archief - [ALG][VB.net]/[Java]/[Oracle] Algemeen vraagske over programmeren met databases

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Candyman66

Legacy Member
Io,

Voor school moeten we zeer binnenkort een project(je) maken met 4 personen. Dit programma moet zowel gemaakt worden in Java als in VB.net, oftewel een gedeelte Java en een gedeelte VB. In dit programma gaat ook het gebruik van databases aan bod komen. Nu we hebben de theorie rond db's nog niet gezien, ma dat komt natuurlijk nog wel. Maar ik zou toch graag eens van mensen met ervaring willen horen of zij dit in het begin moeilijk vonden of niet. Want het project zelf vind ik best wel moeilijk uitzien op het moment. :oink:

Het project dat we in elkaar moeten steken zal een CMS worden (Content Management System). Enkele voorbeelden hiervan zijn:
www.jalbum.net
www.digikam.org

We moeten deze week zelf al doorgeven welke functies we in ons programma gaan implementeren.(volgens onze opgave hoeven we enkel een dergelijk systeem te maken voor foto's). Hierbij zou ik graag ook van mensen willen horen wat zij zeker belangrijk vinden dat in er in het programma moet zitten (aangezien in de realiteit dit programma voor een klant ontwikkeld moet worden).

Ik vraag dus helemaal geen code of zo, enkel een beetje feedback :)

Greetz.

CyberOps

Legacy Member
Op één van die websites zie ik:
=> Wat Bold is zou ik zeker proberen te implementeren
=> Wat Italic is zou ik niet of enkel doen als je tijd over hebt...


Features

Driving all Digital camera types supported by Gphoto2 project by:
Serial connection
USB connection
USB/IEEE Mass storage connection

Organization of Photos in Albums and sub-Albums
Comments can be added for Albums
Tags can be added for Albums
Albums can be classified by user specified categories and Tags

Automatic sorting of Photo Albums in chronological order:
By folders
By collection name
By creation date


Automatic sorting of Album items in chronological order:
By name
By path
By date
By files size


Drag and drop support between Digikam and others KDE applications

Using Kipi plugin architecture so that new plugins can be written for added functionality. Currently implemented plugins descripted at the Kipi page

Comments can be added for photos which are shown in the thumbnail display (along with filesize and file modification date)

A SQLite database is used for saving all Albums and items informations

Four different thumbnail sizes:
Small: 64x64
Medium: 100x100
Big: 160x160
Very big: 256x256


EXIF Information viewer

Fast image editor with keyboard shortcuts and basic photo editing/managment features (All without losing EXIF information). The core options available are:
Red eyes correction
Brightness / Contrast / Gamma correction
Hue / Saturation / Luminosity correction
Colors balance
Invert colors
Normalize / Equalize / Auto levels / Stretch Contrast
Blur / Sharpen
Exif viewer
Histogram viewer
Convert to black/white (BW+color filter, sepia, chemical tonal)
Ratio-crop
Exporting to another image format
Printing image
Images removing from current Album
Image comments editing
Image files properties
Rotation
Cropping
Flipping
Zooming

The Digikam image editor support a plugins architecture for to add new options. Please visit the DigikamImagePlugins project page for more informations

Support for importing pictures from Digital Cameras. Other operations currently supported are:
Deleting Images
Uploading Images

Camera Information
Auto-rename during import
Auto-rotate during import


Themes support for the main gui interface




Tip: Oracle (OraForms) vermijden (anders ga je wss met PL/SQL moeten werken, daar ga je veel tijd insteken om het onder de knie te krijgen, daar je bij java gewoon eenvoudige SQL kunt gebruiken)
Tip2: Java gebruiken als het een volledig programma met GUI en al is.
Tip3: vb.NET gebruiken als je je DB wilt beheren via een webpagina (vb een .asp pagina via Internet Explorer)

*edit had niet gezien dat je beide progtalen moet bezigen! :p Anyway in Java en vb.NET is werken met DB's peace of cake. Allee voor mij toch. GL & HF!

