Archief - Bedrijfssite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Latinos

Legacy Member
Als een totale leek ben ik een paar maanden geleden een site gaan maken. Ik moet al direct zeggen; ik heb een gevonden lay-out aangepast en ben dus helemaal niet zelf van 0 begonnen. Zonder een deftige lay-out om mee te starten had m'n site er nooit zo goed uitgezien en was het een zeer eenvoudig html-siteje geworden. En voor de mensen die vinden dat ik toch helemaal vanaf 0 had moeten beginnen; ik had niet genoeg tijd daarvoor. Waarschijnlijk zit de code nog vol fouten, maar hier werkt hij toch goed in FF én in IE.

Het heeft mij al heel wat moeite gekost om het dropdown menu te integreren, om de foto's en lightbox te integreren, maar ik vind toch wel dat het vrij goed gelukt is. De links naar de andere sites werken nog niet.

Hier de link; http://www.pylonendekerf.com

j design

Legacy Member
Ik ben bij de mensen die denken dat je van 0 moet beginnen.
Zonder afbreuk aan het ontwerp te doen, dit is vrij sober en simpel, dit kon je echt zelf.
Over je code kan ik helaas niet te veel zeggen, snap er zelf niet teveel van.
Maar een aandachtpuntje:
Devestate weet waar je dat kan veranderen, je lightbox sluitkadertje is in het engels "close" terwijl je een ned site hebt. Muggeziften natuurlijk maar de details maken het.

Omerkingen:
-Hierboven alreeds vermelde lightbox buttons
-Je had de layout toch evengoed zelf kunnen maken (echt niet lang duren)
-Als ik op een menuitem klik opent de dropdown niet meer.
Ik kan er ook de oplossing niet voor geven sorry.
-De border van de foto's in het groen plaatsen zou beter uitkomen denk ik

pay&go

Legacy Member
j design zei:
Over je code kan ik helaas niet te veel zeggen, snap er zelf niet teveel van.

Man, gij werkt al zo echt een hele tijd op mijn systeem é. Hou uzelf in bewang met uw opmerkingen en commentaren op andere mensen hun layout want gij stelt de titel van grafisch ontwerper in zo'n slecht daglicht hé.

Misschien moet ge u ook maar is verdiepen in de wondere wereld van (x)html, php, css, etc. want voor zover ik weet zijn de meeste daaruit opgebouwt. Anders blijf je vastzitten in je flash rommel, want geloof me.. slechts bij bepaalde ontwerpen zorgt flash voor een meerwaarde ipv een afknapper van formaat.

Je houding en je feeling tegenover de grafische wereld is zo vér te zoeken, dat zelfs de Katholieke kerk en homoseksualiteit dichter bij elkaar staan.

Als je al je opmerkingen op andere mensen hun websites zou bij elkaar zetten dan nog zou het niets in vergelijking zijn met het lijstje dat zo al in mijn hoofd opkomt waar je zelf de meest gigantische grafische blunders begaat op je eigen site. Zelfs de meest fundamentele basisbegrippen slaag je in de wind.

Als ge zo hard in uzelf gelooft en heel graag een grafisch ontwerper zou willen worden, Draai dan maar al 180° en ga terug naar START, u ontvangt startgeld en hopelijk koopte daar deze keer wa kennis mee i.v.m de basisbegrippen van het grafisch ontwerpen.

en da mag dan van mij hier nen dikke flame-post zijn, ma in mijn ogen moest da toch is gezegd worden.

Devastate

Legacy Member
j design zei:
Maar een aandachtpuntje:
Devestate weet waar je dat kan veranderen, je lightbox sluitkadertje is in het engels "close" terwijl je een ned site hebt.

Pardon? Wat heb ik hiermee te maken :crazy:


Ontopic:

- Jammer van de tables; HTML / CSS kon dit op z'n minst even goed.
- Je dropdown bij "Producten" is precies ook maar héél nipt he. Komt niet zo sterk over.
- Is Lightbox hier écht nodig? If so, slimbox > lightbox, google maar eens op.
- Sommige foto's lijken in mijn ogen maar bijzaak, en hoeven zeker niet te worden vergroot met lightbox. (en dan bedoel ik degene aan de rechterkant, naast de tekst).
- Op sommige pagina's werkt uw back-to-top-pijltje niet.
- Je tekst kan op sommige plaatsen wel wat meer afgewerkt worden. Denk vooral in lange teksten eens na over hoe je bepaalde zaken kan benadrukken, zodat je tekst nét dat tikkeltje meer wordt dan gewoon tekst ...
- Bij radarmasten staat er plots "(klik erop voor grotere foto's)" in je titel; hoewel ik dat bij uw andere fotopagina's niet zie. Weghalen zou ik doen.

Overal geen slechte site toch; het geheel is nogal strak en statisch, dus ik zie niet in waarom je dan plots met lightbox wilt werken, het breekt nogal met de rest van je website. Je kleuren zitten wel goed, nothing special, nothing fancy. Ik kan er wel mee leven. :)

-maar wie ben ik dan ook...-

visual-X

Legacy Member
heef het bedrijf geen logo? verwerk dit anders in de header.

tha_rippa1be

Legacy Member
j design zei:
Ik ben bij de mensen die denken dat je van 0
-Als ik op een menuitem klik opent de dropdown niet meer.
Ik kan er ook de oplossing niet voor geven sorry.
Welke browser?
Werkt hier perfect in Opera, FF, IE en Safari.

Die close button van lightbox is een afbeelding, dus ge zult alvast die afbeelding moeten bewerken.

j design

Legacy Member
Waarom op u zenuwen werken? Ik snap echt niet wa jouw probleem is?
Ik beweer toch niet dat ik kweet niet wa ben?
ik weet dat ik niet veel voorstel op grafisch gebied en ik probeer mij ook bij te scholen.
Ben een beginnerboek photoshop en een beginner boek html gaan halen, ik ben er dan echt wel mee bezig.
Voorlopig kan ik bij html wat <hr> <a href> en wat text en images. Ik probeer wel.
Kon jij alles derect mss? ik dacht het niet.
Ik heb geen school gevolgd waar ik iets geleerd heb van dit soort zaken.
Alles moet ik zelf leren en dat kost nu eenmaal tijd.
Mijn site is dan ook niet echt positief beoordeeld op dit forum, dan weet ik ook dat het helemaal niet professioneel is gemaakt. Voor mij is dit gewoon genoeg.
Ik wil er gewoon plezier aan beleven.

Het zijn enkel wat opmerkingen waarbij ik tips geef.
Ik denk dat daar helemaal niets mis mee is. Ik breek helemaal niets af.
Als gebruiker kan je ook tips geven.

Wat is volgens jou dan zo slecht? Waar ga ik dan in de fout?
Al de tips dat ik gegeven heb zijn eerlijk en wat ik er van denk.

Spijtig dat je zo kinderachtig moet gaan doen. Ik wil gewoon wat plezier hebben en doe daar niets mee mis.

Zonder kritiek te geven op de site want ik heb heel veel respect als je kan scripten het blijft een grijze achtergrond met een beige rechthoek en groene balk opgefraaid met wat foto's.

Ik had dan ook heel veel respect voor u. Heel spijtig dat ge zo moet gaan doen.

Ik had het al is gelezen van die buttons, dus sorry devastate en xaves voor de mixup.
In IE, hij werk wel maar, als ik op een hoofdmenuknop duw gaat de dropdown toe en opent niet tenzij ik eraf erop ga. Ik zal hem nog in ff bekijken.
edit: in ff ook

btw zijn er nog mensen die denken dat ik beter zwijg. Zeg maar gerust dan weet ik teminste dat het echt zo is.

killgore

Legacy Member
j design zei:
Ik ben bij de mensen die denken dat je van 0 moet beginnen.

Newsflash: die denkwijze is zowat al 10j lang verouderd in de wereld van it.

