Archief - Barbero v5.2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=EC=-Lt_Winters

Legacy Member
Heel curieus, ik bekijk hem ook in ff?

edit: heb hem net op een andere PC bekeken, ook zonder problemen, bizar

b0rt

Legacy Member
WEG met die resize imo, nix zo storend op een website.
Muziek vind ik ook niet nodig.

GregoryCo

Legacy Member
Ik vind hem wel mooi moet ik zeggen... Flash is mss niet nodig maar kan wel mooi zijn

-=EC=-Lt_Winters

Legacy Member
Ik vind persoonlijk dat als men een website maakt men bepaalde keuzes moet maken: html, css, java, flash, 3D, etc. Iedereen werkt met die ontwikkelomgeving dat hem het beste ligt. In mijn geval is dat flash.
Ik krijg vaak het gevoel dat vanaf iets in flash gemaakt is het niet goed is. Alsof er ergens geschreven staat dat alleen HTLM met css de gouden regel is. Mijn vraag was ook niet of een website in flash gemaakt goed is. Ik vroeg enkel de opmerkingen op de website zelf. Er is nog wat aan te tweaken vandaar de vraag. Ook de resize en muziek zijn bewuste keuzes.
Uiteindelijk is het maken van een site een HEEL subjectief iets en is de manier waarop men hem wilt maken voor iedereen anders. Het gaat er niet om hoe je hem maakt, het is het resultaat dat telt.

legerguy

Legacy Member
Flash of geen flash, het is goed ineen gestoken. Ge zijt alvast beter in Flash als ik.

Het loopt vloeiend, zonder weinig problemen. Good work.

b0rt

Legacy Member
Het grote probleem is dat het full-screen-gedrag qua usability gewoon niet goed is. Ik werk altijd met vensters in firefox die niet mijn volledige scherm innemen omdat ik andere programma's ook in het zicht wil houden. Bovendien vergroot het venster zich naar mijn resolutie maar houdt het geen rekening met de positie van het kader, waardoor ik eerst mijn venster nog moet slepen vooraleer ik de site kan bekijken. Dat zijn kleine dingen die de gebruiker na een tijd op hun zenuwen beginnen te werken.

Het grote voordeel van html en css is dat het (mits goed opgebouwd) op ELKE browser te bekijken is, niet noodzakelijk de layout maar de info zal dan altijd beschikbaar zijn, ook op gsm's en text based browsers. Uw site zal er niet echt onder lijden als het met css is vormgegeven, desnoods kan de muziek nog erin gezet worden met een klein flashdeel.

-=EC=-Lt_Winters

Legacy Member
Unlimited4s zei:
Het grote voordeel van html en css is dat het (mits goed opgebouwd) op ELKE browser te bekijken is, niet noodzakelijk de layout maar de info zal dan altijd beschikbaar zijn, ook op gsm's en text based browsers.

Laat dat nu net de bedoeling zijn van de dynamische objecten.:) Ongeacht welke resolutie of size van de browser, de objecten herplaatsen zich altijd dynamisch. Zowel op 800x600 of 1920x1200 zal de site altijd het scherm opvullen zonder verlies van info.

LunchBox

Legacy Member
Laat dat nu in uw geval negatief uitdraaien voor bv. de positie van de prijslijst. Die staat daar eenzaam & alleen in de rechterbovenhoek, en lijkt absoluut niet geïntegreerd in de rest van de website. De fades op je menu gaan ook veel te traag en geven niet helemaal duidelijk aan dat het item verdwijnt om vervolgens bovenaan te verschijnen. (dan nog beter grayed-out/disabled maken en laten staan)

Voor de audio-controls zorg je best voor verschillende "states".. nu blijven ze gewoon hun kleur behouden en is het visueel niet duidelijk of de muziek al dan niet speelt. (een play/pause kan vaak samengenomen worden want je muis verplaatsen om te pauzeren en opnieuw af te spelen is eigenlijk overbodig)

Non-proportionele scales zijn trouwens enorm lelijk, bijv. op je contact-informatie wanneer die weer verdwijnt. het is ofwel xwidth en ywidth tesamen ofwel niets.. lettertypes zijn namelijk niet gemaakt om uit te rekken in eender welke richting.

Wanneer Dames, Heren of Tieners vergroot komen ze dichterbij een andere link te staan en is je compositie om zeep.. dit kan je best opvangen door de _y positie mee te verplaatsen in je tween. (of de tekst zelf verticaal te centreren in de movieclip) De link met je beelden bij die links is overigens niet helemaal duidelijk, een borstel voor vrouwen - een schaar voor mannen en een haardroger voor tieners.. Je associeert ze beter met foto's van de drie segmenten.

Er zijn ongetwijfeld nog puntjes, maar ik kom wel'ns terugzien als heel de site afgewerkt is.

Shadowfox

Legacy Member
Ook oppassen met je teksteffecten. Ze ogen mooi, maar zijn storend door die herhaling.
En pas inderdaad ook op met die prijslijst, een relatief klein kotteke en dan mag je 20x scrollen als je de volledige prijslijst van de dames wilt lezen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan