spikie
Legacy Member
ik ben een database voor mijn dvd's aan het aanleggen en wou deze via een simpele asp site die op mijn localhost draait besturen. Het werkt bijna volledig, het enige dat niet werkt is het toevoegen van een nieuwe film via een form.
Ik krijg de volgende foutmelding:
De code voor toe te voegen is:
de code die in het vet staat is de lijn 21 waar hij een fout op geeft.
Ik heb het toevoegen ook al geprobeerd via SQL maar hij geeft dezelfde fout, nochtans is mijn database niet alleen lezen volgens de eigenschappen (rechtermuisknop, eigenschappen op de database)
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik krijg de volgende foutmelding:
Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object is alleen-lezen.
/filmlijst/toevoegen2.asp, line 21
De code voor toe te voegen is:
Code:
<%
Dim strtitel
Dim srtnieuw
set rstnieuw = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstnieuw.open "tblfilms", cnDB, 1, 3
strtitel = request.form("txttitel")
With rstnieuw
.addnew
.fields("Titel") = strtitel
[B].update[/B]
end with
cnDB.close
response.redirect "lijst.asp"
%>
de code die in het vet staat is de lijn 21 waar hij een fout op geeft.
Ik heb het toevoegen ook al geprobeerd via SQL maar hij geeft dezelfde fout, nochtans is mijn database niet alleen lezen volgens de eigenschappen (rechtermuisknop, eigenschappen op de database)
Kan iemand mij hiermee helpen?