Candyman66

Legacy Member
CyberOps zei:
Tip: Oracle (OraForms) vermijden (anders ga je wss met PL/SQL moeten werken, daar ga je veel tijd insteken om het onder de knie te krijgen, daar je bij java gewoon eenvoudige SQL kunt gebruiken)

Damn it, wij gaan dit juist wel moeten doen met Oracle, en PL/SQL.
Anyway, toch bedankt voor de feedback :)

pieta

Legacy Member
Candyman66 zei:
nee, ik zit op de XIOS in Diepenbeek. why did you ask ? :)
omdat ik-groep- ook een project moet maken voor databases/java and stuff:)
mja, no veel geluk:niceone:

.Acku.

Legacy Member
Inderaad, zo kan je afkomen "waarom een CMS maken dat kan je toch gewoon gratis donloaden" :angry:

den Acid Burn

Legacy Member
idd,

ik zit op laatste jaar in xios.
en hermans heeft gevraagd of we dit ook wilden maken voor de fun.
ik ben er echter nog niet aan begonnen wegens geen tijd.

maar via vb.net of java een connectie leggen met oracle is niet moeilijk zenne.
kan op verschillende manieren.
wss gaat hermans vragen om dat te doen met een xml file.

en voor uw sql syntax zal em wss vragen om pl/sql procedures te maken.

Candyman66

Legacy Member
den Acid Burn zei:
idd,

ik zit op laatste jaar in xios.
en hermans heeft gevraagd of we dit ook wilden maken voor de fun.
ik ben er echter nog niet aan begonnen wegens geen tijd.

maar via vb.net of java een connectie leggen met oracle is niet moeilijk zenne.
kan op verschillende manieren.
wss gaat hermans vragen om dat te doen met een xml file.

en voor uw sql syntax zal em wss vragen om pl/sql procedures te maken.

thanks for the info, nu voel ik mij al wat meer op mijn gemak ;)

Cliff

Legacy Member
Woop woop :p !

Dit topic zetten we dan ff bij favorieten (h) !

Mhehe :p !

Sterk bezig Davy ! :p

Toch ma kak project vind ik ! vooral WP2 en WP3 (bah) !

Achja, veel succes

Grtz,

Coone / Cliff

Massis

Legacy Member
Candyman66 zei:
nee, ik zit op de XIOS in Diepenbeek. why did you ask ? :)

idd, 'k ken u zelfs :p

zit daar ook 1e jaar, vandaag eerste les oracle gehad...

gaat pijn doen :(

Candyman66

Legacy Member
punkrockdude zei:
idd, 'k ken u zelfs :p

zit daar ook 1e jaar, vandaag eerste les oracle gehad...

gaat pijn doen :(

gij kent mij ? lol, maar ik denk niet dat ik u ken. :p Dan moet ge u ne keer eens kenbaar maken :cool:

over oracle moet ge u geen zorgen maken, als ge het altijd goed bijhoudt dan mag dat normaal geen probleem geven ;)

Massis

Legacy Member
Candyman66 zei:
gij kent mij ? lol, maar ik denk niet dat ik u ken. :p Dan moet ge u ne keer eens kenbaar maken :cool:

over oracle moet ge u geen zorgen maken, als ge het altijd goed bijhoudt dan mag dat normaal geen probleem geven ;)

Ge hebt mijn klas "rondgeleid" op introductiedag (aka ene gaan drinken in de fitlink :p )

Nick van 1C2, zou mij verbazen moest ge nog weten wie'k ben :p

(pieta kent mij trouwens ook , komen van zelfde middelbaar)

Candyman66

Legacy Member
Ja ik denk dat ik nog wel ongeveer weet wie ge zijt :p

Vond het zelf al straf dat ge wist dat ik u had "rondgeleid" ^^
Mja, kan zijn dat ik dat hier ergens heb gepost ooit :p

Massis

Legacy Member
neje, ooit in zwamthread zien staan da ge op xios TI deed, ff uw profiel gechecked, stond link nr website, daarmee dat'k u herkende :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan