Archief - [ALG]Vraag Taal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bubbling Zombie

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Maja, met verschil in syntax bedoel ik dit:
dim a as Integer = 10
versus
int a = 10;
De functies van c# en vb.net hebben wel dezelfde parameters enzo.
Er bestaan zelfs javascriptjes die vb.net code omzetten naar c# en omgekeerd.

Delphi :)

i'd like to see some of those please :)

(en seriously, pakt eens c#)

alva848

Legacy Member
Berter zei:
Kzal is naar bib gaan, welke boek moet ik dan kieze vb of vb.net?
tnx

Neem een boek over vb.net (geen vb 6), c# en Java.
Kijk wat U aanstaat (zal wel vb.net zijn, is gewoon aangenamer om te beginnen en je kan er alles mee wat je er mee wil doen, en trouwens ook wat al die andere talen kunnen.)

alva848

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Correct me if i'm wrong, maar het enige verschil tussen vb.net en c# is de syntax :wtf:

Inderdaad, is 99% identiek. Is zelfs 100% voor de threadstarter, de minuscule verscillen die er toch zijn, ga je pas later merken.

Er zijn trouwens voor vb ook meer (en betere) tutorials te vinden voor beginners, voor C# zijn er dan weer betere tutorials te vinden voor gevorderden, wat ook niet helemaal onlogish is. ;)

alva848

Legacy Member
Berter zei:
Hmm ik ga toch voor VB hoor van andere mensen dat dit perfect is om te starten merci voor de hulp :)

Nogmaals, vb.NET. Zit een groot verschil in.

The Crazy Frog

Legacy Member
vb.net gebruikt het .net framework (een download van 20MB voor al je gebruikers :sop: ), en vb 6.0 niet.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Berter zei:
Dus het best 6.0 eh? ;)

nee - want die gebruikers hebben dat toch al (het .net framework that is)
en voor vb 6.0 moet je wat obscure dll's installeren, maar dat was crazyfrog WEERAL vergeten te vertellen natuurlijk.

" :sop: "

messiah´

Legacy Member
Berter zei:
Dus het best 6.0 eh? ;)
VB6.0 is voorbijgestreefd. Begin met .NET waar ze je ietwat in de richting van Objecten duwen. Trouwens, iedereen die z'n computer regelmatig update heeft .NET reeds geïnstalleerd (via Windows update). En in de toekomst zal .NET standaard meegeleverd worden met Vista enzo. Het heeft geen zin om te beginnen te programmeren in een taal waarrond het nog onzeker is of de opvolger van WindowsXP legacy VB6 ondersteuning zal hebben.

killgore

Legacy Member
serieus irritant reclamemanneke (crazy frog dus :p), volgens u redenering zouden we allemaal nog in printplaten aan het coderen zijn ze.

Skyscraper

Legacy Member
Well ik ben opnieuw begonne in men c++ cursus wish me luck !! ;)

SKAFaN

Legacy Member
ik heb ne goeie cursus van school voor vb.net, met ado en asp erin...

Skyscraper

Legacy Member
Weet iemand het scriptje voor in c++ om een website te openen? Of is dit niet mogelijk :)

alva848

Legacy Member
Zou je niet bij het begin beginnen, "Hello world" dus?

Iedereen heeft dat zo gedaan hoor. ;)

Skyscraper

Legacy Member
Peet... lees keer alles ik kan al wat c++ ik vraag me dat gewoon af... sjonge toch :s

killgore

Legacy Member
Berter zei:
Weet iemand het scriptje voor in c++ om een website te openen? Of is dit niet mogelijk :)
Sockets (vele versies van), ma er bestaan tegenwoordig al api's die dat veel simpeler maken, kweet wel nie onmiddelijk naam van 1tje (lang gelde dak da gebruikt eb :p)

schop aars

Legacy Member
messiah´ zei:
VB6.0 is voorbijgestreefd. Begin met .NET waar ze je ietwat in de richting van Objecten duwen. Trouwens, iedereen die z'n computer regelmatig update heeft .NET reeds geïnstalleerd (via Windows update). En in de toekomst zal .NET standaard meegeleverd worden met Vista enzo. Het heeft geen zin om te beginnen te programmeren in een taal waarrond het nog onzeker is of de opvolger van WindowsXP legacy VB6 ondersteuning zal hebben.

mja ze gaan toch wel wa compatibiliteit laten dus die win32 toepassingen gade nog wel effkes kunnen gebruiken denk ik. ma tis natuurlijk nie aangeraden om vb 6.0 te leren aangezien da vb.net veel performanter is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan