Verata
Legacy Member
Hey iedereen,
Mijn eerste level bestond grotendeels uit Basic Geometry en Meshes (uit de UT directory)
Nu wil ik in mijn tweede level enkele meshes zelf maken.
Ik ben begonnen met een brug.
nu, ik heb 3ds belange nog niet onder de knie. Ik heb enkele weken terug 3ds max 9 bible gekocht, op zich wel een goed boek, maar eigenlijk meer naar advanced users gericht. zo is het boek een heel goede informatiebron, het legt elk knopje stuk voor stuk uit, maar het zegt niet wat je wanneer moet gebruiken. En de tutorials vind ik ook maar nix, het is allemaal pre-made stuff waar jij dan een miniscule aanpassing op moet maken (geeft de indruk dat de tutorials erin gezet zijn, om maar wat tutorials in het boek te hebbe...)
Nu is mijn vraag:
Hoe hebben jullie 3ds geleerd? (vooral modelling en texturing dan, want dat heb ik het meest nodig)
ik wou eerst de brug wat buigend maken, maar mijn beperkte kennis van het programma heeft me verhindert dit te doen.
Hier een screen van mijn untextured brug:
iets zegt me dat ik totaal verkeerd bezig ben, want ik vind het eerlijk gezegd op nix trekke. Ik weet het, modellen vergt veel oefening, maar als je al niet weet wat wanneer te gebruiken e.d. sta je ook nergens...
Alvast Bedankt,
Greets,
Tim
Mijn eerste level bestond grotendeels uit Basic Geometry en Meshes (uit de UT directory)
Nu wil ik in mijn tweede level enkele meshes zelf maken.
Ik ben begonnen met een brug.
nu, ik heb 3ds belange nog niet onder de knie. Ik heb enkele weken terug 3ds max 9 bible gekocht, op zich wel een goed boek, maar eigenlijk meer naar advanced users gericht. zo is het boek een heel goede informatiebron, het legt elk knopje stuk voor stuk uit, maar het zegt niet wat je wanneer moet gebruiken. En de tutorials vind ik ook maar nix, het is allemaal pre-made stuff waar jij dan een miniscule aanpassing op moet maken (geeft de indruk dat de tutorials erin gezet zijn, om maar wat tutorials in het boek te hebbe...)
Nu is mijn vraag:
Hoe hebben jullie 3ds geleerd? (vooral modelling en texturing dan, want dat heb ik het meest nodig)
ik wou eerst de brug wat buigend maken, maar mijn beperkte kennis van het programma heeft me verhindert dit te doen.
Hier een screen van mijn untextured brug:
iets zegt me dat ik totaal verkeerd bezig ben, want ik vind het eerlijk gezegd op nix trekke. Ik weet het, modellen vergt veel oefening, maar als je al niet weet wat wanneer te gebruiken e.d. sta je ook nergens...
Alvast Bedankt,
Greets,
Tim

. En ja ik weet het, daarom deze post 
, zou wel veel werk uitsparen, anders al die lampjes zetten