En neen, ik denk niet dat gij beter zwijgt. Ook al vinden sommige mensen uw opmerkingen bs, uit discussies kan je enkel maar rijker worden.

j design

Legacy Member
Ik heb snel snel een html pagina gemaakt
klik hier
Vind je dan echt dat op dit niveau een html beter uitkomt dan flash?

Wss komt er een hoop comentaar op, wat enkel bewijst dat mijn html nie veel voorsteld.

En mijn excuses want het menu is nog steeds flash.
Dit heb ik nog niet geleerd.
Ik heb geprobeert met afbeeldingen als link maar da was ook dat niet.

visual-X

Legacy Member
j design zei:
Ik heb snel snel een html pagina gemaakt
klik hier
Vind je dan echt dat op dit niveau een html beter uitkomt dan flash?

Wss komt er een hoop comentaar op, wat enkel bewijst dat mijn html nie veel voorsteld.

En mijn excuses want het menu is nog steeds flash.
Dit heb ik nog niet geleerd.
Ik heb geprobeert met afbeeldingen als link maar da was ook dat niet.

je leert best eerst HTML en daarna pas Flash en actionscript hoor. HTML leer je jezelf op enkele uurtjes, zelfs minder

Latinos

Legacy Member
Bedankt voor de vele en uitgebreide commentaren, ik ga ze volgende week allemaal deftig bekijken en verbeteringen aanbrengen aan de site, maar ik heb het nu even te druk (toelatingsexamen geneeskunde)...

Latinos

Legacy Member
Devastate zei:
- Je dropdown bij "Producten" is precies ook maar héél nipt he. Komt niet zo sterk over.
- Op sommige pagina's werkt uw back-to-top-pijltje niet.
- Bij radarmasten staat er plots "(klik erop voor grotere foto's)" in je titel; hoewel ik dat bij uw andere fotopagina's niet zie. Weghalen zou ik doen.
Deze puntjes heb ik gefixed, over de andere puntjes ga ik het nog eens hebben met de mensen van het bedrijf zelf. Ik had er zelf nog niet over nagedacht dat een overmatig gebruik van lightbox de site zou kunnen 'schaden'. De site herschrijven ga ik nu wel niet doen, dat is misschien iets voor later, maar als ik nog eens 'n site ga maken, zal ik zeker meer gebruik proberen te maken van css. Alleszins bedankt voor je uitleg!

j design zei:
-Hierboven alreeds vermelde lightbox buttons
-Je had de layout toch evengoed zelf kunnen maken (echt niet lang duren)
-Als ik op een menuitem klik opent de dropdown niet meer.
Ik kan er ook de oplossing niet voor geven sorry.
-De border van de foto's in het groen plaatsen zou beter uitkomen denk ik

De borders van de foto's ga ik in het zwart laten, aangezien ze dat zo gevraagd hebben. Het dropdown menu is gefixed. De lightboxbuttons aanpassen moet ik nog eens achter zoeken (misschien zijn er al ergens Nederlandse buttons te vinden?) want zelf heb ik met photoshop weinig ervaring en ik zou nog niet eens weten welk lettertype het moet zijn...

visual-X zei:
heef het bedrijf geen logo? verwerk dit anders in de header.
Het logo van het bedrijf staat op de pagina contact/gegevens, maar ze hebben me zelf gevraagd alleen maar foto's in de header te gebruiken...

yaris

Legacy Member
Lol ik heb hier echt dicht gelegen van het lachen :-). Sorry gast maar als je geen kennis hebt van html / css etc.. kom hier dan niet van die commentaar geven, ik doe dat ook niet.

Ontopic: Ik vind je site heel geslaagd voor de kennis die je hebt. Mocht je echt een pro-site willen zijn er hier genoeg studenten die dit voor je kunnen doen voor een prijsje.
Wat ik hier al gezien heb ( en vroeger zelf gemaakt ) aan beginnerssites mag je trots zijn op jezelf.

Yarisken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan